مدير درمان تامين اجتماعي ايلام ضمن گراميداشت دهه فجر گفت: گرامي مي داريم ياد و خاطره شهيدان گرانقدر انقلاب  اسلامي، فرا رسيدن دهه مبارک فجر و پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي بر ملت  ايران مبارک  باد. امروز يادآور روزهايي است که نهال نوپاي انقلابمان با خون هزاران لاله پرپر در عمق زمستاني تاريک و سرد و […]

مدير درمان تامين اجتماعي ايلام ضمن گراميداشت دهه فجر گفت: گرامي مي داريم ياد و خاطره شهيدان گرانقدر انقلاب  اسلامي، فرا رسيدن دهه مبارک فجر و پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي بر ملت  ايران مبارک  باد. امروز يادآور روزهايي است که نهال نوپاي انقلابمان با خون هزاران لاله پرپر در عمق زمستاني تاريک و سرد و سخت، به بار نشست. نهال نوپايي که اينک درختي قوي و تنومند است.

دکتر رمضانی خبر داد؛ اجرای بیش از ۲۰ برنامه مدیریت درمان ایلام در دهه فجر امسال

دکتر عليرضا رمضاني، گفت: سازمان تأمين اجتماعي بعنوان بزرگترين سازمان بيمه‌گر، اولين خريدار و دومين توليد کننده  درمان نقش مهمي در آسايش و امنيت کشور دارد و بيش از نيمي از جمعيت کشور تحت پوشش اين سازمان قرار دارند و از خدمات متنوع بيمه‌اي و درماني، بهره مند هستند و اين سازمان بعنوان حامي نيروي مولد جامعه همواره کوشيده است که با ارتقاء خدمات و گسترش چترحمايتي به اقصي نقاط کشور و توزيع عادلانه خدمات، رضايت ذينفعان را بدست أورد.

وي اظهار داشت: استان ايلام بعنوان دروازه عتبات عاليات، مهد تمدن و پايداري و دارا بودن بيشترين مرز خاکي با کشور عراق و منابع سرشار نفت و گاز داراي مردماني صبور، نجيب و مرزداراني وفادار به انقلاب که در زمان جنگ تحميلي دين خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند اما به علل گوناگون آنطور بايد و شايد خدمات درخور شأن به مردمان اين ديار ارائه نشد.

وي تصريح کرد: استان ايلام بعد جنگ بسرعت رشد کرد، مهاجرت گسترده از روستاهاي اطراف و ساير استانهاي همجوار بعلت شرايط آب و هواي مطلوب، نياز شديد به نيروي کار ماهر بعلت شروع بازسازي ويراني هاي جنگ، هزينه هاي ارزان شهرنشيني و مسکن  باعث افزايش چشمگير جمعيت استان شد و از طرفي متاسفانه زيرساخت‌هاي استان همپاي رشد جمعيت گسترش نيافت و تاکنون اين عقب ماندگي هاي بوجود أمده جبران نشده است. البته منکر خدمات گسترده نظام مقدس جمهوري اسلامي در استان نيستيم.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري اولين سفر بعنوان رهبري به استان ايلام داشتند که منشأ خير و برکت در بحث فرودگاه، جاده و بسياري از زيرساخت هاي استان شد و در سفر رئيس جمهور به استان در ابتداي دولت سيزدهم در راستاي تحقق شعارهاي عدالت گستري و توزيع عادلانه خدمات درجهت تحقق مطالبات برحق مردم وديدار با مردم ، نخگبان، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و مقامات استاني درجهت حل مشکلات مردم صورت گرفت که موجب شادي و شعف مردم استان شد.

رمضاني در ادامه گفت: سازمان تأمين اجتماعي در سال‌هاي گذشته مصوبات خوبي در حوزه زيرساختي و گسترش فضاهاي درماني جهت ارتقاء خدمات به بيمه شدگان داشته است، استان ايلام بعنوان دروازه عتبات عاليات همه ساله پذيراي خيل عظيمي  از دلسوختگان حضرت اباالحسين (ع) به کشور عراق است که ظرفيت عظيمي براي خدمات رساني خصوصا در حوزه درمان ايجاد مي‌کند.

وي يادآور شد: در بين يازده شهرستان فقط شهرستان دهلران داراي مرکز درماني ملکي است و ساير شهرستان‌هاي استان فاقد مرکز ملکي بوده که بعنوان مطالبه نمايندگان مجلس، خانواده شهدا، شرکاي اجتماعي سازمان و بيمه شدگان عزيز تامين اجتماعي و رسانه‌ها، همواره مطرح مي‌شود.

وي متذکر شد: امروزه جهت جبران اين عقب ماندگي‌ها که در طول زمان بوجود آمده و در جهت تحقق شعارهاي دولت برخاسته از متن مردم  نيازمند کار جهادي دراستان وحمايت همه جانبه مديران ارشد سازمان تأمين اجتماعي هستيم که اميدواريم با نگاه جهادي و استفاده از ظرفيت عظيم نيروي انساني بتوانيم در جهت تحقق مطالبه بيمه شدگان ، گام‌هاي موثري برداريم.

مديردرمان استان ايلام گفت: سازمان تامين اجتماعي از لحاظ اداري قابليت پرداخت مبلغ ۴ميليارد ريال به شهرداري مهران را ندارد زيرا تغيير کاربري انجام نشده است و مديريت درمان تامين اجتماعي ايلام سال ۹۷ زميني به مساحت ۲ هزار و ۳۱۷ متر مربع در شهرستان مهران با کاربري درماني از اداره مسکن و شهرسازي استان خريداري نموده که مدت يکسال است شهرداري مهران ادعا مي کند اين زمين مسکوني بوده و بايد عوارض تغيير کاربري آن به مبلغ ۴ ميليارد ريال پرداخت شود.

وي افزود: طي مکاتبات انجام شده با سازمان تامين اجتماعي و بر اساس اسناد موجود پرداخت اين ميزان(۴ ميليارد ريال) از لحاظ اداري به شهرداري مهران امکان پذير نيست زيرا تغيير کاربري صورت نگرفته است و در حال حاضر ساخت پروژه درمانگاه مهران به دليل عدم صدور پروانه کار از سوي شهرداري مهران به کندي پيش مي رود و در راستاي ارائه خدمات درماني به بيمه‌شدگان شهرستان مهران و با توجه به تردد زائرين، تکميل اين مکان درماني از مهمترين اهداف سازمان تامين اجتماعي است.

دکتر رمضاني افزود: مي طلبد شهرداري مهران جهت تکميل و بهره برداري اين پروژه درماني، مديريت درمان ايلام را همراهي کند چون پروژه درمانگاه مهران، فروردين سال ۹۷ در زميني به مساحت ۲ هزار و ۳۱۷ متر مربع و زيربناي ۲ هزار و ۵۱۷ متر مربع در ۲ طبقه کلنگ زني شد.

وي اظهار داشت: بسياري از اعمال دندانپزشکي از جمله ترميم و جرم گيري دندان به منظور پيشگيري از انتقال  و انتشار ويروس کرونا به تعويق افتاد که پس از وقفه چند ماهه اين بخش دوباره فعال شده است، اين خدمات از ابتداي آذرماه و با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در سه مرکز درماني مرکز جراحي محدود (دي کلينيک ميلاد)، درمانگاه شماره ۲ شهر ايلام و درمانگاه شهرستان دهلران انجام مي‌شود.

مدير درمان ايلام بيان داشت: همچنين در راستاي سلامت بيمار، مراجعه کنندگان و دندانپزشکان، دستگاه‌هاي تهويه دندان پزشکي خريداري و در مراکز تامين اجتماعي نصب شده است و خواسته ما از مراجعين اين است که همچنان با رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي و زدن ماسک جهت بهره‌مندي از خدمات درماني به مراکز درماني مراجعه کنند که در اين راستا روزانه بيش از ۱۵۰ نفر به سه مرکز تامين اجتماعي ايلام مراجعه و از خدمات دندان پزشکي بهره‌مند مي‌شوند.

مدير درمان تامين اجتماعي استان ايلام اعلام کرد:

رمضاني در ادامه گفت: برنامه‌هاي دهه مبارک فجر سازمان تأمين اجتماعي در استان ايلام باشکوه برگزار مي‌شود و مديريت درمان تامين اجتماعي با همکاري اداره کل برنامه‌هاي متنوعي به مناسبت اين دهه ، اجرا مي‌کند که حضور درمزار شهداي گمنام ايلام، تبليغات محيطي ونصب بنر درستاد مديريت و مراکز تابعه، ارسال پيام تبريک به رسانه‌هاي استاني و کانال‌هاي مجازي، تجليل از خانواده معظم شهدا و ايثارگران، بازديد از درمانگاه در حال ساخت شهرستان مهران، برپايي ميز خدمت در محل نمازجمعه شهر ايلام، ديدار با مقامات ارشد استاني، اهدا خون توسط مديران و کارکنان، برگزاري جشن تکليف فرزندان نو مکلف کارکنان تامين اجتماعي، برگزاري مسابقات نقاشي بين فرزندان کارکنان تامين اجتماعي در رده سني ۴تا۱۵سال، برگزاري نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات، بازديد مديران تامين اجتماعي از خبرگزاري هاي استان، ديدار مديران تامين اجتماعي با شرکاي اجتماعي سازمان، درج پيام‌هاي مناسبتي در سربرگ مکاتبات اداري، برپايي ايستگاه فرهنگي و اطلاع رساني درحاشيه مسير راهپيمايي وارايه خدمات درماني رايگان، حضور مديران و کارکنان در نمازجمعه، نصب بنر در مسير راهپيمايي، برگزاري مسابقات فرهنگي دربين کارکنان تحت عنوان يادواره شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي، حضور گسترده مديران و کارکنان در مراسم ۲۲بهمن، اعزام يک دستگاه آمبولانس به همراه پزشک،پرستار، تجهيزات پزشکي و دارو در طول مسير راهپيمايي روز ۲۲بهمن، برگزاري اردوي جهادي به مناطق محروم در قالب درمانگاه سيار و ارائه ويزيت ودارو رايگان به مردم مناطق محروم، برگزاري مراسم جشن پيروزي انقلاب اسلامي با رعايت پروتکل هاي بهداشتي، همکاري وحضور در برنامه‌هاي  کميته امداد امام خميني ره  واداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعي، بخشي از فعاليت هاي تامين اجتماعي در دهه مبارک فجر امسال است

وي همچنين گفت: داروخانه‌ها، آزمايشگاه‌ها، مراکز تصويربرداري و ساير مراکز پاراکلينيک حق دريافت وجه اضافه و يا عدم پذيرش بيماران به بهانه قطعي سيستم و يا موارد مشابه را ندارند، از اول دي استفاده از سامانه نسخه الکترونيک براي پزشکان و مراکز درماني ضروري است و البته پيش‌بيني‌هاي لازم براي پذيرش نسخه‌هاي کاغذي در شرايط قطعي برق و اينترنت و يا حوادث غيرمترقبه انجام شده است.

وي افزود: نسخه‌هاي مربوط به قبل از اول دي نيز که به صورت کاغذي نوشته شده‌اند و بعد از اول دي به داروخانه‌ها و مراکز پاراکلينيک ارائه مي‌شوند، قابل پذيرش هستند و نيازي به مراجعه مجدد بيمار براي تبديل به نسخه الکترونيک نيست، سازمان تأمين اجتماعي حداکثر ۲۰ درصد از نسخ پزشکان طرف قرارداد را در شرايط ضروري همچون زمان قطعي برق و اينترنت به صورت کاغذي مي‌پذيرد.

دکتر رمضاني تأکيد کرد: تغييراتي که از اول دي در فرآيند نسخه نويسي و نسخه پيچي الکترونيک ايجاد شده است به هيچ عنوان باعث محدوديت در خدمت رساني به مردم نمي‌شود و عدم پذيرش نسخ و يا مطالبه وجه مازاد به هيچ عنوان مجاز نبوده و حتي قابل پيگيري از طريق مراجع قانوني است.

وي ادامه داد: مبناي محاسبه و تشخيص ۲۰ درصد نسخ کاغذي پزشکان طرف قرارداد   معاونت خريد راهبردي  مستقر در مديريت درمان تأمين اجتماعي استان هستند و پرداخت سهم تأمين اجتماعي از هزينه ويزيت پزشکان طرف قرارداد از اول دي براساس حداقل ۸۰ درصد نسخ الکترونيک خواهد بود.

مديردرمان  تأمين اجتماعي استان ايلام در پايان از روند اجرا و پيشرفت طرح نسخه الکترونيک در استان اظهار رضايت کرد و گفت: روند رو به پيشرفت برنامه نسخه الکترونيک با کمترين اشکالات در حال انجام است و از همکاري تمامي مراکز درماني طرف قرارداد  تأمين اجتماعي بابت تلاش و همراهي که در پيشبرد طرح ملي نسخه الکترونيک دارند، قدرداني مي‌کنم.