سردار «قدرت اله کریمیان» روز یکشنبه در اولین نشست قومیت های مختلف ایران با هدف بررسی پرونده جنایت جنگی دولت فرانسه و قتل‌عام عمومی غیرنظامیان در ۱۹ اسفندماه ۶۳ در هشت استان کشور، اظهار کرد: این جنایت جنگی فاجعه آمیز فرانسه باید به طرق مختلف از جمله در قالب فیلم و سریال، کتب، تمبر یادبود، […]

سردار «قدرت اله کریمیان» روز یکشنبه در اولین نشست قومیت های مختلف ایران با هدف بررسی پرونده جنایت جنگی دولت فرانسه و قتل‌عام عمومی غیرنظامیان در ۱۹ اسفندماه ۶۳ در هشت استان کشور، اظهار کرد: این جنایت جنگی فاجعه آمیز فرانسه باید به طرق مختلف از جمله در قالب فیلم و سریال، کتب، تمبر یادبود، نامگذاری معابر عمومی، برگزاری یادواره های همزمان در استان های هدف و تبلیغات محیطی به صورت گسترده زنده شود.

وی افزود: فرانسه از قرون گذشته تاکنون دشمنی آشکار و پنهان زیادی با ایران داشته است و همواره خصم خود با ایران را نشان داده و بعد از انقلاب نیز همه عهدنامه های علیه ایران را امضا و تایید کرده است و حمایت از منافقان، چپاول یا تخریب آثار تاریخی، صدور خون های آلوده به ایدز، مشارکت و حمایت از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و حمله گسترده در قتل و کشتار اقوام مختلف غیرنظامی ایرانی در ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ حمایت گسترده از حوادث سال گذشته و تحریم انتخابات امسال از جمله جنایات فرانسه علیه ایران بوده است.

کریمیان یادآور شد: دامنه مطالبه گری از جنایات فرانسه در حق مردم ایران باید به کل کشور تسری یابد و محدود به استان های محل وقوع جنایت ۱۹ اسفندماه نشود و دبیرخانه دائمی جنایات فرانسه نیز این موضوع را به طور جدی و مستمر پیگیری کند.

وی تاکید کرد: در کنار جنایات سخت و نرم فرانسه نباید از جنایات منافقین نیز غافل شد و باید تشکل ها و هادیان سیاسی و دانشجویی و حقوقدانان نیز ورود کنند تا عوام و خواص با فجایع فرانسه و منافقان در حق مردم ایران آشنا شوند.

کریمیان ادامه داد: باید جنایات و جنگ های نرم و سخت فرانسه علیه ایران در مجامع داخلی و بین المللی تا حصول نتیجه پیگیری و علیه فرانسه اقدام های آفندی انجام شود.

وی با بیان اینکه استکبار و غرب مدعی دفاع از حقوق بشر، دمکراسی و آزادی هستند اما با تمسک به همین ادعای دروغین بدون هراس از افکار عمومی هرگونه جنایاتی را مرتکب می‌شوند بنابراین جمهوری اسلامی باید در مقابل دشمنی های جبهه استکبار باهوش، آفندی و زیرکانه عمل کند.

جانشین فرمانده سپاه استان ایلام اظهار کرد: غرب و اروپا از سالیان گذشته تاکنون برای اینکه خود در معرض آفند دیگر کشورها قرار نگیرند علیه کشورهای اسلامی به ویژه ایران اسلامی اقدام های آفندی انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: نباید دشمن آسوده خاطر باشد که توان انجام هر نوع توطئه ای علیه ما را دارد بلکه باید ما نیز متقابلاً برای آنها چالش و مطالبه گری جهانی ایجاد کنیم و آنها را مجبور به پاسخگویی در مقابل افکار عمومی جهان کنیم.

کریمیان ادامه داد: هر چند امکان دارد در دادگاه های بین المللی نتیجه مطلوب نگیریم اما همین نفس کار آنها را به چالش می کشاند و قدرت تهاجمی و آفندی را از دشمن می گیرد.

به گزارش ایرنا، در ۱۹ اسفند ۱۳۶۳ هواپیماهای فرانسوی با عبور از خط هوایی ایران اقدام به بمباران ۱۲ ساعته مناطق غیرنظامی هشت استان کشور شامل ایلام، کردستان، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و همدان کرد و در این جنایت جنگی صدها غیرنظامی از جمله کودکان و نوجوانان جان خود را از دست دادند.

اولین نشست قومیت های مختلف ایران در نشست بررسی پرونده جنایت جنگی دولت فرانسه و قتل‌عام عمومی غیرنظامیان اقوام ایرانی در ۱۹ اسفندماه ۶۳ امروز با حضور نمایندگانی از چند استان درگیر این جنایت در ایلام برگزار شد.

در این روز اقوام غیرنظامی از کُرد، لر، عرب، فارس و آذری توسط هواپیماهای فرانسوی به خاک و خون کشیده شدند.

  • منبع خبر : ایرنا