دکتر نصرت اله حیدری کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با ایلام نو : حمله اسراییل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق نقص قوانین و مقررات بین المللی بخصوص کنوانسیون ۱۹۶۱ است اقدام اسراییل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق ،ناشی از شکست واضمحلال رژیم صهیونسیتی در میدان نبرد ایلام نو / […]

دکتر نصرت اله حیدری کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با ایلام نو :

حمله اسراییل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق نقص قوانین و مقررات بین المللی بخصوص کنوانسیون ۱۹۶۱ است

اقدام اسراییل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق ،ناشی از شکست واضمحلال رژیم صهیونسیتی در میدان نبرد

ایلام نو / بر اساس این کنوانسیون مقرهای دیپلماتیک مصون از هرگونه تعرض بوده و کشور میزبان باید تمام تمهیدات لازم برای حفظ امنیت مقرهای نمایندگی فراهم آورد. البته در حمله اخیر،تعرض از سوی رژیم جعلی اسراییل بوده و به نوعی نادیده گرفتن مقررات بین‌المللی وعبور از کنوانسیون های بین المللی است. بی شک جمهوری اسلامی و دولت سوریه علاوه بر پیگیری های حقوقی در مجامع بین المللی ،طبیعتا در زمان و مکان مناسب انتقام این جنایت را خواهد گرفت .ایران ابزار‌های مختلفی برای پاسخگویی خواهد داشت وبی شک جبهه مقاومت پاسخ لازم را خواهد داد.

اقدام اسراییل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق ،ناشی از شکست واضمحلال رژیم صهیونسیتی در میدان نبرد و برای کاهش تمرکز جهانی از فجایع این رژیم در غزه و کاهش فشارهای بین المللی ودر نهایت گسترش بحران در منطقه است. جمهوری اسلامی ضمن درک دقیق تحولات و شناخت رفتار رژیم جعلی اسراییل ،با تدبیر پاسخ لازم را در زمان و مکان مناسب خواهد داد.