هدف از اجرای برنامه‌های مدیریت سبز آموزش و فرهنگ‌سازی، کاهش هزینه‌ها، به حداقل رساندن مصرف انرژی، حفظ و صیانت از محیط‌زیست است .

 

 

 

مهندس تیموری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام  در گفتگو با خبرنگار غرب آنلاین در ابتدا فرارسیدن چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی  را تبریک و تهنیت گفت:

 

عملکرد آبفار ایلام در سه سال گذشته/ ۱۳۳ میلیارد اعتبار و اجرای ۱۲۳ پروژه و عملیات آبرسانی

 

متن پیام به این شرح است:

«والفجرِ و لَیالٍ عَشْر…». دهه مبارک فجر، تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ، ایستادگی و آزادی خواهی  ملتی است که با اراده خلل ناپذیر ، و تحت رهبری امام خمینی (ره) سرنوشت مملکت خود را بدست گرفت ، و صفحه‏ای زریّن را در تاریخ حیات آدمی گشود و صلای خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش جهانیان طنین ‏انداز کرد.

در آغاز ایام الله دهه فجر و بهاری دیگر از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، چهل و یکمین  فجر پیروزی انقلاب اسلامی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب و همه مسوولان و خدمتگزاران نظام و بویژه مردم دلاور و همیشه در صحنه استان ایلام تبریک و شادباش عرض می نمایم و از خدای سبحان توفیق احیای همیشگی و پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی را مسئلت دارم.

اینجانب با تبریک ایام الله دهه فجر ، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و همه فجر آفرینان و شهیدان همیشه جاوید انقلاب اسلامی را گرامی داشته ، و امیدوارم در سالی که به نام رونق تولید  مزین است حضور گرانقدر مردم استان ایلام  همگام با سراسر ایران اسلامی در جشن های انقلاب اسلامی به خصوص راهپیمایی ۲۲بهمن، مانند گذشته موجب سربلندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی گردد.

نور اله تیموری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام

مهندس تیموری مدیرعامل آبفار به جلسه تعامل و هم اندیشی مرکز بهداشت و شرکت آبفار شهرستان دهلران اشاره کرد و گفت: این جلسه که با هدف کنترل کیفی آب شرب روستاها که با حضور رئیس مرکز بهداشت، معاون بهداشتی، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی  و کارشناسان این حوزه در محل شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد، مباحثی مانند نحوه نمونه‌برداری، کلرزنی، حفظ کلر باقیمانده و رعایت رنج مطلوبیت آن مطرح گردید.

وی همچنین گزارشی از لزوم تشکیل کارگروه مدیریت سبز در شرکت و اهمیت آن در کاهش هزینه ها ارائه، و با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از منابع موجود ارائه و اظهار داشت: مدیریت سبز در واقع نوعی بازنگری فکری در کار نهادها، سازمانها، ادارات و شرکت‌ها با احترام به محیط‌زیست است.

ایشان بکارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی سازمانها و نهادها برای هدف و نیل به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه ریزی لازم برای تحقق  این مهم خواستار شد.

وی  افزود ؛ هدف از اجرای برنامه‌های مدیریت سبز  آموزش و فرهنگ‌سازی، کاهش هزینه‌ها، به حداقل رساندن مصرف انرژی، حفظ و صیانت از محیط‌زیست است .

وی با اشاره به مزایای اجرای مدیریت سبز گفت: سازمانها و نهادهایی که اجرای طرح مدیریت سبز را سرلوحه کار خود قرار دهند می‌توانند از مزایای آن از نظر صرفه‌جویی اقتصادی، خدمت به محیط‌زیست و داشتن وجهه اجتماعی بهره‌مند شوند .

وی ابراز امیدواری کرد ، مجموعه همکاران با احساس مسئولیت در مصرف منابع  در تمام زمینه‌ها از جمله مدیریت مصرف آب، انرژی(برق ، گاز و …) با تدبیر و فرهنگ درست مصرف کردن در کاهش هزینه‌ها کوشا باشند.

وی ضمن تشکر از همکاری همه اعضاء مدیریت سبز با تشریح اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای طرح مدیریت سبز در شرکت آبفار گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در شرکت رقم خورده و با استقبال و تشریک مساعی  همکاران  شاهد کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی بوده‌ایم و این روند با برنامه‌ریزی و حساسیت در مسئولیت‌پذیری بیشتر ادامه و  دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: استفاده بهینه از امکانات و منابع و شناسایی مکانها و فضاهایی که مصرف انرژی نامتعارف دارند در دستور کار قرار گیرد، و مطابق با دستورالعمل جدید نظام مدیریت نسبت به اخذ گواهینامه‌های انرژی، مدیریت پسماند، کاهش مصرف آب و برگزاری دوره‌های مدیریت سبز اقدامات لازم انجام گردد.

مدیرعامل آبفار متذکر شد: با تلاش بی‌وقفه مجموعه همکاران شرکت و پیمانکار طرف قرارداد الکترو پمپ و شناور مجتمع آبرسانی سراب کلان شهرستان سیروان تعویض شد که با توجه به افت فشار ناشی از نقض فنی و مستهلک شدن الکتروپمپ مذکور در راستای  خدمات‌رسانی بهتر و جلوگیری از بروز اختلال و کم آبی اقدام به تعویض آن گردید و اعتبار هزینه شده برای تعویض الکتروپمپ و شناور سراب کلان بالغ بر ۱ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است .