نصب کنتورهای هوشمند حجمی بر روی  چاه آب های شهرداری شهردار مهران به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری اشاره‌ کرد و گفت: با توجه به تکلیف قانونی که بر عهده شهرداریها و سایر ادارات و کسانی که چاه آب دارند مکلف به خرید ونصب کنتور هوشمند حجمی بر روی چاههای آب خود هستند بر اساس  […]

نصب کنتورهای هوشمند حجمی بر روی  چاه آب های شهرداری

شهردار مهران به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری اشاره‌ کرد و گفت: با توجه به تکلیف قانونی که بر عهده شهرداریها و سایر ادارات و کسانی که چاه آب دارند مکلف به خرید ونصب کنتور هوشمند حجمی بر روی چاههای آب خود هستند بر اساس  این مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرداری اقدام به خرید و نصب سه دستگاه کنتور هوشمند و نصب بر روی چاههای سنگ شکن ، پارک لاله (میدان شهداء) و میدان امام حسین (ع) نموده است.

جلال‌الدین محمدی به اجرای جدول گذاری جوی آب، تعمیرات و پوشش آنها اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای فاز اول جدول گذاری جوی آب و پوشش آنها با اعتبار ۱۶۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال، بطول۱۵۰۰متر و پوشش پل بطول۱۸۰متر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است.

وی یادآور شد: اجرای فاز دوم جدول گذاری جوی آب جهت هدایت و دفع آبهای فصلی از بلوار بسیج، بلوار امام(ره) بطرف رودخانه شماور و بلوار امامزاده سید حسن(ع) و انشعابات مسیر بطرف رودخانه گاوی جهت جلوگیری از آبگرفتگی معابر ورود سیل در ایام بارندگی به طرف بلوار جانبازان و میدان امام خمینی(ره) با اعتبار ۱۶۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال بطول۱۵۰۰متر با پوشش آنها  بطول۱۵۰متر در مرحله مناقصه می باشد.

وی همچنین گفت: گازکشی کارخانه آسفالت شهرداری با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۲۰٪ درصد در حال اجرا می‌باشد، که درصورت اجرای طرح، باعث افزایش تولید، کاهش استهلاک و کاهش هزینه های اجرای آن خواهد گردید.

وی افزود: در راستای بهبود زیر ساخت شهری، طرح موزاییک فرش در بلوار امامزاده سید حسن(ع)، بلوار امام خمینی(ره)و بلوار پاسداران به مساحت۳۰۰۰متر مربع با اعتبار هزینه شده ۱۰میلیارد ریال به اتمام رسید و در ادامه پروژه موزاییک فرش لاین غربی بلوار امام خمینی(ره) به مساحت ۱۰۰۰متر مربع با اعتبار پیش بینی شده ۴میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۱۰درصد در حال اجرا می‌باشد.

وی در ادامه به  آغاز به کار واحد تولیدی سنگ شکن شهرداری مهران اشاره کرد و گفت: این واحد  با تلاش و پیگیری شهرداری و  شورای اسلامی شهر مهران این واحد تولیدی بعد رکود چند ماهه فعالیت خود را شروع کرده است و در صدد هستیم در مرحله بعد کیفیت و ظرفیت این واحد  افزایشی باشد.

وی به  کلنگ‌زنی پارکهای محله ای نخل و زیتون  اشاره کرد و گفت: پروژه پارکهای محله‌ای نخل و زیتون  هرکدام با ۱۵۰۰متر مربع مساحت و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال  طی مهلت ۴ماه اجرایی خواهد شد ، مهندس محمدی احداث پارکهای محله ای جهت افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد محیطی شاد و استفاده از وسایل بازی برای بچه‌ها و نوجوان‌های این محلات در دستور کار قرار گرفته است.

 ‍ وی اضافه کرد: با حمایت  استاندار ایلام زیرساخت های پارکینگ اربعین شماره ۱ و  ۲  با ظرفیت بیش از  ۱۰۰ هزار خودرو  در سه شیفت و به صورت شبانه روزی ساخته شد و در اختیار خدمات به زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار گرفت.

مهندس جلال محمدی  گفت: حمایت دولت برای پذیرای از زوار کمک بسیار مهمی برای شهرداری بوده است از جمله تکمیل مهران پارک که حدود ۱۰ سال به حال خود رها شده بود، با اعتبار کافی و اختصاص سهمیه قیر به اندازه از این حمایت برخوردار شد، در نظر گرفتن اعتبار لازم برای ارتقای مبلمان شهری و دهها پروژه دیگر بخشی از اقدامات شهرداری مهران است.

وی افزود:  در حال حاضر  کار اسفالت ، موزاییک فرش و جدول گذاری معابر با شتاب مناسب و در نقاط مختلف شهر مهران آغاز شده است.

شهردار  مهران تصریح کرد: مجموعه دولت و شخص استاندار پای کار بودند و  امسال اربعینی متفاوت و با میهمان‌نوازی دوچندان رقم خورد.

وی خاطرنشان ساخت: برای ایام محرم و طبق برنامه سالهای گذشته شهرداری مهران بالغ بر ۴۵۰ پرچم و علم، ۳۵۰۰متر ریسه مشکی و ۲۰۰ متر کتیبه در سطح شهر نصب شد، بنا به همکاری با ادارات و هیئات بالغ بر ۴۰۰۰هزار پایه پرچم، ۶۵۰متر ریسه مشکی، ۳۵۰ عددپرچم، ۴۰۰میله پرچم و ۱۰۰ متر کتیبه به ادارات ، هیئات و مساجد کمک شده است.

همچنین فضاسازی محل برگزاری مراسم تاسوعای حسینی و تهیه بنر و آذین بندی و نیز پاکسازی محل دسته روی عاشورا از دروازه قرآن تا امام زاده سید حسن علیه السلام از دیگر خدمات شهرداری مهران بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۵درصد افزایش خدمات داشته است.

 پروژه موزائیک فرش ورودی شهر با مساحت ۳۰۰۰متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال و همچنین کار تخریب و اجرای مجدد جدول های جوی آب با ۶۰۰متر و اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های اجرایی می‌باشد.

وی در ادامه به عملیات ترمیم و احداث کانال سنگی مسکن مهر اشاره کرد و گفت: عملیات ترمیم و احداث کانال سنگی مسکن مهر مهران با طول ۱۷۰ متر همراه با پوشش دهانه و اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال در حال اجرایی شدن است، اجرای این پروژه با توجه به موقعیت جغرافیای منطقه و سرریز شدن آبهای سطحی و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی آن، که  یکی از  مطالبات ساکنین مسکن مهر بود در حال اجرا می‌باشد و امیدواریم این پروژه در صورت تامین منابع مالی طی ماههای اخیر به اتمام برسد.

وی در ادامه گوشه ای از اقدامات و برنامه‌های در درست اجرای شهرداری مهران در حوزه های عمرانی و زیرساخت شهری را فهرست‌وار به شرح ذیل عنوان کرد:

۱_موزائیک فرش ورودی شهر به مساحت۳۰۰۰مترمربع با اعتبار۱۵میلیارد ریال

۲_تخریب و اجرای جدول گذاری  جوی آب ورودی شهر با ۶۰۰متر و ۱۰میلیارد ریال

۳_پارک محله ای نخل واقع در فاز ۵ جنب منازل کمیته امداد با مساحت۱۵۰۰متر مربع و اعتبار۱۵میلیارد ریال

۴_موزائیک فرش مسیر شمالی بلوار امامزاده سید حسن(ع) به مساحت۱۰۰۰مترمربع با اعتبار ۵میلیارد ریال

۵_ترمیم و احداث کانال سنگی مسکن مهر با طول ۱۷۰متر همراه با پوشش دهانه آن با اعتباری بالغ بر۲۵میلیارد ریال

۶_پروژه بزرگ زیر سازی ،روکش آسفالت و لکه گیری خیابان ها و معابر شهر با مساحت۸۰هزار مترمربع و اعتبار۲۰۰ میلیاردی

 همچنین در راستای سیمای شهر و المان شهری نیز در آینده پروژه های در دست اقدام خواهیم داشت.

شهردار مهران گفت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اربعین به شهرداری مهران اختصاص یافت که از این میزان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای پارکینگ بزرگ اربعین و مابقی برای جدول گذاری و اتمام دیگر پروژه ها هزینه شده است.

جلال محمدی گفت: پارک ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ بزرگ اربعین با مساحت ۸۰ هکتار و ظرفیت پذیرش خودروها در مهران با احتساب پارکینگ های خصوصی و دولتی به ۱۸۰ هزار دستگاه رسید.

وی افزود: علاوه بر افزایش پارک خودرو در این پارکینگ ها، ظرفیت های دیگری نیز در حوزه خدماتی و بهداشتی اضافه شد و در پارکینگ‌های یک و ۲ اربعین ۲ نمازخانه با مساحت ۸۴۰ مترمربع ، ۱۴۸ چشمه سرویس بهداشتی و همچنین ۲۴ برج نوری احداث شد.

شهردار مهران یادآور شد: سال گذشته ۸۰ هزار خودرو در پارکینگ بزرگ اربعین مهران پارک شده بود و امسال ۲۵ هکتار دیگر به ظرفیت این محوطه با عنوان پارکینگ شماره ۲ اربعین برای پارک خودروهای زائران اضافه شد.

محمدی ادامه داد: تعداد ۲۸ چشمه بهداشتی و حمام در مدرسه سیدالشهداء جنب پل زائر، ۳۴ چشمه بهداشتی و حمام جنب مسجد حائری و تعداد ۲۰ چشمه بهداشتی و حمام نیز جنب حسینه فرخ آباد نیز احداث شد.

وی با اشاره به تجهیز وسایل برای پارک اصلی شهر مهران و زیباسازی این پارک و ساخت آبنما اضافه کرد: کار ساخت و تکمیل کانال سنگی نیز که باعث تجمع پسماند و آزار مردم در آن مناطق می‌شد، به اتمام رسید.

شهردار مهران در خصوص استقرار گروه‌های آتش نشانی در ۲ پارکینگ اربعین نیز گفت: مکان‌های آتش نشانی در محل پارکینگ‌ها تجهیز و ۱۵۰ متر فروشگاه نیز در پارکینگ اربعین احداث شد.

محمدی افزود: حسینیه بعثت مهران به عنوان یکی از پرترددترین محل‌های توقف و تردد زائران است، که به جهت رفاه حال آنها اقدامات لازم در راستای تکمیل نواقص این حسینیه اندیشیده و انجام شد.

وی در بحث روشنایی معابر با اشاره به تعویض و بهینه سازی کلیه چراغ ها از میدان شهدا به سمت میدان امام خمینی«ره » هم توضیح داد: با تامین روشنایی این اماکن، زائران در هنگام شب و تردد به مشکل بر نخواهند خورد.

شهردار مهران ضمن قدردانی از تلاش شهرداری‌های معین در حوزه اربعین، بیان کرد: شهرداری اراک عهده دار شستشوی بلوار اصلی شهر مهران از میدان شهدا تا پل زائر و جمع آوری پسماند و نظافت این مناطق بود و نظافت فاز یک و ۲ مهران بر عهده شهرداری البرز و کار نظافت فاز سه و فاز پنج مهران نیز به شهرداری منطقه ۱۱ تهران واگذار شده بود.

محمدی با بیان اینکه نظافت پارکینگ شماره یک و ۲ اربعین و همچنین قسمتی از فاز چهار و پنج مهران بر عهده شهرداری مهران بود، اضافه کرد: از محل ایست و بازرسی بهرام آباد تا مرز کار نظافت بر عهده شهرداری منطقه پنج تهران و کار نظافت پایانه برکت نیز بر عهده راهداری بود.

وی در ادامه گذری مختصر بر گوشه ای از  اقدامات اجرایی شهرداری مهران در راستای اربعین ۱۴۰۲ داشت و گفت:

۱_تعمیر و آماده سازی سرویس های بهداشتی داخل شهر به تعداد ۱۷۳چشمه

۲_نصب واجرای اِلمانها و سازه های نوری در راستای فضا سازی اربعین

۳_اختصاص سردخانه جهت دپوی آب و یخ به طرفیت هشتاد تن

۴_حصار کشی سایت سرخر جهت پسماندهای شهری

۵_آماده سازی زیر ساخت های شهری از قبیل موزائیک فرش معابر،روکش آسفالت، جدول گذاری و رنگ آمیزی جداول و اِلمانهای شهری

۶_ساخت سرویس های بهداشتی درداخل شهر شامل :جنب حسینه فرخ آباد۲۰ چشمه و۸حمام، پل زائر۲۸چشمه،جنب حسینه حائری۳۴چشمه و حمام

۷_احداث۲۴چشمه سرویس بهداشتی پیش ساخته در روستاهای بانرحمان، شهرک اسلامیه، چالاب و چنگوله

۸_الحاق۲۴هکتار به پارکینگ بزرگ اربعین بعنوان پارکینگ اربعین ۲

۹_احداث ۱۴۴ سرویس بهداشتی و حمام در پارکینگ اربعین ۱و۲

۱۰_احداث دو باب نمازخانه  هرکدام ۳۳۸ متر مربع در هر دو پارکینگ

۱۱_زیرسازی و آسفالت معابر اصلی داخل پارکینگ‌ها

۱۲_انسداد کامل محوطه پارکینگ اربعین ۱و۲ با دیوار پیش ساخته

۱۳_زون بندی داخلی با نیوجرسی های پیش ساخته

۱۴_روشنایی با برج نوری به تعداد۲۲برج نوری در پارکینگ اربعین ۱و۲

۱۵_پایش تصویری هر دو پارکینگ

۱۶_نصب سایبان در مسیر اتوبوس ها

۱۷_نصب تابلوهای داخلی جهت جداسازی محوطه

محمدی خاطرنشان کرد: کارخانه یخ سیار مستقر در پارکینگ بزرگ اربعین با ظرفیت تولید روزانه۳۰۰قالب یخ ، فعالیت می‌کرد، این تعداد یخ در  موکب و سقاخانه شهرداری واقع در پارکینگ اربعین به صورت شبانه روزی در راستای خدمت به زوار و تهیه آب سرد مصرف می‌شد.

ضمن اینکه روزانه حدود ۱۵۰۰۰ بطری آب معدنی نیز در این موکب  پخش می‌شد.