امام جمعه ایلام گفت: مسئولان و کارگزاران نظامی اسلامی باید قدردان مردم باشند  و تمام هم و غم و انرژی خود را برای حل مشکلات  و خدمتگزاری به مردم به کار گیرند و بدانند کم کاری و امروز و فردا کردن، همراهی با دشمنانی است که قرآن را به آتش کشیدند. حجت‌الاسلام والمسلمین “الله‌نور کریمی‌تبار” […]

امام جمعه ایلام گفت: مسئولان و کارگزاران نظامی اسلامی باید قدردان مردم باشند  و تمام هم و غم و انرژی خود را برای حل مشکلات  و خدمتگزاری به مردم به کار گیرند و بدانند کم کاری و امروز و فردا کردن، همراهی با دشمنانی است که قرآن را به آتش کشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین “الله‌نور کریمی‌تبار” در خطبه‌های نماز جمعه  ایلام به اشاره به آیه ۱۲۰ سوره آل‌عمران، اظهار کرد: این آیه شاخص عالی برای شناخت دوست از دشمن است مردم خوب می‌دانند که دشمنان دنبال تضعیف  مردم و ملت ما هستند و در هر جایی که پایبند به ارزش‌های دینی و انقلابی باشیم، آنها دنبال محکوم کردن و گسترش تبلیغات علیه ملت و نظام اسلامی هستند.
 
وی با طرح این سوالات که  چه کسانی دنبال تخریب اموال عمومی و ایجاد ناامنی در کشور هستند؟  چه کسانی  جوانان ما را می کشند؟ چه کسی از این کار خوشحال می شوند و تحریک و تبلیغ می کنند و آرامش و آسایش جامعه را به هم ریخته اند؟  ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، اینها دشمنان هستند، هنگامی که حافظ امنیت به شهادت می رسد و یا اغتشاشگری کشته می‌شود کف و شادی آنها به آسمان می‌رود، خوشحال می‌شوند که ناامنی ایجاد کرده و تلفات می گیرند
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه  دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی، تبلیغات  گسترده ای  علیه نظام اسلامی کرده  و با  تلاش گسترده و طراحیهای زیادی برای فتنه  امیدوار بودند که نظام تغییر کند و مدیریت جامعه اسلامی به دست دشمنان بیفتد، ادامه داد: طرح آنها ناکام ماند و دوباره طراحی کردند و به این نتیجه رسیدند که احزاب و گروه‌ها و مخالفان و براندازان را با هم متحد و مدیریت کنند.
 
امام جمعه ایلام ادامه داد: دشمن برای آوردن مردم در این صحنه هم تحریم‌های فلج کننده را اعمال کردند تا مردم را به زانو دربیاورند  و دست از حمایت از نظام بردارند و این حرکت آنها ادامه دارد و  برای ایجاد وحدت بین براندازان ربع پهلوی را به عنوان محور انتخاب کردند، اما پس از قرن ها  حکومت سلاطین بر کشور ما، اینها به ویژه ربع پهلوی صلاحیت و مقبولیتی بین مردم ما ندارند.

کریمی‌تبار  تصریح کرد: دشمنان هجمه تبلیغاتی گسترده خود  در فضای مجازی خود را به درون خانواده ها بردند و پیامد این هجمه را در حوزه‌های مختلف از جمله عفت‌زدایی، غیرت زدایی، بی حیایی و بی تفاوتی نسبت به ارزش های دینی می بینیم که جوانان ما بدانند  که اگر دشمنان چنین شعارهایی را در فضای مجازی و حقیقی پخش می‌کنند خاستگاه آن حزب کومله است که دلارهای نفتی و سلاح های مختلف را  برای کشتن مردم ما و زن و کودکان و بر هم زدن  امنیت جامعه   و به خاک و خون کشیدن جوانان ما را در اختیار اغتشاشگران قرار می‌دهند  و مدیریت میدانی و پشت صحنه آن را عوامل رژیم صهیونسیتی برعهده دارند.
 
وی ادامه داد: این نقشه شوم و وحدت آنها بر علیه نظام اسلامی، مسبوق سابقه است و همه آنها نقش بر آب شده و این طرح آنان نیز محکوم به شکست است  مردم ما مردم آگاه و بصیر هستند چرا که  وقتی حمایت‌های اینها را دیدند و مسجد را به آتش می‌کشند و قرآن را می سوزانند، صف خود را جدا کردند ، چون اینها تصور می کردند زنان محجبه و با عفت ما با بدن های عریان در سطح خیابان‌ها حاضر می‌شوند  اما هزینه های آنان تلف شد.
 
امام جمعه ایلام گفت: حضور آگانه و بصیر مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد خط مردم از اغتشاشگران و براندازان جداست، ۱۳ آبان تیری بر دل دشمنان شد و طرح کشته سازی آنان برای وادار کردن احساسات آنها به هدف نخورد  و این طرح آنها خنثی شد و حضور پرشکوه مردم ما در تشییع جنازه پیکر مطهر شهدای امنیت نشان داد وحدت انسجام و پایمردی مردم  به مسیر گذشته و عزم راسخ آنان برای ادامه هیمن راه شهدا و تبعیت از ولایت در آینده ادامه دارد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه  عزم و اراده ستودنی ملت ما و استقبال از شهید و شهادت، طرح  و توطئه‌های دشمن را خنثی کرد،  ادامه داد:  دشمن مار زخمی است و تلاش می کند که آخرین قطرات زهر خود را به پیکره مردم ما وارد کند و روند تکاملی انقلاب اسلامی این اقتضا را دارد که فراز و فرودهایی داشته باشد و این سنت الهی امتحان و غربال کردن است.
 
کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه این شرایط، ریزش‌ها و رویش هایی داشته و مردم ولایتمدار ما می‌دانند چه کنند که از شر ریزش در امان باشند و به رویش‌های جدید افزوده شود، تاکید کرد:  فشارهای اقتصادی و تلاش دشمن و تحریم ها  نباید ما را از راه گذشته ما باز دارد، ما در مسیر الهی هستیم و غیر از این راه  شیطانی و گمراهی است.
 
امام جمعه ایلام گفت: سکوت خواص جامعه در این شرایط همراهی با دشمن و شریک شدن با جنایات کسانی است که  مساجد را آتش کشیدند و قرآن ها  را سوزاندند و  طبیعتا  خشم الهی را به دنبال دارد و هر کس باید به اندازه توان خود، اعلام برائت و انزجار و  محکوم کنند و غافلان جامعه آگاه شوند که مسیر خودشان را از دشمنان اسلام جدا کنند.
 
کریمی‌تبار تاکید کرد: مسئولان و کارگزاران نظامی اسلامی باید قدردان این مردم باشند  و تمام هم و غم و انرژی خود را برای حل مشکلات مردم  و خدمتگذاری به مردم شایسته خدمت به کار گیرند و امروزه کم کاری و امروز و فردا کردن، همراهی با دشمنانی است که قرآن را به آتش کشیدند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه اقدام شجاعانه دولت در افزایش غنی‌سازی اورانیوم  به ۶۰ درصد در برابر فزون‌خواهی دشمنان ما قابل تقدیر است، تصریح کرد:  دشمن اگر ما را ضعیف ببیند حمله می‌کند  و اگر مذاکره کنیم باید از موضع قدرت و اقتدار در پشت میز مذاکره حرفمان را بر آنان تحمیل کنیم و اگر دشمن بخواهد زیاده‌خواهی  کند و آژانس بین‌المللی اتمی اگر بخواهد مسیر خیانت گذشته خود را ادامه دهد، باید انتظار غنی‌سازی با درصد بالاتر را داشته باشند.
 
امام جمعه ایلام با تبریک هفته مبارک بسیج گفت:  افتخار بسیجی بودن نصیب همه ما شده است و امید است که در این جایگاه بتوانیم  خدمتگزار اسلام و انقلاب و مردم باشیم و از مجاهدت بسیجیان در عرصه های مختلف دفاع مقدس، کمک رسانی به محرومان و سازندگی، به نوبه خودم تقدیر می‌کنم.

  • منبع خبر : ایسنا