ایلام نو حیدر داودی  / در فرهنگ عامە “ب کمپلکس” یادآور توانبخشی و بهتر شدن حال هر فرد بیمار و بدحال همراە است. مشکلات انباشت شدەی ایلام در نوع خود یک “ب کمپلکس” بود کە جز با اکسیری از “کمپلکس”  یا مجموع توانمندی ، حل شدنی نیست. در چند سال اخیر کە بە علت مضاعف […]





ایلام نو حیدر داودی  / در فرهنگ عامە “ب کمپلکس” یادآور توانبخشی و بهتر شدن حال هر فرد بیمار و بدحال همراە است.

مشکلات انباشت شدەی ایلام در نوع خود یک “ب کمپلکس” بود کە جز با اکسیری از “کمپلکس”  یا مجموع توانمندی ، حل شدنی نیست.

در چند سال اخیر کە بە علت مضاعف شدن ذهنیت مردم از واهمەی تحریم‌های ظالمانەی بین‌المللی، سقوط پول ملی و افزایش رکود و کاهش تولید و … بیش از پیش این موضوع را القا می‌نمود کە امکان اعمال مدیریت تغییر و آن هم تحول در استانی همانند ایلام، غیرممکن تلقی شود.
اگر فلش‌بکی بە وضعیت صنعت استان تا دو سە سال گذشتە بزنیم خواهیم دید کە نقل زبان مردم تعطیلی کارگاهها و تبدیل شهرکهای صنعتی بە تالارهای پذیرایی و محل نواختن ساز و دهل عروسی های لاکچری بود.
شهرک هایی کە با سرمایەهای ملی و شرایط نسبتا مساعد، قرار بود هم وضعیت وخیم اشتغال را بهبود بخشند و هم پیشاهنگ توسعەی صنعتی استان باشند.
در دو سال اخیر، اگر کارنامەی استاندار ایلام را ورق بزنیم، احیای یکصد و دە کارخانەی راکد، موضوعی است کە موافق و مخالف، با هر دیدگاە سیاسی، از آن بە لسان تمجید  یاد می‌کنند. اهمیت این موضوع وقتی دوچندان پدیدار می‌شود کە می‌دانیم این روند در کشور و حتی استان های برخوردار نیز چنین شتابی نداشتە و بە جرات می‌توان گفت کە استاندار ایلام در این رابطە بیش از همە در راستای تحقق شعارهای رییس‌جمهور محترم گام برداشتە، او کە حتی در کسوت ریاست قوەی قضاییە نیز با قضازدایی و تسهیل در روندهای قضایی، راسا در کارخانەجات و کارگاهها و ..‌ بزرگ‌مقیاس کە سالها بود بە علت مشکلات مالی و یا حقوقی تعطیل شدە بودند، دخالت مثبت و موثر کرد.

این اقدام استاندار کە زنجیرەی ارزش مهمی را در پی داشتە از مهمترین علل کاهش ۱۰ پلەای تورم  در استان بعد از سالها  بودە  است.
موضوعی کە در بیانات و سفارشات  رهبری معظم انقلاب در آغاز سال، موجی از امید را در دل همە ایجاد کرد.

قطعا انجام بیش از هشتاد سفر موثر استانی از ویژگیهای ممتاز پای‌کار بودن و روحیەی جهادی درآمیختە با توان برنامەریزی و دغدغەمندی اجرای برنامەها با نظارت میدانی  استاندار بودە است.
شاید اگر سختی کار در این شرایط و مزایایی چون وفور اعتبارات و نقدینگی و سرمایەگذاری در سنوات ماضی را اگر در کنار هم بگذاریم، اغراق نباشد افکار عمومی نیز بر نظر کارشناسان متصف صحە می‌گذارد کە کمپلکس بستەهای سیاستی و مدیریتی دکتر بهرامی در کسوت استانداری ایلام،  کارنامەای را برای وی در اذهان ایلامیان ثبت کردە کە نوزدە ماە حضور وی در راس مدیریت استان را در برخی امور با نوزدە سال گذشتە در استان برابر می‌دانند‌.
امید است کە بە همت و درایت ایشان سوت اولین قطار کربلا-مهران-ایلام-تهران را بە زودی و در اربعین‌های مبارک استان ایلام بشنویم.
اربعین‌هایی کە هر سال بە نیت تبرک خدمت‌های بی‌منت با برکت رونمایی از سورپرایزی دیگرگونە همراە بودە و توان مدیریتی و بی‌ادعایی استاندار سختکوش ایلام، انتظار ایلامیان را چنان بالا بردە کە بە کمتر از افتتاح خط آهن و بریدن روبان قرمز بر روی ریل آهن مشهد-تهران-مهران-کربلا رضایت نمی‌دهند.
کریدوری کە ابتدای آن بە نام سید و سالار شهیدان متبرک است و انتهای خط آن بە زیارت غریب‌الغربای عاشقان اهل بیت “س”. ختم‌ می شود.
ای کاش بنیاد تبرک کە در امور خیر پیشقدم بودە، در احداث این خط کە “بزرگترین کریدور متبرک زیارتی جهان” است، استاندار ایلام را تنها نمی‌‌گذاشت و بخشی از اعتبارات خود را در این‌مسیر سرمایه گذاری می کرد تا این  مگا پروژه شتاب بیشتری بگیرد..
اگر همسایه های شمالی و جنوبی  استان ناراحت نمی شوند با صدای بلند  اعلام می کنیم   امروز ایلام‌پیشانی دروازه عتبات عالیات و اربعین است و  اربعین  به یکی از مهمترین محورهای مهم توسعه استان تبدیل خواهد شد.

 امروز اولویت اصلی دولت خدمتگزار  در استان  امید آفرینی است  و علاوه بر موارد فوق می توان دهها پروژه بزرگ دیگر را ردیف کرد از جمله :

اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای تسریع و تکمیل سامانه گرمسیری

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه تا بعد از ۱۶ سال به بهره برداری برسد

ستاندن حق پایمال شده ایلامیان از حلقوم همسایه شمالی و انتقال  پرونده مالیاتی  نفت و گاز غرب به ایلام
و…

سال ۱۴۰۱ در استان ایلام  ۴۵۸ طرح عمرانی و اقتصادی  با اعتبار  ۴۸۶۵ میلیارد تومان  افتتاح و برخی هم کلنگ زنی شده است

  • منبع خبر : ایلام نو