-مصطفی بیگی اگر چه حدود یک دهه‌س که در غربت بزرگ تهران گم شده‌ام اما عشق من به زادگاهم باعث شد که با جمعی از دوستان “جامعه‌ی ایلامیان مرکز” را در تهران تشکیل بدهیم و به قدر وسع خود برای ایلام و ایلامی بکوشیم. یکی از دغدغه‌های همیشگی ما، مساله‌ی استانداری ایلام بوده و هست […]

-مصطفی بیگی

اگر چه حدود یک دهه‌س که در غربت بزرگ تهران گم شده‌ام اما عشق من به زادگاهم باعث شد که با جمعی از دوستان “جامعه‌ی ایلامیان مرکز” را در تهران تشکیل بدهیم و به قدر وسع خود برای ایلام و ایلامی بکوشیم.

یکی از دغدغه‌های همیشگی ما، مساله‌ی استانداری ایلام بوده و هست که این روزها بازار آن داغ شده است.

نقل است چند روز پیش یکی از نمایندگان دیگر استانها، به خاطر جلوگیری از انتصاب فردی غیربومی برای استانشان، گفته بوده: باید به نمایندگان ایلام دستمریزاد گفت که نگذاشتند فلان‌کس به عنوان یک فرد غیربومی بشه استاندار ایلام و ما باید از آنان یاد بگیریم.

نگرانی همه‌ این است که استانداری غیربومی با رزومه‌ی حداقلی و نفوذ کم در کشور، سکان استان ایلام را در دست بگیرد و از این همه افراد توانمند ایلامی، استفاده نشود.

تهیه و اعلام لیست ده نفره‌ی ایلامیان مورد حمایت نمایندگان مجلس در چند وقت پیش و نیز اعلام حمایت از سه گزینه‌ی برتر ایلامی سردار حسینی، دکتر شریفی‌راد، دکتر ارجمندی که هر سه شایسته‌ی هر پستی هستند، یک اقدام جمعی با حضور هر سه نماینده و در راس آنان امام جمعه‌ی مردمی ایلام بود.

البته همه می‌دانیم که پست استاندار، یک پست انتصابی است نه انتخابی و معمولا بروکراسی خاص وزارت کشور، همیشه تابع روال و روشمندی خود بوده و کانالهای مشورتی متعددی دارد و البته این حق هر وزیر کشور و هر هیات دولتی است اما مردم ایلام، به دلیل صبر بر هشت سال دفاع مقدس و ماندن پای کار انقلاب و امام و رهبری، توقع برحق انتصاب یک استاندار بومی با شایستگی لازم را دارند که طبیعتا بجز آن سه گرامی، شایستگانی همانند سردار محسن کریمی، سردار نوراللهی، حجه‌الاسلام والمسلمین شیخ روحانی، دکتر فریدون همتی، دکتر علی یاری و تنی چند از افراد باتجربه و نیز جوانان ایلامی که بیشمارترند، بیش از استانداران غیربومی قبلی که صفرکیلومتر و یا با حداقل اثرگذاری به ایلام آمدند و البته کاری در خور توجه نیز نکردند.

امید است وزیر محترم کشور، با نگاهی ویژه، استانداری شایسته برای ایلام معرفی کند و به طریق اولی‌تر، استانداری بومی.

به امید توفیقات روزافزون برای دولت محترم برای خدمت به هموطنان گرامی

ارادتمند و دعاگوی همه