شهردار ایلام گفت: نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر ایلام تا چهارشنبه هفته جاری فرصت ثبت نام در طرح تبلیغات پاکیزه دارند. مهندس افشین مظفری اظهار کرد: ۲۵۰ نقطه پرتراکم شهر ایلام از جمله میادین و معابر اصلی شهر برای تبلیغات پاکیزه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است. […]

شهردار ایلام گفت: نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر ایلام تا چهارشنبه هفته جاری فرصت ثبت نام در طرح تبلیغات پاکیزه دارند.

افشین مظفری » شهردار ایلام شد | خبرگزاری فارس

مهندس افشین مظفری اظهار کرد: ۲۵۰ نقطه پرتراکم شهر ایلام از جمله میادین و معابر اصلی شهر برای تبلیغات پاکیزه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نامزدها یا نمایندگان آنها از فردا یکشنبه برای شرکت در طرح تبلیغات پاکیزه انتخابات مجلس شورای و اخذ قرارداد باید به شهرداری ایلام مراجعه کنند و یک قطعه عکس خود با زمینه سفید بر روی یک صفحه CD با حجم حداکثر پنج مگابایت را به شهرداری ایلام تحویل دهند.

مظفری با بیان اینکه شرکت در این طرح اختیاری است، تاکید کرد: اما باتوجه به اینکه اجرای طرح تبلیغات پاکیزه یکی از وظایف شهرداری هاست، شهرداری ایلام نیز در راستای اجرای این طرح از فردا یکشنبه تا چهارشنبه آماده ثبت نام نامزدها است.

وی یادآور شد: ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اجازه چسباندن پوستر و بنر نامزدهای خود در معابر عمومی را ندارند و هرگونه تبلیغات نامزدها در معابر عمومی خارج از طرح تبلیغات پاکیزه شهرداری ممنوع است و به عنوان تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

به گفته شهردار ایلام، هرگونه چسباندن پوستر و بنر خارج از طرح تبیلغات پاکیزه شهرداری تخلف انتخاباتی بوده و با نامزد و ستاد انتخاباتی متخلف برابر مصوبه های قانونی برخورد می شود.

وی تاکید کرد: برای این نامزدها و ستادهای انتخاباتی با حضور نمایندگانی از شهرداری و فرمانداری ایلام و شورای نظارت بر انتخابات استان صورت جلسه تخلف انتخاباتی تشکیل خواهد شد. مظفری اضافه کرد: گروه های گشت و بازرسی شهرداری طی مدت فعالیت تبلیغات نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها در نقاط مختلف شهر به طور مکرر و مداوم گشت زنی و با متخلفان برخورد می کنند.

وی ادامه داد: شهر متعلق به همه شهروندان است و ستادهای انتخاباتی باید نسبت به حقوق شهروندی و عدم چسباندن پوسترهای تبلیغاتی از سوی نامزدهای متعدد پایبند باشند.

استان ایلام دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ حوزه انتخابیه دهلران( جنوب استان) و ایلام(شمال استان) است که حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران دارای یک نماینده و حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان دارای ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی است. جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۲ هزار نفر است که حدود ۴۴۶ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن هستند. فضای محافل عمومی و خصوصی و شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی این استان با کلید واژه انتخابات داغ‌تر از روزهای پیشین شده است.