رضا احمدی در نشست هم اندیشی مدیریت چرای دام عشایر در مراتع قشلاقی استان ایلام اظهار کرد: مشکلات عشایر غیربومی در استان ایلام مربوط به عدم رعایت زمان کوچه است که متاسفانه بازه زمانی که قانون مشخص کرده رعایت نمی‌شود. وی بیان کرد: یک هزار و ۴۵۰ خانوار غیر بومی عشایر با ۲۶۸ هزار راس دام به صورت مهمان […]

رضا احمدی در نشست هم اندیشی مدیریت چرای دام عشایر در مراتع قشلاقی استان ایلام اظهار کرد: مشکلات عشایر غیربومی در استان ایلام مربوط به عدم رعایت زمان کوچه است که متاسفانه بازه زمانی که قانون مشخص کرده رعایت نمی‌شود.


وی بیان کرد: یک هزار و ۴۵۰ خانوار غیر بومی عشایر با ۲۶۸ هزار راس دام به صورت مهمان از استان‌های لرستان، همدان و کرمانشاه به استان ایلام کوچ می‌کنند که مشکلات زیادی برای مراتع این مناطق به وجود آورده است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالی حاکم بر استان نیاز است چرای دام در مراتع مدیریت شود، افزود: متاسفانه عشایر غیربومی دام مازاد دارند و این خود زنگ خطر برای  فقیرشدن  مراتع استان ایلام است.
احمدی تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار هکتار مرتع و بیابان در استان ایلام وجود دارد که از این میزان بیش از ۳۲۷ هزار هکتار خیلی فقیر و بیابان هستند.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام با اشاره به اینکه جمعیت دامی در مراتع استان ایلام هشت برابر میزان مجاز است، گفت: میزان علوفه خشک در مراتع استان ۷۴۲ هزار تن است که جوابگوی ۳۶۰ هزار واحد دامی در یک دوره ۱۲۰ روزه است.
وی گفت: مراتع استان ایلام یکی از بهترین مراتع کشور است و بهترین گوشت و عسل کشور با توجه به گونه‌های گیاهی که در مراتع وجود دارد در این استان تولید می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام بیان کرد: باید در راستای حفاظت و صیانت از مراتع و جنگل‌های استان، اقدامات بازدارنده انجام دهیم تا در آینده شاهد فقر مراتع استان ایلام نباشیم.