اگر مسئولی که مخاطب انتقاد است قدرت حضور در بین مردم و پاسخگویی را ندارد، بودن چنین مسئولی برای نظام هزینه دارد و باید کنار گذاشته شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین “الله‌نور کریمی‌تبار” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به آیه ۱۲۰  سوره آل عمران، اظهار کرد: امروزه شرایط سختی داریم که برای همه ما […]

اگر مسئولی که مخاطب انتقاد است قدرت حضور در بین مردم و پاسخگویی را ندارد، بودن چنین مسئولی برای نظام هزینه دارد و باید کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین “الله‌نور کریمی‌تبار” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به آیه ۱۲۰  سوره آل عمران، اظهار کرد: امروزه شرایط سختی داریم که برای همه ما آزمون بزرگی است و باید تلاش کنیم با سربلندی از این آزمون بیرون بیاییم.

وی با اشاره به میزبانی مردم استان از پیکر پاک شهدای گمنام در روز گذشته، گفت: این ستاره‌های درخشان تا روز شهادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) مهمان مردم استان هستند و در آن روز با دستان خداجوی مردم استان مورد تشییع و تکریم قرار خواهند گرفت و جا دارد از مردم شهیدپرور مهران تقدیر کنیم که به زیبایی به استقبال این فرشتگان نجات بخش ما آمدند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که از دین برای دنیای خود هزینه نکنیم که نتیجه معکوس خواهد داشت و همراهی با دشمن به خاطر تهدید و یا تطمیع، دین انسان را در معرض نابودی قرار می‌دهد، گفت: ابن زیاد مردم کوفه را تهدید کرد که حضرت مسلم را تنها بگذارند و این تنها گذاشتن، نتیجه‌اش، این شد که این مردم حضرت امام حسین(ع) را با دستان خودشان به مسلخ بردند و ناجوانمردانه مظلومانه به شهادت رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام  ادامه داد: استان ما استان محرومی است و جوانان ما نیازمند اشتغال هستند، اگر بخواهیم اشتغال برای جوانان و بیکاران ایجاد شود نیاز است که  سرمایه‌گذاری و  کارخانه ایجاد شود و کسی که سرمایه دارد و سرمایه‌گذاری می‌کند به دنبال امنیت است و اگر در جایی امنیت نباشد هیچ سرمایه‌گذاری سرمایه خود را در معرض نابودی قرار نخواهد داد.

کریمی‌تبار با بیان اینکه  اگر برخی افراد با دشمنان و ضد انقلاب همراهی کنند، اغتشاش کنند و امنیت  را بر هم بزنند، آثار شوم آن دامن جامعه را خواهد گرفت و بر تعداد بیکاران جامعه افزوده می‌شود، تصریح کرد: اگر ناامنی ایجاد شود، بازاریان هم امنیتی ندارند و غارتگران اموال مردم را در روز روشن غارت می‌کنند و لذا باید کاری نکنیم که وضعیت بدتر شود، باید برای بهبود آن تلاش کنیم.

 کریمی‌تبار با بیان اینکه اصناف و بازاریان ما سابقه درخشانی در  تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب داشته و دارند، گفت: دشمنان در تلاش هستند که بازاریان را با اهداف شوم خود همراه کنند ولی بازاریان ما چنین کاری را دون شأن خود می‌دانند  و با باز کردن مغازها تیر یاسی بر قلب این دشمنان خواهند زد.

وی ادامه داد:  از همه مردم خوب استان تقدیر می‌کنم که با وجود تبلیغات گسترده دشمن در فضای حقیقی و مجازی و  تهدیدهای ناجوانمردانه،  با دشمنان و براندازان همراه نشدند و در  اولین لحظه ممکن صف خود را  از دشمن جدا کردند هر چند آنان تلاش‌های مذبوحانه‌ای انجام می‌دهند و به طور قطع به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

امام جمعه ایلام گفت: اگر کسی منتقد و معترض است باید فضای جامعه به گونه‌ای باشد که به راحتی و با آرامش خاطر انتقاد و اعتراض خود را به گوش مسئولان برساند و این انتقادها موجب پیشرفت جامعه خواهد شد، اگر مسئولی که مخاطب انتقاد است قدرت حضور در بین مردم و پاسخگویی را ندارد، بودن چنین مسئولی برای نظام هزینه دارد و باید کنار گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تاکید کرد: مسئولان در نظام اسلامی باید پاسخگوی مردم باشند و آنچه مربوط به عملکرد خودشان است را  شفاف برای مردم بیان کنند و مشکلات را به مردم بگویند و مردم ما پشتیبان مسئولان بوده‌اند و خواهند بود.

وی ادامه داد: امروز آمریکا جنگ ترکیبی ناعادلانه و ناجوانمردانه‌ای  علیه مردم ایران اسلامی به راه انداخته  و آشوبگران را  برای برهم زدن امنیت جامعه ترغیب می‌کند، کسانی که به قصد ایجاد رعب و وحشت در جامعه با سلاح سرد و گرم و با تهدید اقدام می‌کنند، محارب هستند  چون امنیت روانی، جسمی و اجتماعی جامعه را بر هم می‌زنند و حساب محارب از معترض و منتقد جداست و هنگامی که دستگاه قضا بخواهد با افراد محارب عادلانه رفتار کند، آنهایی که انسان های بی گناه و حافظان امنیت را به شهادت رساندند و بیت المال را تخریب کردند.

کریمی‌تبار با بیان اینکه دستگاه قضا بدون واهمه بر اساس قوانین لازم است عدالت را اجرا کند و مرعوب فریادهای گوش خراش دشمن نشود، افزود: دشمنان قسم خورده ما تمام توان خود را در جنگ نرم و سخت برای ضربه زدن به مردم به کار می گیرند، متولیان فرهنگی و قضایی و امنیتی کشور نمی توانند تماشاچی باشند و باید با تمام توان مجری عدالت و مدافع امنیت مردم باشند.

امام جمعه ایلام گفت: این روزها سپری خواهد شد و آنهایی که فکر می کردند با وعده ای که ضد انقلاب داده است، یاد بگیرند که این نظام ماند و می ماند و دشمن سال های سال است و بیش از ۴ دهه از این وعده ها داده و همیشه مایوس شده اند خیلی از این دشمنان به زیر خاک رفتند اما جمهوری اسلامی بالنده تر از گذشته مسیر پیشرفت خود را ادامه می دهد.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال پیش‌برنده جامعه هستند و وحدت این دو نهاد موجب سرافرازی جامعه خواهد شد و امروز وحدت خوبی بر جامعه دانشگاهی و حوزوی ما حاکم است.

 کریمی‌تبار با اشاره به روز حمل و نقل و رانندگان، گفت: رانندگان قشر زحمت کشی هستند و در این تهدیدهای دشمنان که برای خودروهای آنان و برای جانشان ایجاد شد، مردانه ایستادند و حمل و نقل را تعطیل نکردند و همانطور که در سال ۶۲ که دشمن تهدید کرد کشتی های ما را  خواهند زد، به فرمان امام راحل رانندگان خدوم بسیج شدند و کالاهای مورد نیاز مردم را به از بندر ها به کشور حمل کردند و این روز تاریخ در کشور ما ثبت است.

  • منبع خبر : ایسنا