نظام اسلامی در همه دوران‌ها و خصوصا در شرایط کنونی به حمایت، همراهی و حضور همه قومیت‌ها، جناح‌ها، گروه‌های سیاسی و سلایق درون نظام نیاز داشته و دارد و به پشتوانه این حمایت به حیات خود ادامه داده است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی  با اشاره به سخنان رییس جمهوری در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور اظهار داشت: قدرت نظام اسلامی برخاسته از مردم است و همراهی و حضور مردم در طول ۴۱ سال گذشته توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن را خنثی کرده است.

وی تاکید کرد: تجلی حضور و همراهی مردم در مشارکت حداکثری در انتخابات‌های متعدد نمایان می‌شود بنابراین دلسوزان نظام باید زمینه حضور پرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: در حال حاضر چشم آمریکا به انتخابات پیش‌رو است و اگر حضور و مشارکت مردم کمرنگ باشد محاسبات ترامپ برای اتخاذ تصمیمات خصمانه‌تر بر علیه نظام اسلامی جدی‌تر خواهد کرد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: مردم حتی اگر از وضع موجود گلایه و انتقادی دارند باید به عشق میهن و به منظور صیانت از کشور که محور وحدت و همدلی همه ایرانیان است پای صندوق‌های رای بیایند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جایی فرمودند “حتی اگر با من و یا نظام مخالف هستید برای صیانت از کشور پای صندوق‌های رای حاضر شوید”، افزود: ممکن است داوطلبان تایید صلاحیت شده افراد مورد نظر ما نباشند اما مردم می‌توانند به نزدیک‌ترین نامزد به اهداف مدنظرشان رای بدهند.

استاندار ایلام گفت: فراهم کردن زمینه رقابت برای افراد و سلایق بیشتری در صحنه انتخابات، میزان مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای را افزایش می‌دهد.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: محور سخنان رییس جمهوری به عنوان مسوؤل اجرای دقیق قانون اساسی در خصوص حضور همه جناح‌ها و قومیت‌های مختلف در صحنه انتخابات است تا فعالان سیاسی، دلسوزان نظام و مردم با عشق و علاقه و داشته‌های بیشتری به صحنه بیایند.

وی از عموم مردم ایلام برای حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کرد و گفت: مردم این استان همواره در انتخابات‌های گذشته حضور حداکثری داشته‌اند و اینبار نیز با حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات، نقش خود را در خنثی کردن نقشه‌های دشمن بر علیه نظام اسلامی ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروز در شرایطی که دشمن بصورت تمام عیار جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت و کشور به راه انداخته حفظ وحدت و اتحاد بین گروه‌ها، جناح‌ها، مردم و مسوؤلان در مقابل دشمنان یک اصل کلیدی است.

در مجموع ۱۲۹ داوطلب برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام ثبت‌نام کردند که صلاحیت ۱۲۶ داوطلب در هیات‌های اجرایی تایید شد.

از مجموع ۱۲۶ داوطلب تایید شده در هیات‌های اجرایی یک داوطلب انصراف داده و ۳۸ نفر نیز در دور اول بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شدند که با احتساب ۱۷ نفر تایید صلاحیت شده جدید و با توجه به اینکه یک نفر از تایید صلاحیت شدگان دور قبل در این دور رد صلاحیت شده است مجموع داوطلبان استان ایلام به ۵۴ نفر افزایش یافت.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه داشت.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا/ ایلام