معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: نتیجه بررسی پرونده هفت نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان هنوز از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.

محمد نوذری  اظهار داشت: ۶ نفر از این تعداد مربوط به حوزه انتخابیه شمال و یک نفر نیز مربوط به حوزه جنوب استان ایلام است.

وی افزود: این تعداد افراد که نتیجه احراز صلاحیت آنها اعلام نشده از مجموع داوطلبان استان ایلام است و فقط مختص به افراد معترض دور قبل نیست.

نوذری یادآور شد: عدم اعلام نتیجه صلاحیت این افراد فقط مختص استان ایلام نیست و تعداد زیادی از داوطلبان در کل کشور هنوز تایید یا عدم تایید صلاحیت آنها اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان نتیجه صلاحیت این افراد را تا امروز به آنها اعلام می‌کند تا افرادی که رد یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند فرصت کافی برای شکایت و درخواست بررسی مجدد پرونده داشته باشند.

وی گفت: شب گذشته ۱۷ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان که در دور قبل صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده بود بعد از اعتراض و بررسی مجدد پرونده توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۱۱ نفر متعلق به حوزه شمال و ۶ نفر نیز حوزه جنوب است و یک نفر نیز که در دور قبل تایید صلاحیت شده بود در این مرحله حذف شد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۴ نفر داوطلب در هر ۲ حوزه شمال و جنوب استان ایلام تایید صلاحیت شده اند.

نوذری یادآور شد: افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده است سه روز فرصت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان برای بررسی مجدد پرونده ارائه دهند و در نهایت اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده قطعی در تاریخ ۲۳ بهمن ماه به صورت رسمی اعلام می شود.

معاون استاندار ایلام گفت: در مجموع ۱۲۹ داوطلب برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت نام کردند که صلاحیت ۱۲۶ داوطلب در هیات‌های اجرایی تایید شد.

نوذری با بیان اینکه از مجموع ۱۲۶ داوطلب تایید شده در هیات‌های اجرایی یک داوطلب انصراف داده و ۳۸ نفر نیز در دور اول بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شدند، اضافه کرد: با احتساب ۱۷ نفر تایید صلاحیت شده جدید و با توجه به اینکه یک نفر از تایید صلاحیت شدگان دور قبل در این دور رد صلاحیت شده است مجموع داوطلبان استان ایلام به ۵۴ نفر افزایش یافت.

پیش از این از مجموع ۱۲۵ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، ۳۸ داوطلب در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران تایید صلاحیت شدند.

همچنین صلاحیت ۵۶ نفر از داوطلبان تایید نشد و ۳۱ نفر نیز عدم احراز صلاحیت شدند.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه داشت.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا