نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه ایلام با بیان اینکه ظرفیت ها و توانمندی های فراوان این استان باید تقویت شود، گفت: همه آحاد جامعه برای توسعه و پیشرفت کشور باید حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند. به گزارش ایرنا، عباس شاه رفعتی شامگاه پنجشنبه در دومین روز از آغاز […]

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه ایلام با بیان اینکه ظرفیت ها و توانمندی های فراوان این استان باید تقویت شود، گفت: همه آحاد جامعه برای توسعه و پیشرفت کشور باید حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، عباس شاه رفعتی شامگاه پنجشنبه در دومین روز از آغاز فرایند تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای خبرگان رهبری در مستند تلویزیونی، اظهار کرد: بنده به‌عنوان کاندیدای مستقل خبرگان رهبری در استان ایلام بر اساس دعوت بسیاری از مردم شریف و غیور ایلام ثبت‌نام کرده ام.

وی افزود: بنده متولد ۱۳۳۹ هستم و از سال ۱۳۵۴ تحصیلات خود را در حوزه علمیه آغاز کردم و از سال ۱۳۵۹ تاکنون به‌ عنوان مدرس در حوزه‌های علمیه کشور بیش‌ از ۴۳ سال در کنار کارهای علمی، کارهای اجرایی و خدمت‌رسانی به مردم فعالیت و تدریس دارم.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان ایلام ابراز کرد: در دوران انقلاب اسلامی به پیروی از امام راحل، مبارزات سیاسی را از سال ۱۳۵۴ در مدرسه فیضیه همراه با دیگر روحانیان آغاز کردم و خداوند توفیق داد که در ایام دفاع مقدس بیشترین حضور را در استان غیور ایلام داشته باشم.

شاه رفعتی با بیان اینکه از سال ۶۸ ارتباطم با مردم ایلام در دوره دفاع مقدس به عنوان کسی که در تبلیغات جنگ حضور داشتم، آغاز شد، ابراز کرد: در زمان جنگ و چه غیر از آن، برای تبلیغ در ایام محرم، ایام ماه صفر و ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف، حتی روستاها و مناطق عشایری این استان به‌عنوان یک مبلغ حضور پیدا می‌کردم و عشق و علاقه به مردم ایلام از آن زمان، در دل من جا باز کرد.

وی یادآور شد: همواره ارتباط معنوی، فرهنگی و انقلابی در راستای تحقق اهداف عالیه امام راحل و رهبر معظم انقلاب با مردم ایلام داشتم و این ارتباط معنوی را حفظ کردم و رفت‌وآمد به این دیار مؤمن انقلابی و غیور، روزبه‌روز بیشتر شد و به همین سبب، خیلی از عزیزان با شناختی که از بنده داشتند، اصرار کردند که برای خبرگان از استان ایلام ثبت‌نام کنم.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان ایلام گفت: در ایام جنگ بعضی از نوجوان‌ها که از لحاظ شرایط سنی اجازه نداشتند در صف مقدم جنگ حضور داشته باشند، به ما متوسل می‌شدند گاهی می‌آمدند خدمت مرحوم آیت‌الله حیدری ایلامی و قسم می‌خوردند با همان لهجه شیرین خودشان، درخواست می‌کردند که اجازه دهند به جبهه بروند با این‌که از لحاظ سنی شرایط حضور در جبهه را نداشتند.

وی گفت: در استان ایلام، کسانی که جنگ‌زده شدند در حالی که مهران اشغال شده بود، از استان خارج نشدند، به تهران برای زندگی کردن، نرفتند، اطراف ایلام چادر زده بودند و زیر همین درخت‌های بلوط زندگی می‌کردند، برای‌اینکه استان را خالی نکنند، این از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم ایلام است.

شاه رفعتی ابراز کرد: مردم ایلام مؤمن متدین و مذهبی هستند، در سفرهای تبلیغی که به نقاط مختلف این استان داشتم این را با تمام وجود احساس و لمس کردم، مردم این استان در مراسم مذهبی به‌خوبی شرکت می‌کردند، این از ویژگی‌های دیگر مردم ایلام است، مهمان نوازی ویژگی سوم مردم عزیز و بزرگوار مردم ایلام است و انصافاً مهمان‌نوازی کم‌نظیری دارند.

ظرفیت ها و توانمندی های استان ایلام باید تقویت شود

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان ایلام یادآور شد: ویژگی چهارم مردم غیور و شریف استان ایلام این است که بعد از سقوط صدام این افتخار را پیدا کردند که خادم زائران امام حسین(ع) شدند، خداوند این افتخار را به مردم ایلام داده که خدمت‌گزار شیعیان و موالیان ائمه اطهار(ع) به‌خصوص زائرین امام حسین(ع) باشند.

وی گفت: در عملیات کربلای یک خیلی از مردم ایلام حضور داشتند که در این عملیات، مهران آزاد و دروازه کربلا شد، آزادی مهران دغدغه امام راحل بود و مردم این استان به خوبی، پای کار آمدند، اگر شعار می‌دادیم که آزادی قدس از کربلا می‌گذرد تحققش به آزادی مهران و عقب راندن دشمن از استان ایلام تحقق یافت.

شاه رفعتی با تاکید بر اینکه خدمتی که مردم این ایلام به زائران امام حسین(ع) دارند، مایه افتخار برای استان است، ابراز کرد: هیچ استانی این افتخار را به‌ اندازه‌ مردم ایلام پیدا نکرده است و بر همین اساس و با ویژگی هایی که مردم این استان دارند، برای نمایندگی خبرگان رهبری در این استان داوطلب شدم.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان ایلام افزود: در مجلس خبرگان یکی از کارهایی را که دنبال می‌کنم این است که مسئولان استان و نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی را به مسئولان ارشد وصل کنم،در واقع یک هماهنگی و وحدت بین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، با همفکری مسئولان اجرایی استان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام خواسته های به حقی دارند که آنها را از طریق مسئولان کشوری و نظام پیگیری خواهد شد، افزود: به مردم استان قول می‌دهم که اگر در هشت سالی که نماینده شما در مجلس خبرگان باشم، ارتباط خود را با مردم استان حفظ خواهم کرد، این‌جور نیست که رأی بگیرم و بروم، تلفنم را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهم و این ارتباط را حفظ خواهم کرد.

شاه رفعتی یادآور شد: استان ایلام ظرفیت ها و توانمندهای بسیاری دارد که باید تقویت شود که متأسفانه بر زمین مانده و بنده در کنار نمایندگان مجلس که شما انتخاب می‌کنید، در کنار امام جمعه و نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرمانداران تلاش می‌کنم که این استان تقویت و توسعه پیدا کند و ظرفیت‌های آن شناسانده و متبلور شود.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان ایلام گفت: تلاش خواهد شد که این استان در همه امور حتی در نفت و گاز مستقل باشد، این ایده‌ و برنامه ای است که دنبال می‌کنم، در کنار این‌ موارد، باید در راستای تقویت نظام و ولایت‌فقیه تلاش کرد.

وی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری، ابراز کرد: نمایندگان مجلس خبرگان از طرف مردم رهبر جامعه اسلامی را انتخاب می‌کنند، بر حفظ شرایط رهبری و اوصافی که باید رهبر داشته باشد نظارت می کنند، لذا حضور در انتخابات به‌ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بسیار مهم است.

شاه رفعتی یادآور شد: دشمنان ملت و نظام اسلامی تلاش می‌کنند که مردم را از حضور گسترده در پای صندوق های رای منصرف کنند و بر این اساس، مشخص می شود که این انتخابات بسیار مهم است و همه آحاد باید حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ” عباس شاه رفعتی” متولد ۱۳۳۹ از اساتید سطوح عالی فقه و اصول حوزه و چهره‌های شناخته‌شده حوزه علمیه قم است.

رئیس مرکز رسانه‌ای ولایت شبکه جهانی ولایت، مشاور دستیار ویژه و سخنگوی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، قائم‌مقام رئیس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از جمله مسئولیت های وی بوده است.

” وعد مرادبیگی” و ” سید محسن سعیدی گلپایگانی” از دیگر نامزدهای مجلس شورای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان ایلام هستند.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ حوزه انتخابیه دهلران( جنوب استان) و ایلام(شمال استان) است که حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران دارای یک نماینده و حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان دارای ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

  • منبع خبر : ایرنا