حجت الاسلام” اله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، اظهار کرد: یکی از توفیقات برای ما شیعیان محبت به ائمه اطهار(ع) است، در روایات داریم که دوستی با اهل بیت(ع)، گناهان انسان را از بین می برد همانگونه که باد برگ درختان را پایین […]

حجت الاسلام” اله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، اظهار کرد: یکی از توفیقات برای ما شیعیان محبت به ائمه اطهار(ع) است، در روایات داریم که دوستی با اهل بیت(ع)، گناهان انسان را از بین می برد همانگونه که باد برگ درختان را پایین می آورد.

وی با بیان اینکه ماه رجب فرصتی الهی برای خارج دشن از گرفتاری های زندگی روزمره است، افزود: در این ماه تلاش کنیم که رفتار ما مقداری نسبت به ماه های گذشته تغییر داشته باشد و خود را برای بهره مندی از فیوضات الهی در ماه های شعبان و رمضان آماده کنیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به ۱۳ رجب و سنت حسنه اعتکاف،گفت: جوانان را دعوت می کنیم که برای بهره مندی از این تجربه معنوی سه روز در مساجد روزه گرفته، مشغول عبادت و ارتباط روحی با خداند متعال شوند و از این فرصت برای خودسازی و تربیت روح استفاده کنند، ماه رجب یک فرصت ارزشمند برای تقرب به ارزش های الهی وخودسازی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره انتخابات ارزشمند مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه، یادآور شد: مقام معظم رهبری از ابتدای سال تاکید فراوانی بر مشارکت گسترده و قوی مردم داشته اند، نظام اسلامی، نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت است و انتخابات تبلور مردم سالاری دینی در نظام است.

وی بیان کرد: امروز دشمن که در برابر توانمندی های جمهوری اسلامی در ضعیف ترین شرایط قرار گرفته است و از طرف دیگر آثار انقلاب اسلامی امروز فراتر از مرزهای ما دشمن را زمین گیر کرده و آثار آن را می بینیم، به شدت تبلیغ می کند تا مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اگر کسی مغلوب تبلیغات دشمن شود و در انتخابات شرکت نکند در واقع آینده خود و کشور را رها کرده است، افزود: انسانی که زنده است باید نسبت به سرنوشت خود تاثیرگذار باشد و این حقی است که تمام افراد واجد شرای رای دارند.

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب عزت و اقتدار ملت است

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: رای دادن حقی است که همه ما داریم و نباید تبلیغات دشمن موجب شود از حق خود به نفع دشمن صرفنظر کنیم، ما به عنوان مسلمان در یک نظام برخواسته از مکتب اسلام، تکلیف داریم در پای صندوق های رای حاضر شویم، یعنی بر ما واجب است که به عنوان یک وظیفه سیاسی، شرعی و مذهبی پای صندوق های رای حاضر شویم.

وی با اشاره به اینکه دشمن ناجوانمردانه تبلیغ می کند که مردم حضور مردم را در انتخابات تحت تاثیر قرار دهد، گفت: علاوه بر مشارکت، باید تلاش کرد شایسته ترین افرادی که می شناسیم برای تغییر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، انتخاب کنیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه قانونگذاری نقش فوق العاده ای است، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی از طریق قانونگذاری، مسیری را برای دستگاه های اجرای ریل گذاری و ترسیم می کند و این نقش در سرنوشت همه آحاد جامعه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مردم ما با لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در این برهه حساس با تمام وجود در انتخابات مشارکت کرده و شایسته ترین ها را در انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برکات مشارکت حداکثری برای مردم بسیار فوق العاده بوده و در واقع تیری بر قلب دشمنان است و آنها از رسیدن به اهداف ناامید خواهد کرد، ابراز کرد: جامعه ای که بخواهد نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشد به راحتی طعمه دشمن خواهد شد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به حماقت و اشتباه راهبردی آمریکا در حمله به یمن، افزود: شورای امنیتی که نتوانست جلوی تهاجم آمریکا و اسرائیل را به مردم مظلوم غزه را بگیرد و از کودک کشی جلوگیری کند، خیلی راحت مجوز حمله به یمن مظلوم را برای آمریکا و همپیمانانش صادر کرد و این گونه آشکارا حق کشی کرده و از ظالم پشتیبانی می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: البته نشانه های پشیمان شدن آنها آشکار شده است، وقتی رزمندگان یمن هم ناوهای آنها را مورد هجوم قرار دادند فهمیدند که برنده این جنگ نخواهند بود، با دستوری که مقام معظم رهبری برای انتقام از خون شهدای مظلوم و زائران سردار دلها نیز صادر کردند، دست نیروی مقاومت برای انتقام از بانیان این جنایت یعنی آمریکا و اسرائیل باز خواهد شد.

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب عزت و اقتدار ملت است

وی بیان کرد: چشم انداز این آتشی که آمریکا برافروخته است و با کمال بی احتیاطی وارد حمایت از متجاوزگران اسرائیلی شده، دستور حمله به یمن را صادر کرده است، منجر به موشک باران پایگاه های آمریکایی و در نهایت فرار آمریکا از منطقه خواهد شد.

امام جمعه ایلام گفت: اینها مردی نیستند که در میدان جنگ با مجاهدین مسلمان بتوانند عرض اندام کنند، در جنگ غزه ۳۰۰ هزار نفر اسرائیلی به مشکلات روانی دچار شده اند که ا۹ هزار نفر سربازان اسرائیلی هستند، آنها نمی توانند در برابر جوانان عاشق شهادت که از جان خود می گذرند، مقابله کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: یکی از موفقیت های ارزشمند نیروی ارتش جمهوری اسلامی توقیف نفت کشی بود که نفت ما را سرقت کرده و تحویل آمریکایی ها داد، بر اساس قانون مجارت های لازم اعمال و تنبیه شود و این نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است که هر جایی که کشتی محموله جمهوری اسلامی ورود کند اگر بخواهید بدزدید و از قدرت خود استفاده کنید سرنوشت مشابهی را دارید و در دریای عمان و خلیج فارس و هر جای دیگر جمهوری اسلامی قدرت این را دارد حق خود را بگیرد.

وی گفت: اقدامی که آفریقای جنوبی انجام داد درس عبرتی برای برخی از سران کشورهای اسلامی است که برای اولین بار برای دفاع از مردم مظلوم غزه به دادگاه لاهه شکایت کردند که نسل کشی در غزه صورت میگیرد و الان مورد بررسی در دادگاه قرار گرفته و خیلی از کشورها هم این موضوع را دنبال کرده اند و جای تاسف دارد که در کشورهای مسلمان پایگاه آمریکایی ایجاد شود و در این پایگاه ها به سمت مردم مسلمان یمن شلیک شود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: برخی از سران کشورهای اسلامی که تظاهر به مسلمان بودن می کنند اگر ذره ای غیرت داشته باشند، عبرت بگیرند، مرعوب قدرت شیطانی آمریکا نشوند چرا که امروز آمریکا قدرت دفاع از پایگاه های خود را در برابر جبهه مقاومت ندارد، الان هم قدرت ادامه این جنگ را در یمن ندارد، بدانند که آمریکا رفتنی است و سران کشورهای اسلامی به فکر عزت و سربلندی مردم کشورهای خود و مظلوم غزه، لبنان و یمن باشند.

  • منبع خبر : ایرنا