مهندس گرشاسبی مدیرعامل پتروشیمی ایلام در نشست کمیته انرژی استان با حضور استاندار ایلام : دود فلر اتیلن این مجتمع در حد مجاز است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد/ رسانه های استان می توانند نظرات، انتقادات و ابهامات خود در خصوص این صنعت را آزادانه بیان کنند. پتروشیمی ایلام ۲ برابر مصوبات مجموع […]

مهندس گرشاسبی مدیرعامل پتروشیمی ایلام در نشست کمیته انرژی استان با حضور استاندار ایلام :

دود فلر اتیلن این مجتمع در حد مجاز است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد/ رسانه های استان می توانند نظرات، انتقادات و ابهامات خود در خصوص این صنعت را آزادانه بیان کنند.

سید غلامحسن گرشاسبی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد - گروه سرمایه  گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس

پتروشیمی ایلام ۲ برابر مصوبات مجموع عمومی در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده است، در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند.

مجتمع پتروشیمی ایلام از چهار واحد مختلف است، این مجتمع در حال حاظر بدون اینکه از شبکه سراسری برقی دریافت کند ظرفیت تزریق چهار مگاوات برق به شبکه سراسری را نیز دارد.

یکی از بزرگترین اقدامات این شرکت راه اندازی واحد شیرین‌سازی خوراک‌های ترش تحویلی از پالایشگاه گاز ایلام است، این واحد تنها و استثنائی‌ترین واحد شیرین سازی کشور است که در مجتمع پتروشیمی ایلام قراردارد.

خوراک‌های مورد نیاز پتروشیمی ۱۱۹ تن شامل ۲۹تن اتان،۴٠ تن ال. پی.جی و گاز مایع و ۵٠ میعانات گازی است که تنها بخشی از این میزان یعنی ۱۵تن اتان،۲۳ تن ال.پی.جی و ۱۵تن میعانات گازی تامین شده این امر به‌ دلیل اینکه تنگه بیجار توسعه لازم را نداشته و تا ۲ الی ۳ سال آینده این خوراک تأمین نخواهد شد./ بر این اساس باید دنبال خوراک‌های مشابه و پذیرش خطرات مربوط در این زمینه بود و در این‌ راستا کار بسیار بزرگی انجام شده است.

پتروشیمی ایلام سه سهام‌دار عمده از جمله هلدینگ خلیج‌فارس، صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت تاپیکو دارد.

در سال گذشته چهار مرحله تعمیرات اساسی در شرکت پتروشیمی ایلام اتفاق افتاد که این تعمیرات بدون به‌ کارگیری پیمانکار و توسط مهندسان خود این شرکت انجام شده‌ است.

دود فلر اتیلن این مجتمع در حد مجاز است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد، حجم کاری در مجتمع پتروشیمی ایلام زیاد است، اگر بخشی از این فعالیت ها متوقف شود این شرکت دچار ضرر و زیان میلیارد دلاری در ساعت می شود.

در سال جاری صنعت پتروشیمی ۱۶ میلیارد دلار برای کشور ارز آوری داشته و اهداف این صنایع سودآوری است.

هیچ صنعتی در کشور نباید متوقف شود/فعالیت این مجتمع در استان بر مبنای سودآوری و تولید است.

سال گذشته پتروشیمی ایلام ۲ برابر فراتر از مصوبات مجمع عمومی در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده و آمار دخل و خرج این میزان در اختیار دستگاه های نظارتی قرار گرفته است.

در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند، از این تعداد ۶۵۶ نفر در حوزه پیمانکاری تامین نیرو، ۶۲۷ نفر نیروی روز مزد و ۱۸۱ نفر نیز در حوزه کارشناسی فنی فعالیت دارند.

در حوزه صنعت نیز مشکلات بسیاری وجود دارد اما رسانه‌ها باید با نگاه واقع بینانه مشکلات را همانگونه که هست بیان کرده و اطلاع رسانی هدفمندی در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با تاکید بر اولویت قرار داده تولید در این مجتمع، خاطرنشان کرد: رسانه های استان می توانند تمامی نظرات، انتقادات و ابهامات خود در خصوص این صنعت را آزادانه بیان کنند.