نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه قتل عام کودکان و سالخوردگان اوج ضعف، زبونی و شکست رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا است، گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در کشورهای منطقه و افغانستان بر وحشت سربازان رژیم صهیونیستی افزوده است. حجت الاسلام والمسلمین” الله نور کریمی تبار” در خطبه های نماز […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه قتل عام کودکان و سالخوردگان اوج ضعف، زبونی و شکست رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا است، گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در کشورهای منطقه و افغانستان بر وحشت سربازان رژیم صهیونیستی افزوده است.

حجت الاسلام والمسلمین” الله نور کریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه یوم الله ۱۳ آبان روزی ماندگار در تاریخ کشور است، اظهار کرد: در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی(ره) در برابر مصوبه ذلیل کننده کاپیتولاسیون اعتراض، دستگیر و تعبید شد.

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون ذلت بار، مصونیت قضایی برای آمریکایی ها ایجاد شد که در هر جایی از کشور هر جنایتی انجام دهند هیچ مقامی در کشور حق نداشت آنها را بازخواست کند، افزود: آمریکایی ها آنچنان سیطره ای پیدا کردند که ایرانی حق شکایت از ظلم آنها را در مراجع قانونی کشور نداشت.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای ملت ایران حق توحش برای خود تصویب کردند و ایرانی ها را به عنوان آدم هم حساب نمی کردند، افزود: این بدترین توهین به مردم ایران بود و تنها مردی که قیام کرد، مجتهدی از حوزه علمیه قم حضرت امام خمینی(ره) بود و مردم مسلمان را به بازگشت به خویش و عزتی که خدا به آنها داده بود، دعوت کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در اوج تظاهرات انقلاب اسلامی به دستور آمریکایی ها، دانش آموزان و دانشجویان تظاهر کننده را به رگبار بستند و تعداد زیادی را مجروح و به شهادت رساندند و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان پیرو خط امام(ره) با آگاهی، نه سفارت آمریکا بلکه لانه جاسوسی و توطئه گری آمریکا را تسخیر کردند، اسنادی را دنیا نشان دادند که اینجا سفارت خانه نیست، بلکه لانه ای برای براندازی جمهوری اسلامی، سازماندهی نیروهای ضد انقلاب و تامین نیازمندی های آنان و برنامه ریزی برای کودتا و جنگ های داخلی است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: حضرت امام راحل، تصرف لانه جاسوسی را انقلاب دوم و مهم تر از انقلاب اول دانستند، زیرا اگر لانه جاسوسی آمریکا می ماند و برنامه های خود را ادامه می دادند، قطعا انقلاب منجر به شکست می شد و کشتار بی رحمانه ای که امروز در غزه می بینیم آن روزها در کشور ما رخ می داد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حرکتی ارزشمند و اولین سیلی بود که جمهوری اسلامی به صورت استکبار جهانی نواخت و آثاری را به دنبال داشت که تا به امروز ادامه دارد، امروز دشمنان نظام، با زبان و اذعان خود قدرت نظام جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب را بیان می کنند.

قتل عام کودکان و سالخوردگان اوج زبونی و شکست رژیم غاصب اسرائیل است

وی ابراز کرد: جنایتکاران امروز خود را در لبه پرتگاه و نابودی می بینند و آنچه مسلم است اینکه رژیم اشغالگر قدس و ارتش آن در جنگ زمینی موفقیت چندانی نخواهد داشت و اگر موفق شوند تکه ای از غزه را هم تصرف کنند، برای مدت زیادی آنجا ماندگار نخواهند بود زیرا پیشینه تاریخ ارتش اسرائیل چیزی جز این نیست چرا که هیمنه پوشالی آنها به هم ریخته و جنگ های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه این امر را نشان می دهد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز صحنه های پیروزی حماس نمایان شده و ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به عقب نشینی شده است، گفت: ارتش این رژیم غاصب نتوانست در جنگ های دیگری که با مردم غزه داشت، موفق شود و منجر به شکست آنها شد، امروز این ارتش وضعیت شکست پذیری را برای خود پذیرفته است.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: شکست مفتضحانه آمریکا در کشورهای منطقه و افغانستان بر وحشت سربازان رژیم صهیونیستی افزوده است، در چنین شرایطی، عملیات طوفان الاقصی محاسبات و معادلات صهیونیست ها را به هم ریخته است، این عملیات در واقع رزمایش توانمندی حماس برای نابود کردن اشغالگران سرزمین مقدس فلسطین و اشغالگران قدس بوده است.

وی بیان کرد: بعداز ۵۵ سال برای اولین بار مجاهدان فلسطینی توانستند حالت تهاجمی به خود بگیرند و به دشمن حمله کنند، در این عملیات حماس منتظر حملات دشمن نماند و از خط پدافندی همیشگی بیرون آمد و تهاجم را آغاز کرد، برای اولین بار می بینیم که گروه های فلسطینی در کنار هم قرار گرفته و از حماس حمایت می کنند و جبهه مقاومت، حمایت خود را با گستردگی و قدرتی که دارد از مجاهدان فلسطینی را اعلام کرد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: چشم اندازی که روشن است این است که با توجه به سابقه شکست های متوالی رژیم صهیونیستی در سال های اخیر، نداشتن انگیزه و روحیه برای کشته شدن و از طرفی بیداری ملت های مسلمان و و تظاهرات آنان علیه صهیونیست ها، پیامدی برای رژیم غاصب اسرائیل جز مرگ و نابودی ندارد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: این جنایت ها و قتل عام کودکان و سالخوردگان اوج ضعف، زبونی و شکست رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا را نشان می دهد، اینها قدرت رویارویی با نیروهای معدود و محدود حماس را ندارند و در برابر کودکان قدرت نمایی می کنند، کمک های تسلیحاتی و مالی که آمریکا و وابستگان آنها به رژیم کودک کش اسرائیل انجام می دهند، مانع نابودی این رژیم نخواهد شد.

وی گفت: آمریکا هفت تریلون دلار در منطقه هزینه کرد، ماحصل این هزینه ها،چه شد که حالا می خواهد با ۱۴ میلیارد دلار این کشور غاصب را از مرگ حتمی نجات دهد، می داند که کاری از آنها ساخته نیست اگر می توانستند اوکراین را از مهلکه نجات می دادند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: با ۱۰ هزار بمب به وزن ۱۸ هزار تن، برابر با ۲ بمب اتمی که آمریکا در هیروشیما به کار گرفت، وارد جنگ شدند اما مقاومت مظلومانه و مقتدر غزه آنها را شرمنده کرده است، آنها نتوانستند به اهداف خود برسند، بهتر است که آمریکایی ها به فکر نجات خودشان باشند و سربازان خود را از منطقه نجات دهند.

قتل عام کودکان و سالخوردگان اوج زبونی و شکست رژیم غاصب اسرائیل است

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: یک زمانی مردم فلسطین به جای توکل برخدا و توان خود، بر کشورهای عربی بر اساس تعصب قومی تکیه کردند و عاقبت آن شکست های پی درپی بود، اما با انقلااسلامی، صحنه جنگ عوض شد و نور ایمان در دل جوانان فلسطینی تابید که به غیرخدا تکیه نکنند و با سلاح سنگ خشم خود را در برابر متجاوزین نشان دادند و آن جوانان دیروز امروز خودشان موفق شدند که موشک بسازند و با سلاح های حداقلی در برابر متجاوزان بیاستند.

وی بیان کرد: جوانان فلسطینی فهمیدند که باید توکل آنها برخدا باشد و اگر از این مسیر ورود کنند، پیروز خواهند شد و آثار ارزشمند این توکل برخدا و تکیه بر توان خود در مقیاس جهانی آنها را مطرح کرد و دنیا طرفدار آنها شده و رژیم اشغالگر قدس وادار به عقب نشینی شده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند امروز جنگ در غزه، میدان تقابل حق و باطل و ایمان و استکبار است، یادآور شد: مسلمانان جهان نمی توانند بی تفاوت باشند، باید موضع بگیرند، برخی کشورهای اسلامی هم می خواهند حامی مظلوم باشند هم شریک ظالم، آنها باید بدانند که شرایط تغییر کرده است که باید موضع خود را برای مردم مشخص کنند، خوب است بیدار شوند با مردم همراه باشند و مردمی مسلمانی که غیرت آنها به جوش آمده است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و دستور دادند که راه انتقال ارزاق و نفت ببه این رژیم بسته شود، گفت: این راهبرد ساده است که رهبر معظم انقلاب پیش پای سران کشورهای اسلامی که جرات درگیری ندارند گذاشته است.

وی بیان کرد: امروز باید نقش انصارالله یمن را تحسین کنیم که با روحیه ایمان با دشمن خودشجاعان می جنگند و با دشمن صهیونسیت اعلام جنگ کردند و موشک ها را بر سر صهیونیست ها می ریزند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: وعده ای که امام راحل داد، مردی که به ما عزت بخشید و حیات ایمانی و انسانی را در کالبد مردم ما زنده کرد و روح امید را در مستضعفان دمید، فرمود که من مطمئنم اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می کشاند.

وی گفت: سنت الهی این است که هر جا که صبر، مقاومت و توکل بر خدا باشد پیروزی و نصرت به دنبال خواهد داشت، امروز مظلومان غزه و فلسطین استقامت می کنند و تمام تلاش را برای عزت و پیروزی مسلمانان به کار گرفته اند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ثابت قدم بودن مردم مظلوم فلسطین در تاریخ خواهند ماند، خاطرنشان کرد:امروز هم بناست سید حسن نصرالله این مجاهد ارزشمند سخنرانیی کند و سخنرانی ایشان معادلات جنگ را به نفع جبهه مقاومت تغییر خواهد داد.

  • منبع خبر : ایرنا