مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: فعال کردن رویدادهای فرهنگی و هنری جزو اولویت‌های این بنیاد در ایلام است. “مرتضی سعیدی‌زاده” روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: ماموریت های این بنیاد در راستای توسعه و ترویج سیره اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ […]

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: فعال کردن رویدادهای فرهنگی و هنری جزو اولویت‌های این بنیاد در ایلام است.

مرتضی سعیدی‌زاده” روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: ماموریت های این بنیاد در راستای توسعه و ترویج سیره اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ رضوی در سطح کشور است.

وی افزود: در سفر دولت دهم به مشهد مقدس بنیاد رضوی با مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه این از برکات دولت است که توانسته است این ظرفیت را در حوزه وزارتی ایجاد کند، عنوان کرد: بنیاد، توسعه فعالیت‌های خود را به سمت رویدادهای علمی، پژوهشی، رسانه‌ای و خبری توسعه داده است.

سعیدی‌زاده تصریح کرد: این بنیاد هم‌اکنون به یک ظرفیت مهم برای توسعه فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: رییس بنیاد امام رضا(ع) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با رویکرد اثر بخشی از سال گذشته توسعه پیدا کرده است و اکنون نیز به سمت اثربخشی و تاثیر در جغرافیای فرهنگی کشور حرکت می‌کند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اظهار کرد: باید زمینه اتصال جشنواره‌های فرهنگی را به فرهنگ رضوی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه همایش حکمرانی اسلامی از دیدگاه امام رضا(ع) در استان ایلام برگزار می شود، افزود: این همایش باید با رویکرد بین‌المللی و با محوریت کشورهای اسلامی برگزار شود تا بتوان از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی این کشورها استفاده کرد.

سعیدی‌زاده اضافه کرد: برگزاری این همایش از سال گذشته کلید خورده، مجوز همایش‌های علمی و پژوهشی از وزارت علوم هم اخذ شده که یک رویکرد علمی پیدا کند و اعضای هیأت علمی این همایش با حضور اساتید برجسته دانشگاه افزایش یابد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) افزود: امیدواریم بتوانیم در استان ایلام رویدادهای فرهنگی و هنری رضوی را با توجه به مرز مهران فعال کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در دیدار اظهار کرد: موضوع پژوهش در بنیاد امام رضا(ع) به چهار استان واگذار شده است که امسال اولین جشنواره این موضوع با عنوان حکمرانی اسلامی در سیره رضوی در استان ایلام برگزار می‌شود.

علی هوشمند گفت: ایلام دروازه عتبات عالیات است و خداوند توفیق داده است که این استان باب الرضا(ع) نیز باشد و شیعیان و زوار عراقی از مرز مهران برای زیارت حرم رضوی وارد کشور شوند.

وی عنوان کرد: خدمات فرهنگی و هنری توسط بنیاد امام رضا تحت عنوان باب الرضا(ع) به زائران عراقی در مرز مهران ارائه می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا