ابراهیم پیرزادیان به تمهیدات پیش بینی شده برای روز طبیعت در ایلام اشاره کرد و گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از ابتدای تعطیلات نوروزی ضمن گشت زنی در سطح عرصه های ملی با اقدامات به موقع از هر گونه سوء استفاده افراد فرصت طلب به این عرصه ها جلوگیری کرده است. وی هدف از […]

ابراهیم پیرزادیان به تمهیدات پیش بینی شده برای روز طبیعت در ایلام اشاره کرد و گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از ابتدای تعطیلات نوروزی ضمن گشت زنی در سطح عرصه های ملی با اقدامات به موقع از هر گونه سوء استفاده افراد فرصت طلب به این عرصه ها جلوگیری کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام: هفت هزار همیار طبیعت با منابع  طبیعی ایلام همکاری می کنند - افق ایلام

وی هدف از آمادگی و گشت زنی مداوم اکیپ های حفاظت منابع طبیعی در روز سیزده بدر سالجاری را پیشگیری از هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و همچنین جلوگیری، کنترل و اطفاء حریق های احتمالی در عرصه های جنگلی و مرتعی مناطق حساس ۱۲ شهرستان ایلام اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با بیان اینکه روز طبیعت، روز آشتی مردم با طبیعت است، منابع طبیعی را یک نعمت خدادادی برشمرد و گفت: هر فرد وظیفه دارد تا به منظور حفظ حیات همه موجودات زنده به ویژه جامعه بشری نسبت به حفاظت و حراست از جنگل ها و مراتع تلاش کند.

پیرزادیان گفت: مردم در روز طبیعت با حفظ بهداشت عرصه های جنگلی و مرتعی از رها کردن هرگونه زباله، قطع سرشاخه‌ درختان و یا بوته ها و همچنین روشن کردن آتش در نزدیکی آن ها به شدت اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در سطح استان با همکاری همیاران طبیعت و محافظان افتخاری ضمن گشت و مراقبت مستمر در عرصه های ملی با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به همشهریان برای حفاظت از انفال الهی فعالیت می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه صیانت از منابع طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان پذیر است ،گفت: مردم طبیعت دوست می توانند هرگونه تخریب، تصرف اراضی ملی و یا آتش سوزی در عرصه های جنگلی، مرتعی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ کد امداد جنگل و مرتع این اداره کل اطلاع دهند.

پیرزادیان افزود: توسط اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان ایلام در سنوات گذشته تعداد ۱۲ پارک جنگلی در شهرستان‌های تابعه احداث و زیر ساخت‌های گردشگری در سطح پارکها ایجاد شده است تاکید و توصیه می گردد مردم طبیعت دوست و گردشگران حتی المقدور از پارک‌های جنگلی طبیعی ودست کاشت موجود بهره برداری نمایند