اقدامات و عملکرد شهرداری ایلام در حوزه های سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، فنی و زیربنایی، خدمات شهری و فضای سبز و  روابط عمومی و امور بین الملل عملکرد شهرداری ایلام در حوزه عمرانی (زیربنایی و ترافیک) در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بازسازی سیلبند تخریبی علی آباد در تاریخ هفدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ […]

اقدامات و عملکرد شهرداری ایلام در حوزه های سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، فنی و زیربنایی، خدمات شهری و فضای سبز و  روابط عمومی و امور بین الملل

عملکرد شهرداری ایلام در حوزه عمرانی (زیربنایی و ترافیک) در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱

بازسازی سیلبند تخریبی علی آباد در تاریخ هفدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ به مبلغ قراردادی چهار میلیارد و نهصد و سی و یک میلیون و نهصد و ۱۵ هزار و ۴۶۰ ریال از طریق استعلام.

اجرای پروژه موزاییک فرش منطقه یک شهری به مبلغ ۱۲ میلیارد و پنجاه و هفت میلیون و ۱۲۱ هزار و شصت ریال از طریق مناقصه عمومی.

اجرای پروژه موزاییک فرش منطقه ۲ به مبلغ ۱۵ میلیارد و هفتصد و هشتاد و سه میلیون و نهصد و شصت و یکهزار و چهارصدشصت و هشت ریال از طریق مناقصه عمومی.

بازسازی رفوژ جاده مهران به مبلغ هفت میلیارد و هفتصد و پنج میلیون و هفتصد و هفده هزار و شصت و نه ریال از طریق مناقصه عمومی.

اجرای پروژه جدول گذاری ورودی وادی بهشت رضا به مبلغ ۲۸ میلیارد و چهارصد و هشتاد و دو میلیون و ۵۹۰ هزار ریال از طریق مناقصه عمومی.

اجرای پارک های محله ای شهر ایلام به مبلغ هشت میلیارد و نهصد و بیست و پنج میلیون و ۲۱۵ هزار و هشتصد و هفتاد و پنج ریال از طریق استعلام.

طرح مشاوره حمل و نقل و ترافیک شهر ایلام به مبلغ ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال از طریق استعلام. پروژه موزایک فرش ورودی وادی بهشت رضا (ع) شهرایلام به مبلغ ۱۹ میلیارد و دویست و هشتاد و هفت میلیون و صد و چهل و شش هزار ریال از طریق مناقصه عمومی.

طرح آسیب شناسی و بررسی سیل بند های شهر ایلام به مبلغ هشت میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری (تک گزینه ای). تکمیل خط انتقال و توزیع پساب از مخزن ۴۰۰ متر مکعبی چغاسبز بلوار پژوهش فاز اول به مبلغ ۴۹ میلیارد و صد و شصت و چهار میلیون و چهارصد و چهل سه هزار و سی و چهار ریال از طریق مناقصه داخلی شهرداری.

باکس بتنی بلوار پژوهش به مبلغ بیست و شش میلیارد و هفتصد و سی و سه میلیون و پانصد هفتاد و شش هزار و سیصد و سی و دو ریال از طریق مناقصه عمومی منابع داخلی شهرداری.

اجاره پنج دستگاه کامیون حمل مصالح به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

اجرای فاز اول میدان دفاع مقدس به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۲ ریال از طریق مناقصه عمومی

خرید و نصب و راه اندازی دوربین های پایش تصویری به مبلغ ۲۹ میلیارد و چهارصد و سی و هشت میلیون و شانزده هزار و نهصد و پنجاه ریال از طریق مناقصه عمومی.

پیگیری اجرای پروژه میدان استاندارد دیوار حایل جنب آتش نشانی ساختمان ۶۰ متر مربع در تپه شاهد جنب سامانه ۱۳۷

بازسازی میدان ارغوان به مبلغ یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان.

اجرای سیستم اداری چغاسبز، پارتیشن بندی، اجرای سقف کاذب، شبکه اتوماسیون اداری، نصب درب و سیستم گرمایی به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال تا کنون.

اجرای آسفالت در سطح شهر به تناژ ۱۸ هزار تن به مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال.

  زیرسازی در سطح شهر به متراژ ۱۱۵ هزار متر مربع به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال

 ایجاد ۹ چشمه سرویس بهداشتی در ورودی ارغوان و نصب علائم ترافیکی و رنگ آمیزی در سطح شهر همراه با نصب تابلو دیوارکوب علائم راهنمایی و رانندگی نصب چراغ های راهنمایی بلوار مدرس، میدان معلم به ارزش ۱۰ میلیارد ریال

بازسازی ترمینال شهدای ایلام شامل تاسیسات برقی، مکانیکی، کفپوش، رنگ آمیزی، تهویه سرویس های بهداشتی و استراحتگاه رانندگان سواری به مبلغ ۴ میلیارد ریال.

طراحی پل عابر پیاده در میدان میلاد به مبلغ ۲ میلیارد ریال. تولید قطعات بتنی شامل موزاییک و دال بتنی و جدول به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال.

تولید ۵۱ هزار تن شن، ماسه و بیس در کارخانه به ارزش ۴۵ میلیارد و نهصد میلیون ریال که ۳۰ هزار تن از آن بصورت دپو در کارگاه می باشد که  ۲۱ هزار و ۴۷۰ تن از آن به شهر ارسال شده است

پیگیری و اخذ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی ورودی های شهر و پایش تصویری از محل درآمدهای استانی با تلاش وافر دکتر بهرام نیا استاندار ایلام در قالب دو اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای ورودی های شهر و ۱۰میلیارد تومان برای پایش تصویری.

رایزنی و اخذ ۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از وزارت کشور و سازمان شهرداری ها پیگیری احداث کارخانه پردازش وبازیافت پسماند و همچنین تصفیه فاضلاب.

پیگیری و اخذ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای موضوع اربعین و همچنین بخشی از آن برای بهسازی سیلبندهای شهر با تلاش فرمانداری ایلام.

قرارداد پایش تصویری خرید تجهیزات دکل و دوربین پلاک خوان به مبلغ ۴ میلیارد تومان.

 باکس گذاری بلوار پژوهش به مبلغ ۲میلیارد و ۳۰میلیون تومان

 قرارداد سیلبند تخریبی بلوار اصناف و خیابان پونه به مبلغ حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان

اجرای جدولگذاری در سطح شهر در دو فاز محله نسار، کمربندی شمالی و ورودی ارغوان به مبلغ حدود ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون .

بازسازی میدان دفاع مقدس به مبلغ حدود ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان

 اجرای موزاییک فرش معابر در دو فاز به مبلغ ۳میلیارد تومان در بلوار مدرس و خیابان پاسداران

زیرسازی ورودی آرامستان بالغ بر ۲۴ هزار متر مربع توسط واحد زیرسازی و تهیه مصالح از مجتمع سنگ شکن پاکل

لکه گیری و آسفالت معابر سطح شهر حدود ۳۰۰۰۰ متر مربع و خرید تجهیزات ترافیکی حدود ۸۰۰ میلیون تومان

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سیستماتیک کردن دایره حقوقی و همچنین ماده صد.

بروز رسانی حقوق پرسنل و کارکنان شهرداری و پرداخت ۵۰ میلیارد تومان حقوق و اضافه کار که پیش از این پرداخت حقوق و اضافه کار پرسنل با مشکل مواجه بود.

حمل روزانه ۱۰۰۰ تن نخاله های ساختمانی.

تکمیل مراحل هوشمند سازی و نصب سامانه آر.اف.آی.دی برای نظارت و کنترل ماشین آلات حمل نخاله های شهری و جلوگیری از تخلیه آن در سطح شهر.

 پیگیریِ احداث میدان بزرگ میوه و تره بار مرکزی شهر به مساحت ۴۶ هزار مترمربع و شهرک خودرو به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با تلاش استاندار توانمند و پیگیر استان ایلام که پس از نهایی شدنِ مصوبه آن توسط همکاران خدوم شورای شهر عملیات این دو پروژه بزرگ آغاز می گردد.

مسدود سازی خیابان سعدی جنوبی و ساماندهی پیاده راه ها در راستای شهر انسان محور. پیگیری احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر.

عملکرد شهرداری ایلام در مناطق دوگانه شهری در زمینه درآمد، وصول عوارض و صدور پروانه کار و سایر:

درآمدهای شهرداری منطقه ۲ ایلام در مدت ۸ ماهه سال جاری از محل عوارض بر پروانه های ساختمانی عوارض بر مازاد تراکم، عوارض بر تفکیک اراضی و ساختمانی، نوسازی، عوارض حذف پارکینگ، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض آسفالت، لکه گیری و ترمیم حفاری ها،حقوق کارشناسی، فروش نقشه ها، جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ و همچنین درآمد حاصل از تغییر کاربری ها به مبلغ ۴۹۴ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۱۵ ریال می باشد.

صدور پروانه های ساختمانی تعداد ۱۷۱ مورد.

صدور پایان کار ۱۶۵ مورد.

تعداد پرونده های دیوار کشی ۲۳ مورد.

بازدید های صورت گرفته به صورت سیستمی ۵۶۰۵ مورد.

بازدید های دستی تنها ۶۲۷ مورد.

پاسخ به استعلامات ۳۲۱۷ مورد.

درآمدهای شهرداری منطقه ۱ ایلام در مدت ۸ ماهی سال جاری از محل عوارض بر پروانه های ساختمانی، عوارض بر مازاد تراکم، عوارض بر تفکیک اراضی و ساختمانی، نوسازی، عوارض حذف پارکینگ، عوارض بر معاملات غیرمنقول،وسائط نقلیه،عوارض سالیانه خودروهای سواری، مالیات بر ارزش افزوده و آسفالت لکه گیری و ترمیم حفاری ها، حقوق کارشناسی، فروش نقشه ها، جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ و همچنین درآمد حاصل از تغییر کاربری ها مبلغ ۳۹۹ میلیارد و ۱۶۶ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۹۱۷ ریال می باشد.

عملکرد شهرداری ایلام در حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماندها:

برداشت پسماند خانگی و بیمارستانی به میزان بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در شبانه روز

. شستشوی جداول خیابان های سطح شهر با دو دستگاه تانکر و یک دستگاه جدول شور در طول شبانه روز. حمل پسماندها با باکس مکانیزه حمل زباله به صورت منظم و مرتب با دو دستگاه باکس شور مکانیزه و کارواش ۵۰ تا ۷۰ عدد مخزن در شبانه روز. برداشت خاک و نخاله های شهر و کمربندی ها با ماشین آلات از جمه لودر و کمپرسی در مناطق دوگانه شهرداری  ۵۰۰ سرویس در روز.   تعمیر و تعویض پایه باکس مکانیزه زباله ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد. تسطیح حاشیه بلوار ها و زمین های خالی با استفاده از گریدر و ماشین آلات به میزان ۲۰۰ ساعت. بارگیری شاخ و برگ و همچنین بارگیری لاستیک های فرسوده و دیگر پسماند ها به مقدار بیش از ۱۰۰۰ سرویس. جارو زنی و رفوژ بلوار ها و سطح پیاده رو با ماشین مکانیزه جارو زن ۱۱۰ کیلومتر در طول شبانه روز و همچنین پاکسازی جاده قدیم صالح آباد در چهار مرحله. صدور بیش از ۵۰۰ اخطار به متخلفین که اقدام به تخلیه خاک و نخاله در سطح شهر نموده اند و پوشش روزانه حمل پسماندهای شهری با خاک و نخاله های ساختمانی و عمرانی در سایت دفع پسماند “هردراز” به مقدار ۱۰۰ سرویس. ۴۰ فقره اخطاریه به صاحبان نگهداری احشام و تجهیز و تکمیل پناهگاه جهت نگهداری حیوانات بلاصاحب و ساماندهی آنها. برداشت تابلوهای غیر مجاز در هر دو منطقه شهرداری به میزان ۷۰۰ عدد تابلو. خرید ۵۰ هزار اصله جارو جهت عملیات رُفت و روب شهری. آماده سازی محل جمع آوری و عقیم سازی حیوانات بلاصاحب بر اساس شیوه نامه مربوطه زندگی و انتقال بین مرکز توسط نیروی متخصص و همکاری NGO ها. به نحویکه هم اکنون تعداد ۸۰ قلاده حیوان در مرکز فوق الذکر نگهداری می‌شود و عقیم سازی و تکمیل این پروسه به تعداد ۴۰ قلاده. فراخوان مزایده تفکیک پسماند از مبدا (طرح تام) و اجرایی شدن آن از ابتدای ماه جاری در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست و مشارکت شهروندان در طرح مدیریت صحیح پسماندها و فرهنگ سازی در این خصوص فعال

سازی واحدهای درآمدی شهرداری در حوزه مدیریت پسماند از جمله (واحد خاکبرداری و تعرفه بهای پسماند) در سه ماهه ابتدایی سال جاری و رشد ۷۰ درصدی. اجرای طرح نگهداشت شهر از مرداد ماه و تنظیف امور شهری و پنجشنبه های جهادی. لایروبی سیل بند ها و مسیل ها در مناطق دوگانه شهرداری به مدت ۳۰۰ ساعت بیل مکانیکی و ۱۰۰ دستگاه بیل بکهو. کف سازی جداول مناطق ۲ و ۱ به متراژ ۴۰۰ متر. برداشتن نخاله های جزء در هسته مرکزی شهر در اغتشاشات اخیر به صورت ۲۴ ساعته.

عملکرد شهرداری ایلام در حوزه حمل و نقل بار و مسافر شهری

: بازسازی و مرمت فضای داخلی و بیرونی ترمینال شهدای شهرداری جهت پذیرایی از زائرین عتبات عالیات. اعزام ۳۵ دستگاه اتوبوس به مرز بین‌المللی مهران جهت انجام وظیفه و خدمات رسانی مطلوب به زائران حسینی در ایام اربعین. استقرار تعداد ۱۲ نیروی بازرسی با امکانات گشت بازرسی و بی سیم جهت ساماندهی و سهولت در حمل و نقل زائرین از پارکینگ های شهر میلاد تا نقطه صفر مرزی به صورت شبانه روزی. اختصاص چهار دستگاه اتوبوس به فرماندهی نیروی انتظامی جهت بازگشت زائران فاقد گذرنامه و اتباع خارجی. پیگیری یارانه اربعین ۱۴۰۰ و پرداخت به رانندگان مستقر در شهر مهران و همچنین پرداخت بدهی و معوقات مالیاتی و تامین اجتماعی. اختصاص پنج دستگاه اتوبوس به شهر مهران به مناسبت برگزاری دعای روز عرفه. ایجاد ایستگاه اتوبوس در محله هانیوان جهت رفاه حال شهروندان. پیگیری اختصاص ۲۸۴ میلیون تومان یارانه اتوبوس فعال خدمات‌رسان پیگیری و ساماندهی تعداد ۳۳۵۰ دستگاه وانت و نیسان باری (ناوگان بنزینی) و صدور پروانه فعالیت آنها جهت تخصیص یارانه سوخت. ساماندهی تعداد ۸۵۰ دستگاه ناوگان دیزلی باری و مسافری و صدور پروانه آنها جهت تخصیص سوخت. ایجاد خط ویژه تاکسی در خیابان تختی شهر ایلام. اختصاص چندین دستگاه اتوبوس به مناسبت‌های مختلف به نهادهای انقلابی، انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و غیره و همچنین خدمات دهی ناوگان اتوبوسرانی به دانشگاه و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه علوم پزشکی۱۲ دستگاه، دانشگاه ایلام ۶ دستگاه، دانشگاه آزاد اسلامی ۱ دستگاه، دانشگاه فرهنگیان ۲ دستگاه و همچنین اختصاص ۷ دستگاه اتوبوس جهت سرویس دهی به مدارس سطح شهر. پیگیری طرح توسعه پارکینگ ماشین آلات سنگین راهسازی دستگاه خدمات دهی به نمازگزاران در روز جمعه با دستور شهردار محترم به تعداد ۴ دستگاه اتوبوس

عملکرد شهرداری در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری:

پیگیری مجوز حفاری چاه آب جدید در پایین‌دست بلوار پژوهش برای تامین آب و فضای سبز فصلی در مناطق مختلف شهر نصب ست های ورزشی از جمله میز تنیس، شطرنج، فوتبال دستی و همچنین تعبیه صندلی و سطل زباله در پارک ها و بوستان های سطح شهر. هرس و پیرایش درختان سطح شهر و قطع درختان خشک در فصول مختلف سال پس از تصویب کمیسیون. خرید بذر چمن هلندی و کار چمن به میزان ۱۷ هزار متر مربع بوستانها، بلوار و میادین و فضای سبز و رنگ آمیزی. پیگیری سامانه پساب شهری و صدور مجوز بهره برداری چاه های آب شهرداری از شرکت آب منطقه‌ای برآورد عملیات اجرایی فضای سبز در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ و واگذاری آن به پیمانکار واجدان شرایط به صورت تشریفات. توسعه نهالستان و ایجاد شاسی جدید برای تامین گل و گیاه و تولید ۶۰۰۰ جعبه گل بنفشه F1 خارجی.   خرید ۳۵۰۰ بوته گل کلم فصلی در پاییز ۱۴۰۱  و آماده سازی ۱۷۰۰۰ متر مربع فضا جهت کاشت چمن و لکه گیری ساماندهی تالار چغاسبز جهت اسکان زائرین در ایام محرم و اربعین. حفاری و آبرسانی به میدان دانش و دیگر میادین و بلوارها ایجاد و کاشت دو پارک جدید محرم و شهید رستمی. تخریب و برداشت سازه گلخانه قدیمی پارک ملت به قصد احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی. طراحی و نقاشی دیوار شمالی پارک ارغوان .

عملکرد شهرداری ایلام در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی:

عملیات اطفاء حریق ناشی از نشت گاز، مواد نفتی، اتصال برق و همچنین موارد عمدی و بی احتیاطی در مناطق مسکونی، تجاری و دولتی به تعداد ۱۶۹ مورد عملیات اطفاء حریق. عملیات اطفاء حریق در مراکز صنعتی و مراکز پسماند و بازیافت به تعداد ۲۳۳ مورد. اطفاء حریق در مناطق جنگلی و درختان به تعداد ۵۲ مورد و اطفاء در وسایط نقلیه ۲۳ مورد. عملیات امداد نجات در موارد غرق شدگی، پرت شدن از کوه، تصادفات، خودکشی و سایر موارد و همچنین زنده گیری حیوانات خطرناک و نجات آنها جمعا حدود ۷۷۴ مورد. نجات‌یافتگان از حوادث توسط آتش نشانان شهرداری تعداد ۵۳۴ مورد. مصدومین و نجات یافتگان ناشی از حواث ۸۹ مورد شامل مجروحین نجات یافته از حریق و سایر سوانح نیز میشود و همچنین بیرون آوردن ۱۸ مورد فوتی ناشی از حوادث و سوانح. در زمینه اعزام به مراکز بیمارستانی و فوریت ها توسط سازمان آتش نشانی شهرداری تعداد ۴۶۸۶ نفر مصدوم، تعداد ۱۶۹۷ دستگاه وسیله نقلیه اعزام شده اند.

مشاوره آموزشی به جامعه هدف از جمله شهروندان، کارکنان و مدارس: مشاوره آموزشی  تعداد ۴۳۲۶ نفر. مشاوره ایمنی ۱۰۵ مورد صدور گواهی حریق ۳۳ مورد صدور تاییدیه ایمنی ۱۵۱ مورد صدور دستورالعمل ایمنی ۲۲۱ مورد بازدید ایمنی ۸۲ مورد بازدید از سازمان۶۸ مورد درآمد سازمان آتش نشانی در حوزه مالی و وصول تعرفه و عوارض محلی مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال. در حوزه ثبت اسناد و هزینه متفرقه سازمان  مبلغ هفت میلیارد و ششصد میلیون ریال. اقدامات در حوزه بازدید کارشناسی: صدور دستورالعمل ایمنی برای پروانه های ساختمانی ۲۰۳ مورد. صدور تاییدیه ایمنی برای پایان کار ساختمان ۱۶۴ مورد. اقدامات در حوزه عملیات: تامین اعتبار نردبان امداد نجات و اطفاء حریق یک دستگاه با تلاش وافر شهردار و رایزنی با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها اقدامات در حوزه پیشگیری: بازدید و صدور دستورالعمل ۱۵۱ مورد. ۱۵۰ مراکز مشاوره ایمنی بازدید ماهانه کارشناسان و فرماندهان تدوین سناریو و اجرای مانور ۲۳۷ مورد و ارسال اخطاریه به مراکز ۱۰۶ مورد. تدوین طرح توجیهی ایستگاه ۴ آتش نشانی برگزاری دوره های آموزش عملکرد درون سازمانی: برگزاری دوره های آموزش آبرسانی در ساختمان های بلند مرتبه و همچنین آموزش کمک های اولیه مبتنی بر نیاز آتش نشانان و همچنین آموزش تهویه و تحقیق دود. آموزش نردبان دستی تاشو جهت کلی کارکنان عملیاتی. برگزاری دوره آموزشی مدیریت حوزه خودکشی و همچنین آموزش آتش نشانی و ایمنی. آموزش آبرسانی در عملیات اطفا حریق جهت کلیه کارکنان عملیاتی.

عملکرد شهرداری ایلام در حوزه مدیریت آرامستان های شهرداری:

ایجاد دو قطعه جدید آرامستان به ظرفیت ۶۰۰ نفر برای دفن اموات انجام خدمات تغسیل و تکفین و تدفین به تعداد ۹۴۰ نفر فوتی از ابتدای سال جاری ۱۴۰۱ تاکنون سرویس و راه اندازی کامل سردخانه های آرامستان با توجه به ضرورت و نیاز. ساماندهی جاده دسترسی آرامستان بهشت رضا علیه السلام از تقاطع بلوار امام (ره) تا آرامستان بهشت رضا (ع) تکمیل سیستم روشنایی محدوده آرامستان و نصب تعداد ۱۵ عدد پروژکتور با هدف افزایش رفاه حال مردم و ارتقای ضریب امنیت آرامستان. مرمت و راه اندازی آب نمای ورودی مزار شهدای گمنام و موزاییک کاری، لکه گیری و مساحت ۳۰۰ متر مربع جهت بهسازی آرامستان. همکاری با مراکز بهداشتی استان در ارتباط با پیشگیری از شیوع بیماری کرونا. پیگیری لازم در چندین نوبت با استانداری، منابع طبیعی و سایر ادارات ذیربط در خصوص واگذاری زمین جهت توسعه آرامستان با توجه به محدودیت زمین در بهشت رضا (ع) و پیگیری های مکرر و پاسخ به استعلامات مربوطه و اخذ موافقت نسبی در این خصوص از منابع طبیعی

عملکرد شهرداری ایلام در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی:  

برگزاری مراسمات، جشن های ملی و مذهبی به تعداد ۵۳ مراسم. برگزاری مسابقات مجازی، بزرگداشت ها برگزاری ایستگاه سلامت و ازدواج. برگزاری کارگاه آموزشی و اجرای نمایش طنز برنامه ورزش صبحگاهی ۲۱۳ برنامه به صورت روزانه در پارک ملت، بانوان و استادیوم تختی. جمع آوری متکدیان و انتقال به مراکز موقت نگهداری به صورت روزانه و مستمر. تبلیغات محیطی، طراحی و نشر برنامه مسابقات ورزشی در پیام های ملی مذهبی در شبکه های اجتماعی و همچنین برگزاری همایش ها و برنامه های موسیقی در فضای باز صعود تیم کوهنوردی شهدای شهرداری به قله شیرباد و شاهین جان استان خراسان شمالی برگزاری مسابقات جامپینگ و فیتنس دختران و پسران، مسابقات تنیس، برگزاری پیاده روی خانوادگی ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر. برگزاری جشن های فرهنگی اجتماعی و مذهبی و ملی از جمله جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، مراسم شبهای قدر ومحفل قرآنی، جشن کارگر، سالروز آزادسازی خرمشهر و همچنین مراسمات محرم و اربعین و ارتحالات. برگزاری تجلیل از ورزشکاران، مداحان اهل بیت و هنرمندان. برگزاری ایستگاه سلامت و مشاوره ازدواج و اجرای نمایش های خیابانی، تئاتر های طنز و موسیقی زنده. اجرای سرود سلام فرمانده و جشن آزادسازی مهران. مسابقات مجازی از جمله مسابقه موذن این شهر، مسابقه عکاسی در روز جهانی قدس، روز عاشورا، و مسابقات ورزشی در فضای باز از جمله مسابقات جامپینگ، فیتنس، تنیس ویژه دختران و پسران و همچنین برگزاری مسابقه آمادگی جسمانی ویژه کودکان و نوجوانان. برگزاری کارگاه خود اشتغالی در مسجد چهارده معصوم، کاروان خودرویی غدیر و اجرای برنامه های متناسب. تبلیغات محیطی از جمله طراحی و نصب بنر، انجام تبلیغات فرهنگی و اجتماعی به صورت پوستر، انیمیشن، موشن گرافی در شبکه های اجتماعی. اجرای نمایش در ایام اربعین برای برنامه های محلی و آیینه چمر در قالب موکب شین، اجرای نمایش نیمه پنهان، کبوترانه، نی نوازی برگزاری ورکشاپ نقاشی و خوشنویسی در ایام اربعین و توزیع ماسک و الکل در بین زائران اربعین و پذیرایی از آنان. توزیع بسته های آ

موزشی به کودکان کار شامل کیف و نوشت افزار.

عملکرد شهرداری ایلام در حوزه روابط عمومی و امور بین الملل:  

تبلیغات محیطی،اطلاع رسانی مناسبتها، اعیاد، ارتحالات، میلاد، شهادت و سایر مناسبت های روز تقویمی از طریق نصب بنر، بیلبورد،استرابورد و تلویزیون شهری. فضاسازی شهر به مناسبت روز جمهوری اسلامی و همچنین سیزده فروردین روز طبیعت، اطلاع رسانی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در پارک ها و بوستان های شهری و تفرجگاه ها. معافیت عوارض تبلیغی ادارات سازمانها در آستانه سال نو و همکاری مساعدت با ادارات، ارگان ها، سازمان ها و همچنین بسیج رسانه و خانه مطبوعات در زمینه اطلاع رسانی و تعاملات دوجانبه. نصب بنر های ترافیکی و علائم هشداردهنده در سطح شهر. آذین بندی و تزئینات میادین اصلی شهر، بلوار ها و خیابان ها به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه و شرکت در جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)روز جهانی قدس، عید سعید غدیر، عید سعید مبعث وعید سعید فطر پوشش اخبار، عملکرد و اقدامات اجتماعی، فرهنگی، فنی و عمرانی ، خدمات شهری شهرداری پورتال سازمان، رسانه ها و مطبوعات، فضای مجازی، هفته نامه ها، روزنامه ها و انعکاس اخبار روزانه به صورت فوری در قالب خبرهای فوری، عادی به صورت تولید و محتوا بصورت آنلاین و لحظه ای. حضور در رادیو و تلویزیون برای ارائه گزارش عملکرد به مردم و شهروندان. نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات، مدیران خبرگزاری‌ها و روزنامه های ملی و استانی. نصب بنر در خصوص راه های پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح میادین، بلوار ها و توزیع ماسک و الکل در بین شهروندان ایلامی و توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی جهت حفظ سلامت شهروندان. سیاه پوش نمودن میادین و بلوار ها در روز شهادت امام علی (ع)، رحلت رسول اکرم (ص) ،ایام فاطمیه، محرم ، اربعین و مشارکت با سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه های شب های قدر در مصلای ایلام. برگزاری نماز جمعه و جماعات با همکاری بیت نماینده ولی فقیه در استان، ستاد اقامه نماز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلای شهر ایلام. نصب بیش از ۳ هزار پرچم محور مقاومت  (لبنان، فلسطین، حزب‌الله، سوریه)در سطح شهر به مناسبت روز جهانی قدس. برگزاری جشن بزرگداشت آزادسازی خرمشهر و مهران با حضور پرشور بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان ایلامی و همچنین پخش برنامه ها از طریق تلویزیون شهری در پارک جنگلی جغاسبز برگزاری مراسم تجلیل از بانوان شهرداری با حضور خادمان امام رضا(ع) در سازمان آتش نشانی شهرداری. اجرای سرود “سلام فرمانده” با مشارکت سپاه پاسداران در پارک کوثر و تبیین مسئله حجاب و عفاف در آن برنامه. غبار روبی مزار شهدا و تجلیل از مقام شامخ آنان با حضور خانم دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و همکاری با دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام. فضاسازی و چراغانی میادین و بلوارهای سطح شهر به مناسبت اعیاد و مناسبتها. برگزاری مراسم گردهمایی شهرداران استان ایلام به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها در هتل زاگرس. فضاسازی شهر به مناسبت ایام محرم و در آستانه اربعین با نصب بیش از ۵ هزار پرچم پانزده هزار متری و چاپ و نصب بیش از ۴۰۰ بنر در سطح شهر با مضامین عاشورا و اربعین. فضاسازی میدان ۲۲ بهمن با پارچه،ریسه، پرچم و نصب استیج و ایجاد جایگاه در تاسوعا و عاشورای حسینی با کاملترین امکانات سمعی و بصری و نورپردازی. فضاسازی متناسب، برند و جامع و کامل میدان ۲۲ بهمن در روز عاشورا، ریسه بندی میادین شهر و نصب بیش از ۵۰۰۰ پرچم در سطح شهر ، نصب ریسه حدود ۱۲ هزار متری در سطح شهر، تهیه و توزیع مقوای مخصوص جهت قرار دادن شمع بر روی آن در مراسم شام غریبان در مکان های تعیین شده. اهدای پرچم و ریسه ی مشکی به هیآت مذهبی، خرید ۴۱۲۰ متر ریسه، ۱۰۰۰ پرچم ایستاده، خرید ۱۲۰۰۰ متر پرچم ریسه ای و نصب ده‌ها مورد بنر با موضوعات و مضامین محرم، نصب سردرب ادارات و سطح شهر به استعداد سی مورد، نصب بیش از ۱۰۰۰ عدد پرچم جمهوری اسلامی در پیاده راه طالقانی، سعدی شمالی، جنوبی، زیرگذر شهید کشوری تجلیل از خانواده های معظم شهدای شهرداری با اهدای لوح و هدایای نقدی.   گلباران مزار مطهر شهدای صالح آباد با دو هزار شاخه گل، فضاسازی شهر به مناسبت آغاز امامت امام زمان عج و نیمه شعبان و همچنین فضاسازی شهر به مناسبت هفته وحدت. سیاهپوش نمودن فضای شهر بمناسب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) تعویض نمودن پرچم های فرسوده و جایگزین کردن آن با پرچم های نو. نصب بنر به مناسبت شهادت شهدای امامزاده شاهچراغ در پی حوادث تروریستی شیراز و شهادت جمعی از هموطنان. فضاسازی شهر بمناسبت روز دانش آموز با پرچم، ریسه و همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات، صدا وسیما. فضاسازی شهر با انواع ریسه مشکی جهت سیاه پوش کردن فضای شهر بمناسبت فاطمیه اول احداث دو ایستگاه صلواتی زائرین هر کدام به استعداد ۶۰ غرفه همراه با مجموعه کامل رفاهی جهت پذیرایی از زائرین در کمربندی شرقی منتهی الیه جاده نمایشگاه بین المللی و تونل دوقلو ایجاد ایستگاه صلواتی دیگر با سازه اسپیس و چادر با ۳۰ غرفه در مسیر رفت زائران حسینی و ایجاد ۳۰ غرفه دیگر در مسیر برگشت زائران اربعین. ایجاد تعداد ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی هر ایستگاه ۲۰ مورد و ایجاد سرویس های روشویی در ایستگاه ها هرکدام ۳۰ مورد. ایجاد نماز خانه در ایستگاه ها هر کدام دو مورد درابعاد ۱۵۰ متر مربع و تجهیز آنان به مهر و تسبیح و ادعیه. اسکان ۳۰۰ نفر زائر شبانه روزی در میدان قرآن و همچنین ۲۰۰ نفر در میدان ارغوان. آماده باش نیروهای شهرداری جهت خدمات به زائران با ابلاغ به مدیران شهرداری تحت عنوان سرداران معنوی به صورت شبانه روزی در ایام محرم و اربعین جهت تسریع در خدمت رسانی شهرداری به زائران. فضاسازی با بنر، پرچم، خیمه و نصب بیش از ۴۰ هزار متر ریسه پرچمی و ۱۰ هزار عدد پرچم ( ۷۰ در ۲۰) و نصب بیش از ۱۰۰۰ عدد پرچم ایستاده سه متری. نصب تعداد ۱۰۰۰ عدد پرچم در میادین و نصب بیش از ۱۵ مورد خیمه عزا و ۳۰۰ مورد بنر در متراژهای مختلف به مناسبت ایام اربعین. ایجاد کمپ تاخیری در مجموعه به ظرفیت ۴ هزار نفر و نصب تابلوهای راهنمایی تردد زائران و نقشه جغرافیایی. پیگیری استقرار واحدهای سیار آتش نشانی در ایستگاههای صلواتی و گسیل نیروهای خدمات شهری به ایستگاهها. نصب تعداد ۵ عدد برج نوری بزرگ جهت تامین روشنایی ایستگاهها و رفاه حال زائرین.   توزیع بسته های فرهنگی به زائران از قبیل نقشه راهنما، کتاب اشک های طلا، نصب بنر بر روی پل های هوایی با شعار سال اربعین ((انا من حسین)) حضور مداوم رییس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بعنوان دبیر قرارگاه اربعین شهرداری در معیت شهردار و مدیران در مهران و هماهنگی با مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر بعنوان مسئول پشتیبانی جهت فراهم نمودن اتوبوس از باب تسهیل در رفت و آمد زائران و خبرنگاران. میزبانی از خادمین امام رضا علیه السلام و گرداندن پرچم آستان قدس رضوی در بین شهروندان ایلامی و مردم. برگزاری نشست عفاف و حجاب در نمازخانه های ادارات و سازمانهای شهرداری و برگزاری جلسات متعدد حجاب و عفاف با حضور مشاور امور بانوان شهرداری و دیگر مشاورین بانوان. تهیه سرفصل های آموزشی جهت اعضای صیانت از حقوق شهروندان شهرداری ایلام اهدای جوایز به شرکت کننده گان در مسابقه حجاب و عفاف و ترغیب آنان به اشاعه این فرهنگ ناب فاطمی. مساعدت های نقدی و غیر نقدی برای حل مشکلات همکاران، شهروندان، در راه ماندگان و مصیبت دیدگان و همچنین فراهم نمودن زمینه اخذ تسهیلات بانکی و وام ازدواج برای اقشار آسیب پذیر جامعه. جلب مشارکت گروه های فرهنگی هنری و علمی و سمن ها و بسیج در جهت پیشبرد اهداف عالیه شهرداری در زمینه های فرهنگی مذهبی از جمله اهمیت و جایگاه نماز در اسلام. فراهم نمودن زمینه چاپ نوشته ها و مقالات بانوان شهر در ماهنامه ایلام شهر. برگزاری کلاسهای حلقه صالحین با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اهمیت نماز جمعه و جماعات. برگزاری دومین نشست حجاب و عفاف در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی با حضور مشاور امور بانوان شهرداری ایلام و مشاورین بانوان دستگاه اجرایی استان و با سخنرانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اعضای هیئت اندیشه ورز، مدیران شهرداری به منظور تببین مساله حجاب. همکاری با هیآت مذهبی، حوزه های علمیه در مورد زمینه برنامه ریزی، تبلیغات و فضاسازی شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی. برگزاری ورکشاپ نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی و آثار هنری با حضور هنرمندان در خیابان طالقانی شهر ایلام و درج موضوعات متناسب با جامعه و گفتار و اندیشه های علمای جهان اسلام از جمله حضرت امام خمینی( ره) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به تصویر کشیدن تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا. فراهم نمودن زمینه برگزاری ادعیه و همچنین نماز جماعت در مسیر مسافران عتبات عالیات، پارک چغاسبز برای زائران. هماهنگی در برگزاری ورزش صبحگاهی در پارک ملت با حضور بانوان اداره ورزش و جوانان استان. بازدید مشاورین بانوان دستگاه اجرایی از سنگر دوران دفاع مقدس در محوطه سازمان آتش نشانی و برگزاری نشست فرهنگی با حضور هییت اندیشه ورز استان.