از استاندار ایلام و نمایندگان این سوال افکار عمومی را مطرح می‌کنیم کە از فصل ارائەی بودجە تا تصویب آن و تاکنون، چرا هیچ صدایی از تریبون‌های شما در این رابطە شنیدە نشدە؟ و تا حالا دقیقا کجای این روند تشریف داشتە‌اید؟ ایلام نو / یکی از آخرین مصوبەهای مجمع تشخیص مصلحت، تصویب احداث مناطق […]

از استاندار ایلام و نمایندگان این سوال افکار عمومی را مطرح می‌کنیم کە از فصل ارائەی بودجە تا تصویب آن و تاکنون، چرا هیچ صدایی از تریبون‌های شما در این رابطە شنیدە نشدە؟ و تا حالا دقیقا کجای این روند تشریف داشتە‌اید؟

ایلام نو / یکی از آخرین مصوبەهای مجمع تشخیص مصلحت، تصویب احداث مناطق آزاد جدید در کشور بود که با مساعدت و پیگیری دکتر محسن رضایی انجام شد

🔹مصوبەای کە محل اختلاف بین مجلس و دولت واقع شدە بود و با کنشگری فعالین حوزەهای عمومی و خصوصی و نیز استانداران و نمایندگان ادوار مجلس ایلام  تا دم در مجمع رفت و آقای دکتر حجت هاشم‌بیگی نیز نقش موثری در پیگیری آن در مجمع داشتند.

این مصوبە باعث ایجاد امید مضاعف در میان اهالی مناطق مرزی حاشیەای فاقد امکانات زیربنایی و اشتغال‌زا همانند استانهای ایلام، خوزستان، کوردستان، کرمانشاە و سیستان و بلوچستان شد.

انتظار می‌رفت؛ حضور دکتر رضایی در دولت باعث اجرایی شدن این مصوبە شود.

🔹انتظار می‌رفت کە سە نمایندەی کنونی استان بە عنوان کسانی کە خود را تمام‌کنندەی این موضوع می‌دانستند از یادشان نرود کە برای این مهم، ردیف بودجەای خاص در بودجەی امسال پیش‌بینی کنند.

جدیدا دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری از عدم امکان اجرای این مناطق، از جملە منطقەی آزاد مهران، بە دلیل عدم وجود اعتبار خبر دادە است.

و برخی از کارشناسان، کماکان با القای این موضوع کە با توجە بە اینکە مناطق آزاد صرفا سهمی دو درصدی در واردات و یک درصدی در صادرات، در پی کارشکنی در اجرای این مصوبەی قانونی هستند.

بر اساس روال معمول، با تغییر دولت‌ها، دولت‌های جدید بە دنبال انجام کارهایی بە نام خود هستند و تکمیل کارهای نیمەکارە و ناتمام با سیاسی‌کاری مواجە می‌شود.

گر چە سهم این مراکز در اقتصاد ملی ممکن است قابل توجە باشد اما برای این مناطق کە فاقد درآمد پایدار متکی بر استفادە از مزایای مرزنشینی و دوری از مرکز بە عنوان کانون قدرت و ثروت کشور هستند، بسیار چشمگیر است و می‌بایست با توجە بە عقب‌افتادگی‌های تاریخی این مناطق، بە این فقرە با قاعدەی “تبعیض مثبت” و در جهت جبران مافات نگاە شود و در این راستا اخیرا با پیگیری استاندار ایلام و حضور رییس مناطق ازاد  دفتر اجرای منطقه آزاد  مهران راه اندازی شد و این اقدام  قابل تقدیری بود.

ایجاد توازن در تحمل مزایا و مصائب مرزنشینی از مصادیق تحقق عدالت فضایی در کشور است و توجە بە اینکە شعار اصلی دولت دکتر رییسی تحقق عدالت بودە، این مطالبەی عمومی مردم مرزنشین استان کە مرد میدان تحمل مشقات هشت سال دفاع مقدس و نزدیک بە دو دهە مهمانداری بی‌چشمداشت زوار اباعبداللە “ع” و نقطەی آغاز بزرگترین همایش شیعیان جهان یعنی مناسک پیادەروی اربعین بودە و خواهند بود، برحق می‌باشد و انتظار سرعت بخشیدن بە تحقق آن در این دولت، بیش از گذشتە می‌باشد.

در پایان از استاندار ایلام و نمایندگان این سوال افکار عمومی را مطرح می‌کنیم کە از فصل ارائەی بودجە تا تصویب آن و تاکنون، چرا هیچ صدایی از تریبون‌های شما در این رابطە شنیدە نشدە؟ و تا حالا دقیقا کجای این روند تشریف داشتە‌اید؟

انتظار می‌رود کە نفرمایید کە خبر نداشتەاید یا یادتان رفتە کنترل کنید و یا توجیهاتی کە برای مردم استان، پذیرفتنی نیست.