استاندار ایلام با بیان اینکه توجه به سازمان آتش‌نشانی و توسعه تجهیزات پیشگیرانه از مصادیق توجه به حقوق شهروندیست گفت:وجود خودرو نردبانی هیدرولیکی در ایلام بسیار ضرورت داشت. حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر امروز شنبه ۲۷ اسفند ماه در آئین رونمایی از اولین خودرو آتش‌نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری در سازمان آتش‌نشانی و […]

استاندار ایلام با بیان اینکه توجه به سازمان آتش‌نشانی و توسعه تجهیزات پیشگیرانه از مصادیق توجه به حقوق شهروندیست گفت:وجود خودرو نردبانی هیدرولیکی در ایلام بسیار ضرورت داشت.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر امروز شنبه ۲۷ اسفند ماه در آئین رونمایی از اولین خودرو آتش‌نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام با بیان اینکه شهر به‌مثابه انسان و یک موجود زنده است گفت: توجه به سازمان آتش‌نشانی و توسعه تجهیزات پیشگیرانه، از مصادیق توجه به حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه ۳۳ بلایای طبیعی و غیرطبیعی در ایران به وقوع می‌پیوندد، اظهار کرد: باید با تجهیز امکانات برای مواجه شدن با حوادث و بلایای احتمالی آمادگی ۱۰۰درصدی داشته باشیم.

استاندار ایلام افزود: یکی از این حوادث «آتش‌نشانی» است و از خلأهایی که همواره خود را در حوادث نشان می‌داد، نبود خودرو نردبانی هیدرولیکی بود که با هم افزایی و تلاش مجموعه استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام توانستیم این خلأ را پُر کنیم.

 بهرام‌نیا در ادامه آتش‌نشانان را قشری زحمت‌کش و «فرشته نجات» عنوان کرد و گفت: کار آتش‌نشانی بی اجر و پاداش نیست، نیروهای آتش‌نشانی هم از نظر بدنی، جسمانی و روانی باید در سلامت کامل باشند، در واقع این موضوع از الزامات آتش‌نشانان است تا در زمان تصمیم‌گیری و با روحیه ایثارگری بتوانند به مردم عزیز خدمت کنند.

وی اضافه کرد: نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها داریم چون معتقدیم مردم باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند و این مهم در قالب مدیریت شهری مصداق پیدا می‌کند، لذا مدیریت شهری از همه ظرفیت‌ها برای برخوردار شدن مردم از این حقوق استفاده کند.

نماینده عالی دولت در استان در رابطه با تجهیز کردن شهرداری‌های استان نیز افزود: اعتبارت لازم برای خرید ۲۶ کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان تأمین شده و به زودی این کامیون‌ها در اختیار تمامی شهرداری‌های استان غیر از شهرداری ایلام قرار می‌گیرد، علاوه بر این اعتبار لازم برای خرید ۴ تانکر آب‌رسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان تامین شده است.

وی در ادامه یکی از ضروریات مهم شهر ایلام را نیاز به دو ایستگاه جدید آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: در مراحل بعدی این موضوع در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به سفر با خیر و برکت ریاست محترم جمهور به استان گفت: اعتبار استان دو هزار و‌ ۳۱۸ میلیارد تومان بود، که در جریان دیدار با ریاست محترم جمهور مبلغ ۸۰۰ میلیارد به اعتبارات سفر افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز در جریان سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به ایلام نیز مبلغ یک هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار نقدی به استان اضافه شد و در ماده ۵۶ نیز مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اخذ و جمع کل متمم های اول و دوم دو هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان که مجموع اعتبارات سفر و متمم حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که در بین کل شهرستان‌های استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و سایر پروژه‌های در دست اقدام توزیع شده است.

 بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان ملکشاهی ۶۱۴ میلیارد تومان است، در حالی که اعتبار استانی ملکشاهی ۸۲ میلیارد تومان بوده که با ۵۳ درصد تخصیص رقم اعتبار ۴۳ میلیارد دریافت کرده بود اما در این دولت و ظرف یک سال به اندازه ۱۳ سال اعتبار استانی به این شهرستان تخصیص داده شده است، همچنین سهم اعتبار شهرستان کمتر توسعه هلیلان نیز ۵۲۴ میلیارد تومان بوده است.

آتش نشانی یکی از مهمترین و اصلی ترین زیر بخش های شهرداری است

سرپرست شهرداری ایلام هم گفت: آتش نشانی یکی از مهمترین و اصلی ترین زیر بخش های شهرداری است که باید نیروهای آتش نشان آن از تجهیزات کامل برخوردار باشند.

افشین مظفری افزود: این نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری پیشرفته با تجهیزات کامل آن به اعتبار ۵۳ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت های اسلامی خریداری شده است. 

وی به شروع ایستگاه چهارم اتش نشانی در طی ماه های آینده در سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: این ایستگاه برای فعالیت خود نیازمند تجهیزات و تکمیل نیروی انسانی ماهر است.

ارتقای سطح ایمنی شهری از نشانه های توسعه است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام هم گفت: برای کنترل حوادثی چون آتش در ساختمان های مرتفع وجود این نردبان در شهر ایلام ضروری و حیاتی است.

نصرت اله لطفی افزود: این نردبان با ۳۲ متر ارتفاع، بهره مند از فناوری روز دنیا از جمله مانتور، محفظه های حمل مصدوم و ویلچر و ژنراتور برق اضطراری است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح ایمنی شهری از نشانه های توسعه است، افزود: باتوجه به حرکت ایلام به سمت بلندمرتبه سازی و افزایش جمعیت و وسعت شهری نیاز به تامین تجهیزات جدید ضرورت دارد.

لطفی ادامه داد: تجهیزات بروز ایمنی و افزایش ایستگاه های متعدد اتش نشانی در ایلام ضروری است و در حالی که شهر ایلام به حداقل پنج ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد، اما این شهر دارای سه ایستگاه آتش نشانی است.

تنها ۶ استان دارای نردبان هیدرولیکی هستند 

رییس شورای شهر ایلام هم اظهار داشت: تنها ۶ استان دارای نردبان هیدرولیکی هستند که نردبان ایلام با پیگیری های مکرر مسوولان ایلام محقق و تامین شد.

سعید انوری پور به موضوع اخداث مسکن کارکنان آتش نشانی ایلام هم اشاره کرد و گفت: زمین برای اخداث مسکن فراهم شده اما باتوجه به کمیسیون ماده پنج، برای احداث منازل مسکونی آتش نشانان باید زمین فوق از فضای سبز به مسکونی تغییر کاربری دهد که این مساله نیازمند مساعدت مسوولان دارد