✔️اخذ دستور اعتبار ۶۰۰ میلیاردی برای تکمیل چهارخطه شدن مسیر ایلام مهران از وزیر راه و شهرسازی 💢یکی از مطالبات همه مردم استان ایلام شروع پروژه اتصال ایلام به راه ریلی است که در بودجه ۱۴۰۱ نیز برای آن اعتبار تعریف شده است. جهت پیگیری این موضوع و سایر مسائل استان در حوزه راه و […]

✔️اخذ دستور اعتبار ۶۰۰ میلیاردی برای تکمیل چهارخطه شدن مسیر ایلام مهران از وزیر راه و شهرسازی

💢یکی از مطالبات همه مردم استان ایلام شروع پروژه اتصال ایلام به راه ریلی است که در بودجه ۱۴۰۱ نیز برای آن اعتبار تعریف شده است. جهت پیگیری این موضوع و سایر مسائل استان در حوزه راه و شهرسازی، دکتر سارا فلاحی امروز با وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد.

🔹دکتر فلاحی در این خصوص به وزیر راه توضیح دادند که مسافت کوتاه این پروژه که از اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه به ایلام صرفا ۸۰ کیلومتر است و ماده ۲۳ آن اخذ شده است و در بودجه ۱۴۰۱ نیز دارای ردیف است و کوتاه ترین مسیر برای اتصال مرکز استان به جاده ریلی است باید طبق قانون در اولویت قرار بگیرد همچنین با توجه به پروژه اربعین و تردد میلیون ها زائر تسریع در عملیاتی شدن این پروژه برای استان ما بسیار حیاتی است لذا باید هر چه سریع تر تامین اعتبار شود و نسبت به سایر استان ها با قید فوریت انجام شود.

🔹دکتر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز به شرکت ساخت دستور داد که هر چه سریع‌تر پیمانکار آن مشخص و علاوه بر بودجه جاری از محل تهاتر نفت اعتبار لازم برای این ۸۰ کیلومتر تعیین شود. وزیر راه این مهم را به خاطر مردم ایلام در اولویت قرار دادند.

🔹همچنین در پی جلسه شورای اداری روز یکشنبه در مهران که یکی از مطالبات مردم مهران و فرماندار این شهرستان مرزی، تکمیل چهار خطه شدن این جاده حادثه خیز بود، دکتر سارا فلاحی پیگیر این مطالبه عمومی از وزیر شد.

🔹او گفت: در استان ایلام در کمتر از ۹ روز از تعطیلات نوروزی تعداد ۱۵ کشته و ۹۷ زخمی دادیم و چند خانواده سرپرست و نان آور خود را از دست دادند و عمده تصادفات در مسیر حمیل، ایوان، ایلام به مهران و مهران به دهلران رخ داده است که همه این مسیرها نیازمند تسریع در چهار خطه شدن هستند.

🔹دکتر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این دیدار برای تکمیل چهار خطه شدن مسیر ایلام مهران دستور اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار را صادر کرد.

🔹حادثه خیز بودن جاده حمیل شهرستان چرداول نیز در جلسه با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد و قرار بر این شد که این مسیر بهینه شود و شرکت ساخت، تحرک بیشتری در این منطقه داشته باشد.

🔹همچنین در پی جلسه روز شنبه نمایندگان استان در شورای اداری شهرستان های ایوان و چوار ، این نماینده مردم استان پیگیر ۴ خطه شدن مسیر ایلام تا قلاجه در سازمان برنامه و بودجه کشور شد که قبلا با رایزنی نمایندگان حوزه شمالی و تلاش مهندس بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان از وزیر راه دستور ماده ۲۳ آن گرفته شده بود. وزیر راه و شهرسازی گفتند با توجه به حادثه خیز بودن این مسیر نیز از برنامه و بودجه پیگیر تایید نهایی ماده ۲۳ آن خواهیم بود.

🔹پیگیری ماده ۲۳ محور فرعی سه راهی چشمه‌چاهی لومار سرتنگ هلسم در برنامه و بودجه نیز که پیش‌تر وزیر راه دستور آن را صادر کرده بود نیز دوباره توسط دکتر فلاحی در سازمان برنامه و بودجه پیگیری شد.

🔹وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای مسکن ملی در استان ایلام نیز با حساسیتی ویژه عنوان کرد: باید سریعا زمین ها مشخص و عملیات ساخت شروع شود.

  • منبع خبر : ایلام نو