ایلام نو  حکایت حکیمانەی (خوەت بور و خوەت بدویرن/ خودت ببر و خودت بدوز کە ریش و قیچی دست خودتە) ، را هر کس ساختە بسیار پندآموز بودە شاید سازندەی این جملە‌ها، بە سختی تصور می‌کردە کە این ضرب‌المثل‌ها تا این حد ماندگار باشد و در حد حکمت عامە بماند. اما تصور اینکە این ضرب‌المثل‌ها، […]

ایلام نو

 حکایت حکیمانەی (خوەت بور و خوەت بدویرن/ خودت ببر و خودت بدوز کە ریش و قیچی دست خودتە) ، را هر کس ساختە بسیار پندآموز بودە

شاید سازندەی این جملە‌ها، بە سختی تصور می‌کردە کە این ضرب‌المثل‌ها تا این حد ماندگار باشد و در حد حکمت عامە بماند.

اما تصور اینکە این ضرب‌المثل‌ها، سال ها بعد وجهەی سیاسی و اداری پیدا کند، قطعا قابل پیش بینی نبودە است

دفاع جنابعالی از عملکرد برخی مدیران قابل قبول نیست و منشا بسیاری از نارضایتی ها و نگرانی های مردم همین عملکرد ضعیف مدیران است. البته حساب مدیران توانمند جداست و ما هم حامی آنان هستیم.

آقای استاندار، افکار عمومی باید عملکرد مدیران و جنابعالی را قضاوت کند، نە خودتان.

اقای استاندار واقعیت این است کە آمار بیکاری را این همە بیکار در خانوارهای ایلامی جار می‌زند، نە آمارهای اداری

جناب دکتر بهرام‌نیا سفرەی مردم ایلام که هر روز کوچکتر می‌شود، در خانەهای مردم قابل مشاهدە است نە در آمارنامەهای مدیران شما.

اقای دکتر بهرام‌نیا ضمن تشکر از تلاش شما صنایع ایلام تقریبا ورشکسته شدە اند و بانک ها گلوی صاحبان صنعت را برای دریافت مطالبات معوقه و سودهای چند برابری فشرده اند . نگرانیم با تداوم این وضعیت صنعت ایلام اخرین نفس هایش را بکشد. طرح های کاغذی (مربوط به دولت قبل) با دریافت زمین های مرغوب در شهرک های صنعتی عرصه را بر سرمایه گذاران واقعی تنگ کرده است و اگر همین فردا سرمایه گذاری به دنبال سرمایه گذاری در ایلام باشد آیا زمینی برای واگذاری پیدا می‌شود؟!!!!

البته متاسفانه اکثر زمین های شهرک های صنعتی به افراد غیر صنعتگر و غیر کار افرین در دولت قبلی واگذار شده است آن هم با بهای ناچیز و الان هم اراده ای برای خلع ید آنها دیده نمی شود.

اگر خبر ندارید، ببینید کە در همین ایلام به واسطه سوء مدیریت برخی مدیران ناکارآمد که جنابعالی از آنها دفاع می کنید، قیمت گوشت در یک ماە گذشتە ۳۰ درصد گران شدە و حتی از استان کرمانشاە نیز گرانتر و این یعنی حذف این ماده غذایی از سفره مردم. شاید بهتر باشە برخی مدیران مربوطە بە جای بازی (قلا فررررر/ کلاغ پر) بازی (گوسفند پررررر) را سر سفرەهای مردم ایلام بازی کنند.

مردم در سخت ترین شرایط زندگی قرار دارند و جنابعالی از برخی مدیران ناتوان دفاع می کنید که این هم جفا در حق دولت خدمتگزار و هم مردم استان است.

گرانی در ایلام بیداد می کند قیمت اجناسی که در ایلام خریداری می شوند برابر مناطق برخوردار تهران است. یعنی ما در ایلام با همه محرومیت هایش و درآمد کم زندگی می کنیم و هزینه زندگی در سطح استان تهران پرداخت می کنیم.

به آمارهای خودکشی، افزایش معنادار افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در ایلام در سال های اخیر توجه کنید تا حساب و کتاب عملکرد مدیرانتان بیشتر نمایان شود.

در دلسوزی و مردمداری شما شکی نیست. خیلی از مدیران توان همراهی با برنامه های شما و دولت خدمتگزار را ندارند. می طلبد تغییر را آغاز کنید. مدیران ضعیف را بدون درنگ و در اولین فرصت و به نفع منافع استان و مردم مرخص کنید.