ایلام نو / حیدر داودی ✔️فرار از دیدەنشدن🔹پس از آن، سندروم فرار از “دیدەنشدن جمعی” دامن ایلامیانی کە بە تریبون‌های مجلس راە یافتند را گرفت و هر کدام بە سبک و سیاق خود توانستند در این راە گام بردارند. 🔹خانم دکتر فلاحی، در این میان بیش از سایرین و بەدلایل زیر موفق بودە است:۱ زن […]

ایلام نو / حیدر داودی

✔️فرار از دیدەنشدن
🔹پس از آن، سندروم فرار از “دیدەنشدن جمعی” دامن ایلامیانی کە بە تریبون‌های مجلس راە یافتند را گرفت و هر کدام بە سبک و سیاق خود توانستند در این راە گام بردارند.

🔹خانم دکتر فلاحی، در این میان بیش از سایرین و بەدلایل زیر موفق بودە است:
۱ زن بودن کە بالفطرە و با اکسیر شجاعت توانستە یاریگر وی شود.
۲ استفادە از ادبیات فاخر و سخنرانی بدون خواندن از روی متن و استفاده حداکثری از تریبون مجلس به نفع ایلام و ایلامی.
۳ عملکرد ملی و سرکشی بە سایر استانها
۴تلاش در جهت جناحی نشدن
۵ برگزیدن رویەی انتقادی با ادبیاتی تهاجمی و گلایەآمیز کە مطلوب خاص و عام ایلامیان و حتی ایرانیان است، بەویژە بەکار بردن افعال معکوس در سخنرانی اخیر کە نوعی از “طنز تلخ” بود.
۶ قدرت چانه زنی بالا و پیگیری مسائل استان و عملکرد موفق در امتیاز گیری برای استان.
🔹عمدەی ایلامیان بر این باورند کە نمایندگان استان تاکنون نتوانستەاند کاری برای ایلام بکنند اما بە علت رویەای کە خانم فلاحی اتخاذ کردە را استثنا قرار می‌دهند.

✔️تجویز راهبردی

🔹اینجانب کە در یادداشت‌هایی رسمی و غیررسمی نقدهایی مثبت و غیرمثبت، در مورد عملکرد ایشان اظهارنظر کردەام، وی را در درمان “سندروم دیدە‌نشدن تاریخی ایلام” موفق می‌دانم.
🔹 نمایندگان ایلام، پس از انتخاب شدن، می‌بایست رفتار یک نمایندە را با ادبیات دوران نمایندگی توام کنند و خود را از پندارهایی کە منجر بە رفتار و گفتار هیجانی و انتخاباتی می‌شود، رها کنند. تاکید می‌شود خانم فلاحی با استفادە از مشاورینی کە ادبیات سیاست‌گذاری را می‌شناسند، ادبیات و مشی خود را تا جایی کە می‌تواند بە سمتی ببرد کە از شائبەی ماندن در ذهنیت تبلیغات انتخاباتی، دور کند.
🔹پیشنهاد می‌شود کە ایشان در فضای مجازی، بە عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در جهت تکمیل شخصیت اجتماعی، حضور داشتە باشند و این خواست عمومی را اجابت کنند.
🔹ان‌شاا… ایشان، این نقد را بە مصداق مورد تاکید حضرت حافظ ؛ “شکری با شکایت” از سوی یک فعال تاکیدکنندەی توانمندی‌های خود تلقی کند.
🔹برای این نمایندەی خاص ایلامی، آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم.

  • منبع خبر : ایلام نو