نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رژیم غاصب اسرائیل با بهره گیری از قدرت رسانه ای خود جای جلاد و مظلوم را عوض کرده است تا جامعه جهانی نسبت به جنایات این رژیم در حق مردم فلسطین سکوت کنند. حجت الاسلام والمسلمین “اله نورکریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه ایلام، اظهار […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رژیم غاصب اسرائیل با بهره گیری از قدرت رسانه ای خود جای جلاد و مظلوم را عوض کرده است تا جامعه جهانی نسبت به جنایات این رژیم در حق مردم فلسطین سکوت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین “اله نورکریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: آمریکا و رسانه های غربی در حالی روی جنایات خیالی و واقع نشده حماس در حق رژیم غاصب مانور گسترده خبری می دهند که فلسطین در سایه سکوت جامعه بین المللی در زیر آماج حملات این رژیم قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: پیروزی مجاهدان فلسطین و انجام عملیات طوفان الاقصی موجب خوشحالی جهان اسلام و تمام ملت های آزاده جهان شد.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین از ۷۰ سال گذشته تاکنون مورد ظلم قرار گرفته اند، تاکید کرد: مسجد الاقصی در سرزمین های اشغالی با اینکه مورد احترام تمام ادیان الهی است، اما همواره از طرف رژیم سفاک اسرائیل مورد بی حرمتی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس، خود را نسبت به دیگر اقوام و ملل، نژاد برتر می داند و در قبال مردم فلسطین هیچگاه حقوق بشر را رعایت نمی کند و همواره با تمسک به مظلوم نمایی و استفاده از ظرفیت های قدرتمند رسانه ای حمله و جنایات خود به فلسطین را با مظلوم نمایی توجیه می کنند.

خطیب نماز جمعه ایلام یادآور شد: رژیم صهیونیستی در اغتشاشات سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران، همه جانبه ورود و تحرکات گروه های معاند را مدیریت کرد تا ایران را ساقط کنند در حالیکه خداوند مکر آنها را به خودشان برگرداند.

وی با بیان اینکه دست رژیم غاصب اسرائیل به خون هزاران کودک فلسطینی آغشته است، تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس در صدد درگیر کردن ایران در اغتشاشات و ناآرامی ها بود اما خداوند مکر انها را به خود آنها بازگرداند و اسرائیل طی ماه های اخیر دچار اغتشاشات، مهاجرت گسترده، درگیری های داخلی و اختلافات عدیده بین هیات حاکمه شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: مجاهدان فلسطینی با اجرای عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی پاسخ سهمگینی به جنایات اسرائیل دادند و این عملیات راهبرد فلسطین را از تدافعی به تهاجم تبدیل کرد و ابهت رژیم اشغالگر قدس را در سطح جهان درهم شکست.

وی تاکید کرد: به فرموده قرآن کریم اتحاد مسلمانان دشمنان را به زانو در می آورد و اکنون نیز عملیات طوفان الاقصی جلوه ای از عظمت خداوند و ظلم ستیزی جهان اسلام را به نمایش گذاشت و به فرموده مقام معظم رهبری این عملیات برای رژیم صهیونیستی ترمیم ناپذیر و بیانگر شکست پذیری این رژیم است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: قدرت پوشالی و حملات بی‌رحمانه رژیم غاصب اسرائیل با پشتوانه آمریکا و سکوت سازمان های مدعی حقوق بشر است، در حالی که خود حکومت آمریکا از داخل دچار مشکل و اختلاف جدی بین سران این کشور شده و امروز به چالش کشیده شده و در باتلاق بی تدبیری و ظلم هایی که کرده، فرو می رود و امروز وضعیت تراپ و بایدن، چهره هایی که می خواهند منجی آمریکا باشند را می بینیم که خودشان چه وضعیتی دارند.

وی با اشاره به شکست پذیری رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا تاکید کرد: ناوها و ناونشینان آمریکایی به کرات مرعوب نیروی دریایی ما شده اند و سربازان جنگاور آمریکا تاب هماوردی با سربازان ایرانی را ندارند و ناوبان های آمریکایی در چندین مرحله با تجاوز به حریم آب های ایران اسیر نیروی مقتدر دریایی ما شده اند و امروز نیز نظیر آن در غزه می بینیم که نیروی های رژیم اشغالگر قدس چقدر ضعیف و ذلیل، تسلیم رزمندگان غزه می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: شکست و نفوذ پذیری رژیم غاصب اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی برای همگان مشخص شد و کشورهای مسلمانی که دل به قدرت پوشالی این رژیم جنایتکار بسته بودند و حتی برخی کشورهای مسلمان که در صدد بودند با آنها ارتباط برقرار کنند تا پایگاه و ستون امنی برای دفاع از خود داشته باشند، با عملیات طوفان الاقصی متوجه بی نتیجه بودن ارتباط با این رژیم جنایتکار شدند و فهمیدند که نزدیک شدن به این رژیم برای آنها خطرناک است و مصلحت آنان در این است که از آن فاصله بگیرند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل غیرقابل ترمیم بودن قدرت پوشالی رژیم غاصب اسرائیل این است که راهبرد دفاعی جبهه مقاومت و رزمندگان فلسطین با این عملیات غافلگیرانه تبدیل به راهبرد تهاجمی شد، افزود: رزمندگان غزه نشان دادند که به راحتی می توانند از دیوار حائل رژیم غاصب اسرائیل نفوذ کنند و هر هدف و دشمنی را تسلیم اراده خداوند کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: این شکست برای رژیم غاصب اسرائیل باتوجه به عدم تعلق خاطر شهروندان سرزمین های اشغالی به این سرزمین و مهاجرت گسترده آنها به کشورهای دیگر، غیر قابل ترمیم است.

وی بیان کرد: حمایت علنی و چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی از جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین‌المللی باعث شد که این رژیم با استفاده از بمب های ممنوعه فسفری اقدام به بمباران مردم بی دفاع باریکه غزه، قطع آب و برق، تخریب زیرساخت ها و بمباران بیمارستان ها می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: رییس جمهور آمریکا گستاخانه اعلام می کند که در کنار رژیم غاصب اسرائیل ایستاده است، بمب های فسفری که در جنگ نباید مورد استفاده قرار گیرد به این رژیم اهدا می کنند تا بر سر زنان و کودکان فلسطینی بریزند اما کاری از پیش نخواهند برد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، جلوه‌ای از قدرت الهی به نمایش گذاشته شد، ابراز کرد: قطع آب، برق، سوخت، غذا، داور و بمباران بیمارستان ها، مدارس و خانه های غیرنظامیان در غزه، جنایت جنگی و نسل کشی و اقدام علیه بشریت است.

وی با بیان اینکه مسلمانان و آزادیخواهان جهان نباید در برابر این نسل کشی سکوت کنند و عکس العمل مناسب انجام دهند، گفت: این ظلم ها مردم مظلوم فلسطین را به سکوت وا نخواهد داشت، وظیفه اسلامی و انسانی ما اقتضاء می کند که امت اسلامی جبهه واحدی علیه کفر تشکیل داده و از مظلومان فلسطین حمایت کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه تلاش های دیپلماسی جمهوری اسلامی در این خصوص تاثیرگذار بوده است، افزود: اقدامات رییس جمهور، رییس مجلس، وزیر امورخارجه و همچنین افکار جهانی که آزاد هستند و جنایت صهیونیست ها را علیه مردم مظلوم فلسطین درک کرده اند، عکس العمل نشان داده اند و ملت ایران اسلامی نیز بعد از خطبه های نماز جمعه خشم خود را علیه صهیونیست ها نشان خواهند داد.

امام جمعه ایلام با ابراز همدری با مردم مسلمان افغانستان در پی وقوع زلزله در این کشور، خاطرنشان کرد: مردم این کشور، سال های سال درگیر جنگ، فقر و محرومیت بوده اند و بسیاری از مردم این کشور جانشان و مالشان را هم در جنگ و هم در زلزله اخیر از دست داده اند و نیازمند کمک های مردم مسلمان جهان هستند.

به گزارش ایرنا، در پایان نماز جمعه امروز نمازگزاران ایلامی در حمایت از مردم فلسطین اقدام به برپایی راهپیمایی کردند.

  • منبع خبر : ایرنا