اداره راه و شهرسازی ایلام یکی از دستگاههای اجرای برتر ایلام در توسعه استان است. همه کارشناسان بر این باور هستند که راه توسعه استان از راه های آن می گذرد. وضعیت جغرافیایی استان و کوهستانی بودن آن هزینه راه سازی در این استان را دوچندان کرده است.

غرب آنلاین: اداره راه و شهرسازی ایلام یکی از دستگاههای اجرای برتر ایلام در توسعه استان است.  همه کارشناسان بر این باور هستند که راه توسعه استان از راه های آن می گذرد. وضعیت جغرافیایی استان و کوهستانی بودن آن هزینه راه سازی در این استان را دوچندان کرده است. اما در دو سال اخیر به همت مدیران این دستگاه اجرایی و کمک و حمایت مهندس سلیمانی دشتکی استاندار ایلام شاهد ایجاد تحول در وضعیت راه های استان بوده ایم. سال گذشته و در بحث اربعین علیرغم افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد زوار ما شاهد روان تر بودن مسیر های تردد در ایلام بودیم و این روند با اجرای پروژه های در دست اجرا شتاب دوچندان می گیرد.

می توان گفت تلاش اداره راه و شهرسازی ایلام برای تعریف پروژه های جدید و تکمیل پروژه های قدیمی نقش موثر و مستقیمی در توسعه استان ایلام دارد. می طلبد همگی در کنار این دستگاه اجرایی و مدیران پرتلاش آن قرار بگیریم و کمک کار آنها باشیم.

بازدید نماینده ایلام از راه ارتباطی چشمه چاهی به سفیدخانی

 علي اكبر بسطامي  نماينده استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي به همراه مهندس كاظمي مديركل راه و شهرسازي استان ايلام از مراحل احداث پروژه راه ارتباطي چشمه چاهي به سفيد خاني شهرستان سيروان بازديد كردند.

مديركل اين دستگاه اجرايي در اين بازديد گفت: عمليات اجرايي پروژه راه سازي چشمه چاهي – سفيدخاني محور ايلام- سيروان در دو قطعه در حال انجام است، اين طرح به منظور كاهش مسير مركز استان به مركز شهرستان سيروان و همچنين حذف نقاط پرحادثه، با پيگيري هاي به عمل آمده آغاز شده است و هم اكنون پيمانكاران در ۲  قطعه  مشغول فعاليت مي باشند.

وي خاطر نشان كرد: در قطعه اول به طول ۲ كيلومتر احداث پل بزرگ با دهانه ۱۰ متر و طول ۵۲ متر به پايان رسيده و بيش از۵۰ هزار متر مكعب عمليات خاكي انجام شده است ، قطعه دوم نيز به طول  5 كيلومتر پيمانكار مشغول عمليات زير سازي است كه با پايان اين مرحله عمليات روسازي( بيس و آسفالت) آغاز خواهد شد.

مديركل راه و شهرسازي استان افزود احداث اين پروژه ۷ كيلومتري، ۸ كيلومتر مركز استان را به شهرستان سيروان نزديك مي كند  و در مجموع بالغ بر ۲۰ ميليارد تومان اعتبار هزينه خواهد داشت كه در صورت تأمين اعتبار لازم تا پايان سال شاهد بهره برداري از اين پروژه خواهيم بود.

بازدید نماینده ایلام از عملیات تکمیلی زیرگذر ارغوان ایلام

مهندس كاظمي مديركل راه و شهرسازي استان ايلام در بازديد از عمليات تكميلي زيرگذر ارغوان شهر ايلام به همراه علي اكبر بسطامي نماينده استان در مجلس شوراي اسلامي از تكميل تقاطع غير همسطح ارغوان ورودي شهر ايلام در سال جاري خبر داد.

https://ilam.mrud.ir/Portals/17/IMG_7478.JPG

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي استان ايلام مديركل اين دستگاه اجرايي در اين بازديد گفت: با هدف رفع گره ترافيكي ورودي شهر ايلام از سمت حميل و دسترسي مسير برگشت كنارگذر شرقي و دره ارغوان به داخل شهر ايلام عمليات احداث اين پل زير گذر كه تكميل كننده تقاطع غير همسطح ارغوان است اجرايي شد كه در ايام ترافيك اربعين سال گذشته به صورت موقت زير بار ترافيك قرار گرفت و هم اكنون پيمانكار مشغول ديوار كشي و ايمن سازي رمپهاي طرفين اين تقاطع مي باشد.

وي خاطر نشان كرد طول پل زيرگذر ارغوان ۴۲ متر است ودر مجموع طول رمپهاي ورودي و خروجي آن يك كيلومتر است كه براي احداث آن ۸۵ هزار متر مكعب خاكبرداري صورت گرفته است .

مهندس كاظمي با اشاره به هزينه ۱۵ ميليارد توماني زيرگذر ارغوان افزود در صورت تأمين اعتبار در نيمه اول سال آينده اين زير گذر رسما” به بهره برداري مي رسد.

جلسه کمیسیون ماده ۵

جلسه كميسيون ماده ۵ شهر ايلام با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام, مهندس کاظمی مديركل راه وشهرسازي استان به عنوان دبیر جلسه ، شهردار ايلام  و مديران و مسئولان عضو كميسيون در  معاونت امور عمراني استانداري ايلام برگزار شد.

در اين جلسه كه  تعداد 65  پرونده درخواستي از طرف اشخاص حقيقي و حقوقي مورد بررسي قرار گرفت، با  47  مورد آنها موافقت و با ۱۵ مورد مخالفت گرديد و ۳ مورد نيز از دستور کار جلسه خارج شد.

تشكيل جلسه براي تعيين تكليف نحوه مشاركت بانكها در پروژه احداث آزاد راه نجف اشرف-  پل زال- مورموري-دهلران-مرز چيلات

با حضور مديركل سرمايه گذاري شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل جاده اي كشور ، مهندس كاظمي مديركل راه و شهرسازي استان ايلام، مشاور طرح، مشاركت كنندگان بخش خصوصي و مديران و كارشناسان بانك ملي ايران جلسه براي تعيين تكليف نحوه مشاركت بانكها در پروژه احداث آزاد راه نجف اشرف( پل زال- مورموري-دهلران-مرز چيلات) در محل بانك ملي كشور تشكيل شد.