مجید کاکی اظهار داشت: آغاز طرح توسعه میدان نفتی چنگوله مهران علاوه بر اینکه زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم می کند، رونق و توسعه اقتصادی استان را نیز در پی خواهد داشت. وی افزود: دولت جدید برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز استان عزم جدی دارد که این مهم از یک سو تامین […]

مجید کاکی اظهار داشت: آغاز طرح توسعه میدان نفتی چنگوله مهران علاوه بر اینکه زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم می کند، رونق و توسعه اقتصادی استان را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود: دولت جدید برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز استان عزم جدی دارد که این مهم از یک سو تامین کننده منابع ملی، سرمایه و ارز و از سوی دیگر رونق اشتغال را به دنبال دارد.

فرماندار مهران ادامه داد: انشعاب گاز رایگان برای ۴۵۰ مددجو تحت پوشش با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال و رفع ۱۱۷ نقاط حادثه خیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در استان از محل مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام بود که در این ۲ مصوبه سهم هر شهرستان مشخص شود.

کاکی یادآور شد: همچنین در این سفر تسریع در فرآیند منطقه آزاد تجاری مهران و تکمیل سامانه گرمسیری با تزریق اعتبارات ملی و استانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در سفر رییس جمهوری به ایلام ۳۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های گلخانه امیرآباد و رضاآباد مهران و توسعه باغات اراضی شیب دار استان به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: استمهال وام خشکسالی و دیگر طرح های کشاورزی و اقتصادی از برکات سفر رییس جمهوری به ایلام بود که با بهره برداری از این طرح ها شهرستان مهران و استان نیز متحول خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌ جمهوری صبح روز جمعه ۲ مهرماه در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

رییس جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید و دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های وی در استان ایلام است.

 شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است./ ایرنا

  • منبع خبر : ایرنا