حسن نشان‌زاده؛معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در جریان بازدید از شرکت پتروشیمی ایلام گفت:تمرکز و تاکید این مجتمع بزرگ صنعتی بر‌ «اقتصاد تولید» است. به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام،در این بازدید که قانعی ؛مدیر عامل پترول نیز حضور داشت ، نشان‌زاده با بیان اینکه بر اساس […]

حسن نشان‌زاده؛معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در جریان بازدید از شرکت پتروشیمی ایلام گفت:تمرکز و تاکید این مجتمع بزرگ صنعتی بر‌ «اقتصاد تولید» است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام،در این بازدید که قانعی ؛مدیر عامل پترول نیز حضور داشت ، نشان‌زاده با بیان اینکه بر اساس سرمایه‌گذاری‌ قابل توجه ، میزان اشتغالزایی و تولید افق پیش روی این مجتمع امیدبخش است افزود:در‌ یک سال گذشته سطح رضایت‌مندی نسبت به عملکرد پتروشیمی ایلام افزایش یافته است.


وی با اشاره به طبیعت بکر و کم‌نظیر زاگرس و استان ایلام تاکید کرد:حداکثر سازگاری صنعت با اقلیم در دستور کار قرار گیرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس روند پیشرفت و‌ توسعه در پتروشیمی ایلام را رو به جلو عنوان کرد و ادامه داد:مشکل تامین خوراک و تجهیزات مورد نیاز این شرکت از طریق شرکت‌های پتروشیمی تابعه هلدینگ هلیج فارس مرتفع شود.
حسن نشان‌زاده اولویت اصلی پتروشیمی ایلام را بهینه‌سازی شرایط موجود و تکمیل و افزایش ظرفیت تولید ارزیابی و اظهار کرد:عدم سرمایه‌گذاری در بالادست پالایشگاه گاز ایلام مشکلاتی را برای تامین خوراک پتروشیمی ایلام به دنبال داشته است که تا ۶ ماه آینده شاهد پایداری خوراک در این شرکت خواهیم بود.
رشید قانعی ؛ مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس نیز اظهار داشت:مشکل ارسال خوراک با ظرفیت پایین باید به صورت درون‌گروهی و شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس برطرف شود.


قانعی تامین آب مورد نیاز مجتمع پتروشیمی ایلام همزمان از طریق تصفیه پساب شهر ایلام و سد گلال را خواستار شد و افزود:وضعیت تولید در‌ پتروشیمی ایلام نسبت به سال گذشته بهتر خواهد شد.
سیدغلامحسن گرشاسبی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام نیز در نشست معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج‌فارس ، مدیرعامل پترول و مدیران و هیات مدیره پتروشیمی ایلام با تحلیل عملکرد تولید این مجتمع اظهار داشت:پایداری خوراک، کاهش اتلاف خوراک، کاهش ضایعات گازی – آبی و افزایش تولید محصولات با ارزش بالاتر در در دستور کار پتروشیمی ایلام است.


گرشاسبی با اشاره به کاهش فلرینگ در واحد الفین ادامه داد:۷۰ درصد آلایندگی مجتمع پتروشیمی ناشی از کمبود خوراک بوده است.
وی با بیان اینکه پتروشیمی ایلام در‌ مراحل سوداوری قرار دارد افزود:کمبود خوراک، قیمت خوراک و فروش محصولات، زیان‌دهی و کیفیت آب خاماز اصلی‌ترین چالش‌های صنعت پتروشیمی در استان است.
نایب رئیس هیات مدیره ادامه داد:نگاه پتروشیمی به ظرفیت‌های داخل بوده و در این راستا تزریق کاتالیست ساخت داخل با موفقیت در واحد HD انجام شده است.
گرشاسبی با اشاره به صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی پتروشیمی ایلام از محل کاهش تعداد پیمانکاران شرکت از ۸ به دو نفر و همچنین تعمیرات اساسی (اورهال) بدون حضور پیمانکاران خارج از مجتمع افزود:بر اساس پیش‌بینی‌های واحد HSE شرکت، پتروشیمی ایلام در سال ۱۴۰۳ در جمع صنایع سبز کشور قرار خواهد گرفت.
وی در‌ پایان اظهار امیدواری کرد:۶۳۵ کارگر روزمزد پتروشیمی تا ۲ ماه آینده ساماندهی خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی ایلام، ادای احترام به مقام رفیع شهید گمنام ، بازدید از واحدهای مجتمع و دیدار چهره به چهره از دیگر برنامه‌های نشان‌زاده معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج‌فارس بود.