جواد کمری روز جمعه در نشست استاندار ایلام با مدیران پتروشیمی دهلران، اظهار کرد: توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه این صنعت در استان قرار گیرد. وی با بیان اینکه بحث تعطیلی در پتروشیمی دهلران معنا ندارد و پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: مجموعه ان. جی. ال […]

جواد کمری روز جمعه در نشست استاندار ایلام با مدیران پتروشیمی دهلران، اظهار کرد: توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه این صنعت در استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بحث تعطیلی در پتروشیمی دهلران معنا ندارد و پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: مجموعه ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران الان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری برنامه بهره برداری آن در دستور کار می باشد.

کمری در خصوص انتقال خوراک مجموعه ان.جی.ال دهلران به پتروشیمی ایلام گفت: پتروشیمی دهلران خوراک ترکیبی می گیرد و پتروشیمی ایلام با توجه به نوع کوره ها توان استفاده از خوراک ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران ندارد و از طرفی پتروشیمی ایلام توان ۳۰ درصد مصرف خوراک را دارد و خط لوله احداثی به پتروشیمی ایلام بخاطر رهایی از آلودگی زیست محیطی و خاموش کردن مشعل هاست.

تعطیلی پتروشیمی دهلران از اساس کذب است

مدیرعامل پتروپالایش و عضو هیئت مدیره پتروشیمی دهلران گفت: ایجاد منبع در آمد برای پتروشیمی دهلران یک کار ضروری است و محصولی که به بندر امام داده می شود بواسطه آن ۱۰۰ میلیون یورو در سال در آمد مازاد ایجاد می شود که در پیشرفت پتروشیمی دهلران موثر است.

وی با بیان اینکه به محض آماده شدن پتروشیمی دهلران، خوراک به این مجموعه منتقل می شود، افزود: در حال حاضر ۳۸ کیلومتر خط لوله انتقال خوراک به پتروشیمی دهلران انجام شده است.

کمری با اشاره به اینکه تعطیلی پتروشیمی دهلران از اساس کذب می باشد، اظهار کرد: انتقال خوراک به بندر امام جهت درآمدزایی و از طرفی هزینه در پتروشیمی دهلران برای تسریع در پروژه است و به محض راه اندازی پتروشیمی دهلران این لوله بسته و خوراک به پتروشیمی دهلران منتقل می شود.

  • منبع خبر : ایرنا