ایلام نو حیدر داودی  فقدان زیرساخت‌های لازم، یکی از موانع جدی توسعەی استان و عدم توفیق در شکل‌دهی برنامەریزی موفق در استان بودە است. شاید یکی از  جدی‌ترین مطالبەی مردمی از استاندار ایلام، جهت‌دهی بە نظام برنامەریزی استانی بودە و می‌باشد. دلیل این امر ناکارآمدی و تشتت برنامەریزی سنتی در استان از سویی و تخصص […]

ایلام نو حیدر داودی  فقدان زیرساخت‌های لازم، یکی از موانع جدی توسعەی استان و عدم توفیق در شکل‌دهی برنامەریزی موفق در استان بودە است.

شاید یکی از  جدی‌ترین مطالبەی مردمی از استاندار ایلام، جهت‌دهی بە نظام برنامەریزی استانی بودە و می‌باشد.

دلیل این امر ناکارآمدی و تشتت برنامەریزی سنتی در استان از سویی و تخصص استاندار  ایلام در حوزەی برنامەریزی و حضور وی در مجلس و درک نظام قانونگذاری و بودجەریزی ملی و نیز دانش مکتسبەی قبلی ایشان بە عنوان معاون استاندار و فرمانداری کە شان اجرایی و میدانی دارد.

پس از گذشت بیش از یکسال، رویکرد استاندار بیانگر آن است کە در جهت‌دهی بە برنامەریزی صحیح، عزم خود را جزم نمودە و در کنار روحیەی جهادی و مرد میدان بودن، از اصلاح روند برنامەریزی و بودجه‌ریزی در استان نیز غفلت نکردە است.

جراحی نظام برنامەریزی و ورود بە سە حوزەی زیرساختی اصلی “مالی و حقوقی ، انجام مگاپروژەهای عمرانی  ، اربعین و گردشگری” نشان از هدفگذاری ایشان برای ایجاد زیرساخت های مغفول ماندە در حوزەی برنامەریزی استانی است.

انتقال پروندەی مالیاتی نفت و گاز استان برای احقاق حقوق ایلامیان در افزایش نقدینگی خزانەی استانی

قطعی شدن انجام عملیات راەآهن بین‌المللی در استان ایلام بە عنوان یک ابرپروژە کە پیش از این در حد حرف و گفتاردرمانی باقی ماندە بود

کسب نتیجە و اخذ رتبەی نخست شاخص ارزیابی عملکرد برگزاری کنگرەی عظیم و بین‌المللی اربعین، نشان از وجود یک نظم هدفگذاری شدە و اجرای یک برنامەی هدفمند و جایگزینی آن بە جای مدیریت اقتضایی کاروانها. در این راستا ربودن گوی سبقت از استانهای برخوردارتری همانند خوزستان و کرمانشاە کە هموارە مدیریت ارشد استانی ایلام در  زیر سایەی آنها بە محاق رفتە بود نمایانگر سختی دست‌یابی بە چنین توفیق مهمی بودە است. باید بیش از پیش از ظرفیت اربعین در راستای تکمیل  زیرساخت های استان به ویژه در بخش راه  استفاده کرد.

امید می‌رود کە استاندار ایلام، شخصا در همین رابطە میدان داری کند  و با توجە بە تجارب علمی و عملیاتی خود و نیز روحیەی کار معطوف بە برنامەریزی در کنار روحیەی “مرد میدان” بودن، بەسامان رساندن  موضوع بنیادین تحول در نظام برنامەریزی را در استان و ریل‌گذاری برای کشاندن سمت و سوی برنامەریزی ملی برای تاثیر بر توسعەی استان، بە انجام برساند.

البته برای دستیابی به این موضوع راهبردی  نیازمند ایجاد فضای همدلی و هم افزایی در استان هستیم که با درایت و هدایت دکتر کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  این مهم نیز شکل گرفته است. کوتاهی و کم کاری  در این مسیر  از هیچ مسئولی پذیرفته نیست و باید همه در کنار هم  برای اعتلای ایلام تلاش کرد.