سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در آغاز به کار قرارگاه جهاد تبیین در استان ایلام اظهار داشت: تبیین پشت صحنه اغتشاشات اخیر، بررسی واقعیت های نظام در طول سال هایی که برما گذشت و به منظور آگاه سازی نسل جوان و شناخت دانش آموزان و دانشجویان که صاحب این نظام و حافظ دستاوردهای نظام در […]

سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در آغاز به کار قرارگاه جهاد تبیین در استان ایلام اظهار داشت: تبیین پشت صحنه اغتشاشات اخیر، بررسی واقعیت های نظام در طول سال هایی که برما گذشت و به منظور آگاه سازی نسل جوان و شناخت دانش آموزان و دانشجویان که صاحب این نظام و حافظ دستاوردهای نظام در آینده هستند، از اهمیت زیادی برخودار است.

وی افزود: مسوولیت ریاست این قرارگاه بر عهده نماینده ولی فقیه در استان و سپاه دبیر این قرارگاه است که با استفاده از ظرفیت همه آحاد جامعه و بسیج اقشار در همه مناسبت ها و عرصه ها از جمله ۱۳ آبان، هفته بسیج دانش آموزی، هفته بسیج مردمی و دهه مبارک فجر از مبانی اعتقادی نظام دفاع می شود و فرصتی مناسب برای ظرفیت هایی است که ما را با اصول و مبانی اعتقادی و نظام را آشنا و ظرفیت سازی کند.

وی تاکید کرد: مقابله با دشمنان و بخصوص پشت صحنه این جریانات شکل گرفته اخیر و دست هایی از بیگانگان که در این جریانات دخیل شدند و همچنین دولت های استکباری، کشورهای منطقه و جریان های ضد انقلاب و ابعاد آنها در قرارگاه جهاد تبیین توجیه خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان در اولویت این برنامه هستند و آموزش و پرورش باید در قالب اردوها و برنامه های مختلف این قشر مهم را آگاه سازی کند.

شاکرمی تاکید کرد: در واقع امروز یک هم افزایی برای آگاه سازی جامعه نسبت به دسیسه های دشمنان که در طول این سال های متمادی بر علیه کشورمان شکل دادند، صورت گرفت و پنهان و پیدای این اقدامات باید تببین شود.

وی ادامه داد: قرارگاه جهاد تبیین بر اساس ظرفیت‌های استان تشکیل شده و همه دستگاه های اجرایی پای کار هستند و باید از تجربه حرکات بزرگ و جهادی ایام کرونا، کنگره شهدا و اربعین شکل برای جهاد تبین نیز استفاده شود.

شاکرمی اظهار داشت: بصیرت افزایی و اقناع آحاد مردم و اقشار مختلف از اهداف اصلی قرارگاه جهاد تبیین است و از اهداف رفتاری قرارگاه جهاد تبیین می توان به بیان دستاوردهای نظام اسلامی اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هم گفت: سلسله جلسات مشاوره ای برای دانش آموزان هنجارشکن مشارکت کننده در اغتشاشات و چرایی علت حضور آنها در این آشوب ها در حال برگزاری است.

علی درویشی افزود: پویش خودجوش حجاب در مدارس، پایش نگرشی مدیران و معلمان، المپیادهای درون مدارس، برنامه های نشاط آور و ‌ورود ائمه جمعه به مدارس از برنامه های آموزش و پرورش است.

  • منبع خبر : ایرنا/ ایلام