ایلام نو / : استاندار محترم ایلام در حالی از جذب سرمایه‌گذاران و گسترش گردشگری در استان ایلام می‌گوید که تاکنون آن‌طور که باید نگاهی به زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نداشته است. همین ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای بررسی زیرساخت‌های استان در حوزه‌های راه و جاده، اماکن گردشگری و نحوه پذیرایی از مهمانان […]

ایلام نو / : استاندار محترم ایلام در حالی از جذب سرمایه‌گذاران و گسترش گردشگری در استان ایلام می‌گوید که تاکنون آن‌طور که باید نگاهی به زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نداشته است.

همین ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای بررسی زیرساخت‌های استان در حوزه‌های راه و جاده، اماکن گردشگری و نحوه پذیرایی از مهمانان نوروزی بود.

در خصوص جاده‌ها که آمارهای دلخراش از  تصادفات رانندگی گویای همه‌چیز بود.

در حوزه زیرساخت‌های گردشگری با وجود داشتن پتانسیل‌های زیاد تاریخی و طبیعت‌گردی، بسیاری از اماکن فاقد حتی یک تابلوی راهنما، جاده دسترسی مناسب و حتی وجود سرویس‌های بهداشتی بود.

عدم مدیریت صحیح و نبود نظارت هم هویدا بود، نمونه بارز آن در «تنگه کافری» که جاده دسترسی بیشتر با نیسان و تراکتور امکان‌پذیر بود که با کرایه‌های نجومی حدود ۳۰۰ هزارتومان و هزینه قایق‌های تفریحی هم ۷۰۰ هزارتومان و در حد کشتی تایتانیک و قایق‌های تفریحی دبی بود.

▪️در بحث امکانات بهداشتی هم واژه «فاجعه» مهمترین توصیفی است که می‌توان از شرایط داشت و طبق گزارش برخی رسانه‌ها، بسیاری از اماکن تاریخی محل چرای دام‌ها و جولانگاه احشام شده است.

در مناطقی مانند سیروان فاقد برنامه‌های فرهنگی و همچنین عدم برپایی حتی یک نمایشگاه یا راهنمای گردشگری بودیم.

اوضاع در شهرستان دره‌شهر به عنوان قطب گردشگری تاریخی هم بسیار ضعیف و موجبات اعتراضات فراوانی شد.

وضعیت اماکن تاریخی شهرستان‌های تازه‌تاسیس هلیلان، ملکشاهی و چوار هم گویای عدم مدیریت صحیح است.

در بحث اشتغال‌زایی پایدار در حوزه صنایع‌دستی هم اوضاع کاملا مشخص و فاجعه‌بار است.

👈بی‌تردید ضعف مدیریت در حوزه گردشگری خصوصا در بحث زیرساخت‌ها به‌شدت هویداست و به نظر می‌رسد پس از هشت‌سال مدیریت فرسایشی شاهد کمترین دستاورد در حوزه زیرساختی، سرمایه‌گذاری هستیم و همچنان برگزاری نوروزگاه «سازودهل» و «رقص محلی» و هزینه‌های گزاف کار رسانه‌ای برای انعکاس برنامه‌های دم‌دستی تنها برنامه فرهنگی و دستاورد این حوزه است.

▪️با توجه به اهمیت حوزه گردشگری و همچنین جذب سرمایه‌گذران در استان لازم است استاندار محترم هرچه سریعتر نسبت به تسریع در تغییرات مدیریتی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام نموده تا بزودی شاهد خداحافظی مدیر منصوب شده «محمدعلی نجفی» در دولت قبل و معرفی مدیر تازه‌نفس، همسو با دولت، باانگیزه و روحیه جهادی و انقلابی باشیم تا تحولات زیرساختی در این حوزه آغاز شود‌.

  • نویسنده : ایلام نو