امین دوست محمدی با اشاره به اینکه استان در تورم سالانه و ماهانه نسبت به سایر استان‌ها پیشرو بوده است، اظهار داشت: ایلام در تورم ماهانه در رتبه نوزدهم کشور قرار دارد و طی یکسال گذشته برنامه ریزی ها به گونه‌ای بوده که تکانه‌های اقتصادی کمترین تاثیر را بر اقتصاد استان داشته است. سرپرست سازمان […]

امین دوست محمدی با اشاره به اینکه استان در تورم سالانه و ماهانه نسبت به سایر استان‌ها پیشرو بوده است، اظهار داشت: ایلام در تورم ماهانه در رتبه نوزدهم کشور قرار دارد و طی یکسال گذشته برنامه ریزی ها به گونه‌ای بوده که تکانه‌های اقتصادی کمترین تاثیر را بر اقتصاد استان داشته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته متوسط نرخ تورم ماهانه ایلام به ۲ درصد رسیده در حالی که میانگین نرخ تورم ماهانه کشور ۲.۷ درصد است.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صدد است برای سیاستی خود در سیاست‌های بازار و حمایت از بازار را در راستای مهار تورم به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام در پایان با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، توسط مقام معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر آغاز رسمی تدوین برنامه هفتم توسعه در دولت سیزدهم، گفت: برنامه هفتم توسعه آخرین برنامه توسعه‌ای است که در سند چشم انداز در نظر گرفته شده لذا مدیران باید در تدوین برنامه مذکور به مولفه نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ تورم استان مد نظر قرار دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر/ ایلام