حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در دیدار با بازاریان و اصناف استان اظهار کرد: اصناف و بازاریان در سال‌های بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، همواره در سخت‌ترین شرایط و بزنگاه‌های حساس کشور پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، این قشر از جامعه اولین پشتبیان نظام در همه برهه ها بوده اند. […]

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در دیدار با بازاریان و اصناف استان اظهار کرد: اصناف و بازاریان در سال‌های بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، همواره در سخت‌ترین شرایط و بزنگاه‌های حساس کشور پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، این قشر از جامعه اولین پشتبیان نظام در همه برهه ها بوده اند.

وی افزود: حضور آگاهانه بازاریان و اصناف در صحنه و همراه نشدن آنان با توطئه‌های اخیر، دشمنان نظام را عصبانی و نقشه‌های آنان را خنثی کرد، مهمترین هدف دشمنان نظام در اغتشاش‌های اخیر همراه کردن بازاریان با اغتشاشگران بود، اما اصناف و بازاریان برخلاف خواسته آنها و با وجود تهدیدهای دشمنان،همچون گذشته پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: اخذ مالیات غیر متعارف از کسبه و اصناف، نارضایتی را به دنبال دارد و مسئولان ذیربط باید انصاف مالیاتی را در مورد اصناف لحاظ کنند، بعضی شرکت ها درآمد خود را از بیت المال بدست می آورند و مالیات پرداخت می کنند در حالی که قشر اصناف با وجود پیچ و خم های فراوان و گرفتن وام، باید یک حداقلی مالیات برای این قشر در نظر گرفته شود. چرا که اگر یک صنف کار خود را تعطیل کند، بازخورد منفی در جامعه شکل گرفته و آرامش روانی جامعه بهم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف تکلیفی فراگیر است، داشتن زبان خوش یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر است و باید با وقوف بر اثر آن انجام شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی امروز از بدحجابی به عنوان یک حربه و ابزار علیه ما استفاده می‌کنند و سعی دارند با ترویج آن کشور را با خطر فرهنگی روبه رو کنند، فراگیر کردن ترویج بی حجابی توسط دشمن ادامه دارد، حجاب و عفاف پرچم انقلاب و اسلام و نوعی مبارزه مستمر با فرهنگ منحط غرب است لذا دشمنان سعی می کنند با آن مقابله کرده و پذیرش آن را در نزد بانوان جامعه ما کم رنگ کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: در این راه نباید با جوانان برخورد تند و دفعی صورت گیرد اگر چه تعدادی از این افراد سازماندهی شده هستند و نهادهای ذیربط باید برخورد لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: بیشترین هنجارشکنی که در ایلام شکل می گیرد از خارج از استان می آید و باید در این خصوص به طور جد برخورد شود، در این خصوص هدف دشمن تغییر فرهنگ و سبک زندگی است که باید در این زمینه بصیرت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بحث انتقال صنوف آلاینده به عنوان یکی از ضروریات شهر، خاطرنشان کرد: بخشی اعظمی از ترافیک شهر ایلام به هم خاطر همین موضوع است که باید هر چه سریعتر این موضوع عملی و اجرایی گردد.

  • منبع خبر : ایرنا