ایلام نو/ اقدامات ماندگار اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در چند سال اخیر در این استان و در قلب جنگل های زاگرس استان ایلام را به پایلوت درخت کاری و تولید نهال در کشور تبدیل کرده است در این راستا حتی وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به ایلام و در جمع مسئولان استانی […]

ایلام نو/ اقدامات ماندگار اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در چند سال اخیر در این استان و در قلب جنگل های زاگرس استان ایلام را به پایلوت درخت کاری و تولید نهال در کشور تبدیل کرده است در این راستا حتی وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به ایلام و در جمع مسئولان استانی و کشوری و شخص ریاست محترم جهموری اعلام نود که اقدامات استان ایلام در جنگل کاری با روشهای بی آبی در سطح جهان بی نظیر است و این توانمندی مجموعه منابع طبیعی استان و به ویژه مدیرکل جهادی و انقلابی این اداره را می رساند.

دو خبر از منابع طبیعی

وزیر جهادکشاورزی: اقدامات این استان در جنگل کاری با روشهای کم آبی در سطح جهان کم‌نظیر است /تنها چند کشور در دنیا اینگونه جنگل کاری میکنند.

وزیر جهادکشاورزی: اقدامات این استان در جنگل کاری با روشهای کم آبی در سطح جهان کم‌نظیر است /تنها چند کشور در دنیا اینگونه جنگل کاری میکنند.

وزیر جهاد کشاورزی در ایلام: دولت به‌دنبال تکمیل طرح‌های 550هزار هکتاری، سامانه گرمسیری و غیرگرمسیری است


به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری استان ایلام در گزارش به رئیس جمهور : در بازدید از پروژه‌های جنگل کاری استان پیشرفت چشمگیری در این حوزه دیدیم.

ایشان افزود: استان ایلام مقام اول تولید نهال و جنگل کاری در کشور را داراست.

وی گفت: با توجه به پیشرفت و موفقیت چشم گیر استان، اعتباری برای ۲۰ هزار هکتار جنگل کاری و ۴ هزار هکتار زراعت چوب در سال در این استان در نظر گرفته ایم.

ایلام از استان‌های پیشرو در زمینه جنگل کاری است
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: منابع طبیعی ایلام یکی از استان‌های پیشروی کشور در زمینه جنگل کاری است به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و به نقل از خبرنگار برنا؛ دکتر رضا احمدی  در نوزدهمین جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ که به ارائه گزارش عملکرد این استان اختصاص داشت خاطر نشان کرد: منابع طبیعی ایلام تجربیات خوبی در زمینه جنگل کاری دارد و می تواند این تجربیات را برای جنگل کاری کل کشور تعمیم دهد. وی گفت: در میان اقدامات منابع طبیعی تولید نهال و جنگل کاری سخت ترین و پر مسئولیت ترین کار است و ایلام  بیش از یک دهه به شکل مستمر به توسعه جنگل کاری در سطح استان می پردازد.  وی گفت: شرایط اقلیمی کشور عرصه را روز به روز برای جنگل کاری  تنگ تر می کند و از آنجایی که کشور ایران سرزمینی با پوشش کم جنگل است بنابران  نیازمند کار بیشتر در بخش جنگل کاری هستیم. وی افزود: تمامی عرصه های جنگل کاری شده استان ایلام دارای مطالعه، نقشه و مکان یابی شده است و در قالب مستندات برای تمامی مجامع قابل ارائه است. ایشان گفت:  126 تعاونی در زمینه بذرکاری و جنگل کاری با منابع طبیعی استان مشارکت دارند. دکتر احمدی در ادامه از کاهش ۹۰ درصدی حریق در سطح جنگل ها و مراتع استان تا این موقع از سال خبرداد و افزود: هر سال قبل از شروع فصل گرما و وقوع حریق در سطح جنگل های استان؛ با کلیه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورای های اسلامی شهر و روستا جلسات متعددی در راستای پیشگیری از وقوع حریق برگزار می شود. وی به ۹۶ نقطه بحرانی در سطح استان اشاره کرد و گفت:  وقوع حریق بر اساس آیتم های کارشناسی شده و میزان تکرار حریق، در سطح استان شناسایی شده است و در این مناطق نیز اقداماتی همچون ایجاد آتش بر و گشت های موتوری و خودرویی انجام می شود. بر اساس این گزارش، ایجاد پاسگاه حفاظتی در مناطق بحرانی، تامین و تجهیز خودروهای گشت و مراقیت، اجرای پروژه جایگزینی سوخت، ایجاد کمربند حفاظتی، برگزاری مانور پیشگیری از حریق، انجام اقداملات ترویجی و آموزش جوامح محلی و همچنین مستند سازی و اطلاع رسانی از اقدامات منابع طبیعی ایلام از دیگر نکاتی بود که رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام در نوزدهمین جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ به آن اشاره کرد.


ایلام از استان‌های پیشرو در زمینه جنگل کاری است