با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس قرارگاه مرکزی اربعین وزارت نیرو خط انتقال رفت و برگشت فاضلاب و سپتیک فاضلاب پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران افتتاح شد. پرویز ناصری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در این مراسم ضمن ارائه گزارش جامعی از روند اجرای پروژه های آبفا در استان ایلام […]

با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس قرارگاه مرکزی اربعین وزارت نیرو خط انتقال رفت و برگشت فاضلاب و سپتیک فاضلاب پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران افتتاح شد.

با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس قرارگاه مرکزی اربعین وزارت نیرو صورت پذیرفت؛  افتتاح خط انتقال رفت و برگشت فاضلاب و سپتیک پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران

پرویز ناصری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در این مراسم ضمن ارائه گزارش جامعی از روند اجرای پروژه های آبفا در استان ایلام و پایانه مرزی مهران در راستا تسهیل ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی، گفت: برای تامین آب شرب پایدار زوار اربعین از ۹ شهرستان استان تا مرز مهران، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم صورت گرفته است

وی ادامه داد:  در راستای خدمات رسانی به زائرین، نیروهای عملیاتی این شرکت از ۲۷ مردادماه در مرز مهران مستقر و بصورت شبانه روزی پای کار هستند.

ناصری با تاکید بر تامین آب شرب پایدار موکب های سراسر استان، تامین آب محل اسکان موقت زائرین برای ۱۰۰ هزار نفر در پارک جنگلی چقاسبز ایلام، نصب آب سردکن های مسیر و پایانه برکت،  نصب دستگاه کلرزنی در محل قرارگاه اربعین پایانه مرزی وزارت نیرو، اظهار داشت: مجموعه آبفای استان به صورت جهادی پای کار است و خدمات‌رسانی این شرکت تا آخرین روز از حضور زائران اربعین حسینی ادامه دارد و هیچ محدودیت زمانی در خدمات‌رسانی وجود ندارد.

وی در ادامه درباره پروژه سپتیک فاضلاب پایانه مرزی مهران گفت : به منظور ساماندهی و مدیریت پساب تولیدی از سرویس های بهداشتی و موکب های پیاده روی اربعین حسینی پروژه جمع آوری و انتقال فاضلاب در پایانه مرزی مهران اجرا شد.

مدیرعامل آبفای استان افزود: این پروژه شامل اجرای خط جمع آوری فاضلاب بطول ده کیلومتر با لوله پلی اتیلن به قطر ۳۱۵ میلیمتر از ابتدای پل زائر تا پایانه مرزی و یک سیستم پیش تصفیه همراه با ساخت ایستگاه پمپاژ و یک خط انتقال برگشتی بطول ۱۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با قطر ۳۱۵ میلیمتر از محل پایانه مرزی تا تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران است.

وی هزینه ساخت این پروژه را ۱۱۰ میلیارد تومان برشمرد و در خصوص مزایای بهره برداری از این پروژه اظهار داشت : استفاده صحیح از سیستم های تصفیه غیرمتمرکز خطر انتقال بیماری و قرار گرفتن انسان در معرض عوامل بیماری زا را که می تواند از طریق آب آشامیدنی، آب های سطحی و آلودگی بستر صدف ها رخ دهد، کاهش می دهد .

ناصری در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت : مجموعه همکاران شاغل در این شرکت در چند ماهه منتهی به اربعین امسال با تلاش شبانه روزی و مجاهدت، از هیچ کوششی برای آماده شدن زیرساخت های اربعین کوتاهی نکرده تا شاهد برگزاری باشکوه و شایسته کنگره اربعین حسینی باشیم.

دکتر حیدری معاون وزیر نیرو و رئیس قرارگاه مرکزی اربعین وزارت نیرو نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش های شرکت آب و فاضلاب استان در راستای تسریع در تکمیل زیرساخت های اربعین، گفت: با توجه به اهمیت زیرساخت های اربعین حسینی (ع)، شرکت آب و فاضلاب استان ایلام این روند را تداوم ببخشد تا بتوانیم میزبان خوبی برای زوار عزیز  باشیم.

وی افزود: نام اربعین با نام مهران گره خورده است و این نشات گرفته از برکت امام حسین و خادمی مردم استان ایلام است.

دکتر حیدری تصریح کرد: خدمت به زائر امام حسین خستگی نمی‌شناسد و با توجه به قرار گرفتن اربعین حسینی در فصل تابستان، از تمامی مدیران می خواهیم ضمن تامین آب و برق پایدار برای زوار، تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به زایران به کار گیرند.

وی با بیان اینکه کسانی که به هر شکل و با هر توانی، برای خدمت به ارادتمندان آن حضرت کمر همت بسته‌اند نیز در فضیلت زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) شریک هستند، افزود: تمام تلاش مجموعه وزارت نیرو و در راس آن وزیر محترم نیرو این است که زائرین گرامی این کنگره عظیم، هیچگونه دغدغه ای برای این سفر معنوی نداشته باشند.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو از خدمات شایان نظام مقدس جموری اسلامی در بحث زیرساختهای اربعین در استان ایلام تقدیر نمود و اظهار داشت: اربعین فرصتی است تا با توجه به معطوف شدن نگاه مسئولین به استان، از این مهم نهایت استفاده را برده و در جهت تکمیل زیرساختهای استان قدم های موثرتری بردارید تا ضمن استفاده مردم استان از این زیرساختها، در ایام اربعین، زوار محترم نیز از آن لحاظ دغدغه ای نداشته باشند.

دکتر حیدری در پایان ضمن تقدیر از مدیران صنعت آب و برق استان در راستای ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی(ع)، خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) را مایه عزت و افتخار نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان ساخت: اربعین فرصتی برای نشان دادن اقتدار و عظمت مسلمانان جهان است.