برنامه مالی شهرداری شفاف و تِز ما اتاق شیشه ای است. روابط عمومی ـــ ایلام شهر  دیدار شهردار ایلام و معاونین با مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام. به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، افشین مظفری شهردار ایلام به اتفاق معاونین زیربنایی و خدمات شهری و همچنین […]

برنامه مالی شهرداری شفاف و تِز ما اتاق شیشه ای است. روابط عمومی ـــ ایلام شهر

 دیدار شهردار ایلام و معاونین با مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام. به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، افشین مظفری شهردار ایلام به اتفاق معاونین زیربنایی و خدمات شهری و همچنین ذیحساب و خزانه دار شهرداری با دکتر اسدزاده مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام برگزار گردید.

افشین مظفری شهردار ایلام شد

شهردار ایلام گفت: ملاک در اجرای هر پروژه یا برنامه ای قانون است اما گاهی اوقات ما ناگزیر از مواجه با اجرای پروژه هایی هستیم مانند پروژه های اربعین که زمان ندارند و از یکسو باید در تایم مشخصی اجرا شوند اما از سوی دیگر روند تشریفات آن در آن مقطع با مشکل مواجه میشود که می طلبد دیوان محاسبات نهایت معاضدت را با ما داشته باشد. مهندس مظفری ُاظهار کرد: هر قانون مصوبی چه بصورت طرح و یا لایحه در مجلس تصویب می شود خودش یک موضوع است اما ضوابط اجرایی آن موضوع دیگری است که در اینجا نیاز به تفسیر دارد لذا برخی قوانین مالی ما نیاز به تفسیر دیوان محاسبات دارد که در این خصوص محتاج معونت هستیم. شهردار ایلام بیان داشت: در اربعین امسال ما پروژه هایی را از طریق مناقصه واگذار کردیم در حالیکه برخی روند تشریفات آن طی نشد چون این پروسه زمان بر بود و از سوی دیگر از ما می خواستند تا قبل از اربعین به بهره برداری برسند که خداروشکر ما انجام داده ایم و زائرین عزیز از خدمات بهره مند شدند اما الان در بحث پرداخت با مشکل مواجه شده ایم که امیدوارم مدیرکل محترم دیوان محاسبات در این خصوص نهایت همکاری را مبنی بر تسهیل در مطالبات پیمانکاران پروژه داشته باشد. وی در ادامه انتخاب دکتر اسدزاده بعنوان مدیرکل دیوان محاسبات استان را تبریک گفت و اشاره داشت با شناختی که از این شخصیت پرتلاش و قانون مدار داریم قطعا برای استان انتخاب مبارکی است.

در ادامه مدیرکل دیوان محاسبات نیز ضمن خوشامد گویی به شهردار و همکاران، شهرداری را نهادی مهم در امر خدمت رسانی به شهروندان دانست و اظهار کرد: وظیفه خدمت رسانی به شهر و شهروندان وظیفه ای بسیار خطیر است و نقش شهرداری در این خصوص در توسعه و عمران شهر بسیار حیاتی است. اسدزاده افزود: نقش دیوان محاسبات نظارتی و بر مبنای قانون است اما ما هیچوقت دنبال مچ گیری نیستیم و نگاه مان صمیمانه است و ما می گوییم قانون رعایت بشود. وی تصریح کرد: اگر جایی نهادی مثلا شهرداری در موضوعی مالی با چالش مواجه شد کارشناسان ما نقش مشاوره ای را می توانند ایفا کنند و باعث تسهیل در کار شوند. مدیرکل دیوان محاسبات استان بیان داشت: علاوه بر نقش نظارتی، ما در احقاق حقوق ادارات و سازمانها نیز پشتیان هستیم و کمک می کنیم، مثلا شهرداری ایلام می بایست حق عوارض آلایندگی را دریافت کند. دکتر اسدزاده در پایان از شهردار ایلام خواست لیست مطالبات از ادارات را به دیوان محاسبات اعلام کند تا دیوان بتواند در جهت استیفای حقوق شهرداری اهتمام ورزد. همچنین در این دیدار معاونین شهردار و معاونین دیوان محاسبات مطالبی را عنوان داشتند و بر تسهیل در امر خدمت رسانی به مردم تاکید کردند.