🔹ایلام نو حیدر داودی / حتما دیالوگ معروف “مسالە این است” را بارها در متون و سخنرانی‌ها و حتی فیلم های مهم دیدە و شنیدەاید.🔹این جملەی معروف جهانی، در عین سادگی، می‌تواند مخاطبین زیادی را جذب اندیشیدن بر روی یک دوگانه‌سازی و دوراهی برای انتخاب کند.🔹همە دیدیم و شنیدیم کە استاندار ایلام، چندین هفتە و […]

🔹ایلام نو حیدر داودی / حتما دیالوگ معروف “مسالە این است” را بارها در متون و سخنرانی‌ها و حتی فیلم های مهم دیدە و شنیدەاید.
🔹این جملەی معروف جهانی، در عین سادگی، می‌تواند مخاطبین زیادی را جذب اندیشیدن بر روی یک دوگانه‌سازی و دوراهی برای انتخاب کند.
🔹همە دیدیم و شنیدیم کە استاندار ایلام، چندین هفتە و روز متمادی فراخوان کشوری داد و رسانەها از قول وی اعلام کردند: “با خودرو شخصی بە مرز مهران یایید” و از امروز همە برادر “حسین بای “عزیز خبرنگار صداوسیما توصیە کردند: “با خودرو شخصی بە مرز مهران مراجعە نکنید.”
-“سفر با خودرو شخصی”، گویا مسالە این است.
🔹بە کلیپ پیوست بنگرید.
در این تصواویر کاملا گویاست کە مراجعە بە مهران، هم پیش و هم پس از اربعین، چنان بار ترافیکی شدیدی را بر مسیرهای استان و شهر تحمیل می‌کند کە نە فقط تردد زوار بلکە نزدیک بە یکماە زندگی مردم مهران را نیز مختل خواهد کرد.
🔹سوال این است کە اگر آقای استاندار، در حوزەی مدیریت دانش و تهیەی بستەهای دانشی اندک دانشی داشتە، چرا در این مدت از ذخیرەی دانشی چند دە سالەی مسئولین ایلامی و حتی مردم استان، استفادە نکردە کە توجیە شود کە دعوت زوار با ماشین شخصی بە مهران، دقیقا برعکس اصل پیشگیری از بحران و از رویکردهای خلق‌الساعە و بدون توجە بە تجارب شکست و حتی تجارب ارزندەی قبلی است.
🔹ایشان و مدیریت استان را بە توجە همەجانبە در رویکردها و اظهارنظرها و پرهیز از رفتارها و گفتارهای هیجانی دعوت می‌کنیم تا موضوع رفت و بە ویژە برگشت زوار، برای استان بحران‌آفرین نشود.
🔸🔹یادآور می‌شود کە تجربە نشان دادە کە برگشت زوار، در موارد بیش از رفت، بحران‌زا خواهد بود، موضوعی کە احتمالا امسال مغفول ماندە است.

  • نویسنده : حیدر داودی