حسن بهرام‌نیا” روز دوشنبه در ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با گرامی‌داشت دهه‌ مبارک فجر، اظهار کرد: همه‌ فرمانداران در برگزاری جلسات حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اهتمام ویژه داشته باشند و خروجی آن را اعلام کنند. وی با تاکید بر افزایش کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، خاطرنشان کرد: نقش […]

حسن بهرام‌نیا” روز دوشنبه در ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با گرامی‌داشت دهه‌ مبارک فجر، اظهار کرد: همه‌ فرمانداران در برگزاری جلسات حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اهتمام ویژه داشته باشند و خروجی آن را اعلام کنند.

وی با تاکید بر افزایش کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، خاطرنشان کرد: نقش مشاورین در کاهش میزان طلاق بسیار موثر است.

بهرام‌نیا گفت: در بحث ازدواج، همه‌ مدیران و مردم برای فرهنگ‌سازی فرزندآوری بکوشند، بسترها و مشوق‌های لازم برای فرزندآوری در استان نیز فراهم شود و همچنین رسانه‌ها و اهالی قلم و فرهنگ و صاحبان تریبون، مشوق‌های ازدواج را بیان کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: از نظر تجرد، آمار و ارقام اعلام شده رضایت‌بخش نیست و برای استانی که داعیه‌ خادمی زوار عتبات عالیات را دارد، سیره‌ ائمه‌ معصومین(ع) را باید نصب العین قرار دهد.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: فرمانداران نسبت به تشکیل جلسات در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام کنند و فرمانداری‌هایی که جلسات آن کمتر از حد نصاب است جلسات را طبق زمان‌بندی برگزار و گزارش آن را به اداره‌کل بانوان استانداری ارسال کنند.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص کاهش طلاق و افزایش ازدواج و فرزندآوری و هم‌چنین کاهش تجرد اقدام کنند و اقدامات و گزارشات را مستمر به دبیرخانه‌ی ستاد ارسال کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر رعایت همه‌ قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: مدیران در ایجاد مهدکودک و اتاق مادر در ادارات اهتمام داشته باشد که در این صورت بهره‌وری کار بالا می‌رود و سرمایه‌گذاری برای نسل جدیدی است که هوشمندانه باید این کشور را مدیریت کنند.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به نقش مشاورین خانواده در کاهش میزان ازدواج اشاره کرد و گفت: نقش مشاورین در کاهش میزان طلاق بسیار موثر است و باید تعداد مشاورین این حوزه افزایش یابد.

براساس این گزارش، در این نشست اعلام شد تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ استان ایلام رتبه‌ نخست کشور از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج به نسبت متقاضیان در کشور را به خود اختصاص داده و تسهیلات به ۸۰ درصد متقاضیان پرداخت شده است.

  • منبع خبر : ایرنا