محمدی شهردار مهران :  :از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به زائران اربعین دریغ نخواهیم کرد/قدردان تلاش های اصحاب رسانه به جهت اطلاع رسانی و امیدافزایی در جامعه هستیم یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اربعین به شهرداری مهران اختصاص یافت شهردار مهران گفت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در […]

محمدی شهردار مهران : 

:از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به زائران اربعین دریغ نخواهیم کرد/قدردان تلاش های اصحاب رسانه به جهت اطلاع رسانی و امیدافزایی در جامعه هستیم

یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اربعین به شهرداری مهران اختصاص یافت

شهردار مهران گفت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اربعین به شهرداری مهران اختصاص یافت که از این میزان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای پارکینگ بزرگ اربعین و مابقی برای جدول گذاری و اتمام دیگر پروژه ها هزینه شده است.

جلال محمدی گفت :  از ظرفیت پارک ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ بزرگ اربعین با مساحت ۸۰ هکتار در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت پذیرش خودروها در مهران با احتساب پارکینگ های خصوصی و دولتی به ۱۸۰ هزار دستگاه رسیده است.

وی افزود: علاوه بر افزایش پارک خودرو در این پارکینگ ها، ظرفیت های دیگری نیز در حوزه خدماتی و بهداشتی اضافه شده و در پارکینگ های یک و ۲ اربعین ۲ نمازخانه با مساحت ۸۴۰ مترمربع ، ۱۴۸ چشمه سرویس بهداشتی و همچنین ۲۴ برج نوری احداث شده است.

شهردار مهران یادآور شد: سال گذشته ۸۰ هزار خودرو در پارکینگ بزرگ اربعین مهران پارک شده بود و امسال ۲۵ هکتار دیگر به ظرفیت این محوطه با عنوان پارکینگ شماره ۲ اربعین برای پارک خودروهای زائران اضافه شد.

محمدی ادامه داد: تعداد ۲۸ چشمه بهداشتی و حمام در مدرسه سیدالشهداء جنب پل زائر، ۳۴ چشمه بهداشتی و حمام جنب مسجد حائری و تعداد ۲۰ چشمه بهداشتی و حمام نیز جنب حسینه فرخ آباد در حال احداث است که تا اربعین کار ساخت آنها به اتمام می رسد.

وی با اشاره به تجهیز وسایل برای پارک اصلی شهر مهران و زیباسازی این پارک و ساخت آبنما اضافه کرد: کار ساخت و تکمیل کانال سنگی نیز که باعث تجمع پسماند و آزار مردم در آن مناطق می شد، در حال اتمام است.

شهردار مهران در خصوص استقرار گروه های آتش نشانی در ۲ پارکینگ اربعین نیز گفت: مکان های آتش نشانی در محل پارکینگ ها تجهیز و ۱۵۰ متر فروشگاه در پارکینگ اربعین در حال احداث است که تا ایام اربعین کار ساخت این فروشگاه به اتمام می رسد.

محمدی افزود: حسینیه بعثت مهران به عنوان یکی از پرترددترین محل های توقف و تردد زائران، به جهت رفاه حال آنها اقدامات لازم در راستای تکمیل نواقص این حسینیه اندیشیده شده و در حال اقدام است.

وی در بحث روشنایی معابر با اشاره به تعویض و بهینه سازی کلیه چراغ ها از میدان شهدا به سمت میدان امام خمینی «ره » هم توضیح داد: با تامین روشنایی این اماکن، زائران در هنگام شب و تردد به مشکل بر نخواهند خورد.

شهردار مهران ضمن قدردانی از تلاش شهرداری های معین در حوزه اربعین، بیان کرد: شهرداری اراک عهده دار شستشوی بلوار اصلی شهر مهران از میدان شهدا تا پل زائر و جمع آوری پسماند و نظافت این مناطق شده و نظافت فاز یک و ۲ مهران بر عهده شهرداری البرز و کار نظافت فاز سه و فاز پنج مهران نیز به شهرداری منطقه ۱۱ تهران واگذار شده است.

محمدی با بیان اینکه نظافت پارکینگ شماره یک و ۲ اربعین و همچنین قسمتی از فاز چهار و پنج مهران بر عهده شهرداری مهران است، اضافه کرد: از محل ایست و بازرسی بهرام آباد تا مرز کار نظافت بر عهده شهرداری منطقه پنج تهران و کار نظافت پایانه برکت نیز بر عهده راهداری است.

وی با عنوان اینکه شهرداری اراک با امکانات قوی تری نسبت به سایر شهرداری‌های معین به مهران می آید، گفت: این شهرداری متعهد شده تعداد ۱۲۰ کارگر را جهت خدمت به زائران اعزام کند و چهار دستگاه ماشین آتش نشانی، چهار تانکر آب، چهار دستگاه پرس و ۲۰ عدد موتور سه چرخ نیز در اختیار شهرداری مهران قرار می دهد.

شهردار مهران ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار این شهر برای خرید یک قطعه زمین از آموزش و پرورش به جهت ساخت سرویس های بهداشتی ثابت در محل پل زائر، تاکید کرد: عملیات احداث سرویس های بهداشتی و حمام با هدف ایجاد امکانات رفاهی برای زائران حسینی توسط شهرداری مهران در حال انجام است

وی در پایان از  تلاش های اصحاب رسانه به جهت اطلاع رسانی و امیدافزایی در جامعه تقدیر و تشکر کرد