ایلام نو حیدر داودی  /بگذریم کە مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی، تحصیل تا مقطع دیپلم، رایگان است، اما چند سالی است مدارس دولتی بابت ثبت‌نام و یا با عناوینی همچون «کمک به مدرسه»، مبالغی را از اولیای دانش‌آموزان بدون در نظر گرفتن اقتصاد خانواده‌ها و شرایط معیشتی‌شان طلب می‌کنند. وزیر وقت آموزش و پرورش کشور در روز پنجم مهرماه سال […]

ایلام نو حیدر داودی  /بگذریم کە مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی، تحصیل تا مقطع دیپلم، رایگان است، اما چند سالی است مدارس دولتی بابت ثبت‌نام و یا با عناوینی همچون «کمک به مدرسه»، مبالغی را از اولیای دانش‌آموزان بدون در نظر گرفتن اقتصاد خانواده‌ها و شرایط معیشتی‌شان طلب می‌کنند.

وزیر وقت آموزش و پرورش کشور در روز پنجم مهرماه سال گذشته در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت در آبادان از ابلاغ اعتبار یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی به منظور تغذیه رایگان دانش‌آموزان به استان‌ها خبر داده و گفته بود:از هفته آینده تعدادی از استان‌ها توزیع تغذیه رایگان را آغاز خواهند کرد

-و بگذریم و بگذریم و بگذریم کە …

-و هزاران بگذریم دیگر

اما خدایی نمی‌توانیم کە از این بگذریم کە تشکر نکنیم کە در مدارس ایلامی اغذیەی سالم و فلافل‌فروشی باز شدە کە جای سپاسگزاری دارد!!!!

تحصیل رایگان” بە کنار، “تغذیەی رایگان” بە کنار، این حق را بە افکار عمومی بدهید کە مقایسە کنند قیمت فلافل در مدارس و کیفیت آن را با قیمت فلافل لاچکری کە در راستەی فلافل‌فروشی های حوزەی سیلبند مرکزی و خیابان سعدی و حتی مرکز شهر فروختە می‌شود.

این روزها کە یارانە گرفتن بە عنوان یک حق شناختە شدە اگر هم وزارت آموزش پروش در دادن سهمیەی تغذیەی رایگان کوتاهی می کند، آیا مدیران و مسئولین مدارس استان و به ویژه مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش استان کە وضعیت اقتصادی مردم را می‌دانند نمی‌توانستند ابتکاری بە خرج بدهند تا مکانی کە بە بوفه در مدارس دادە می‌شود را در شرایط مزایدەای بە صورت رایگان اعلام می‌کردند و در عوض مهمترین شرط برندە شدن را ارائەی باکیفیت تغذیه با حداقل قیمت ممکن در نظر می گرفتند تا اقلام بە صورت ارزانتر در اختیار دانش‌آموزان عمدتا بی‌بضاعت ایلامی قرار می گرفت.

در این شرایط سخت اقتصادی اگر یار خانوادها نیستید لطفا بار انها نباشید! چرا گرانفروشی در بوفه های مدارس مدیریت نمی شود و چرا بوفه مدارس باید محلی برای دستکاری جیب مردم باشد و….

وجدانا آیا در شورای آموزش پرورش و شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها کە علاوە بر مسئولین آموزش و پرورش استان و شهرستان ها و شهرها، فرمانداران و بخشداران و شهرداران نیز حضور دارند تفکر و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بە این سبک و سیاق‌های نوآورانە اینقدر سخت است؟

پیدا کنید پرتقال‌فروش را

و کسی کە جوابگوی این سوال بە افکار عمومی باشد

یاداوری می‌شود کە در فلافل‌فروشی‌های لوکس خیابان طالقانی یک ساندویچ فلافل پرمخلفات در حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان اب می خورد ولی در برخی مدارس به ویژه مدارس غیر انتفاعی فلافل دانش آموزی را سی‌هزار تومان می‌فروشند و اکثر اجناس با قیمت دوبرابر.
لطفا آموزش و‌ پرورش شفاف سازی کند.

  • نویسنده : حیدر داودی