ایلام نو حیدر داودی / یکی از ایدەهای ماندگار برای استقرار پروژەهای محرک توسعە، ایجاد پروژەی پارس غربی در ایلام، بە عنوان قرینەی پارس جنوبی عسلویە و بوشهر، می‌باشد. این ایدە می‌تواند بە عنوان یک استراتژی کلان در سرفصل تعریف برنامەی توسعەی استان، بیشترین جهت‌دهی را بە تعریف پروژەهای کلان و پروژەهای میانی و پایین‌دستی […]

ایلام نو حیدر داودی / یکی از ایدەهای ماندگار برای استقرار پروژەهای محرک توسعە، ایجاد پروژەی پارس غربی در ایلام، بە عنوان قرینەی پارس جنوبی عسلویە و بوشهر، می‌باشد.

این ایدە می‌تواند بە عنوان یک استراتژی کلان در سرفصل تعریف برنامەی توسعەی استان، بیشترین جهت‌دهی را بە تعریف پروژەهای کلان و پروژەهای میانی و پایین‌دستی بە حود اختصاص دهد.

و این ساختار فکری و مدیریت پروسەمحور بە جای مدیریت پروژەمحور و بدون راهبردهای کلان، بە عنوان باقیات صالحاتی از سوی دکتر بهرام نیا استاندار ایلام، بە عنوان مهمترین زیرساخت توسعەی استان مدنظر قرار خواهد گرفت چرا کە منطبق بر ظرفیت‌ها و  واقعیت‌های استان است.

آرمان تبدیل ایلام بە “پارس غربی” ، بە قرینەی “پارس جنوبی” ما را بە یک نکتەی کلیدی رهنمون کرد و آن “کشش و درک مدیران نفت و گاز ایلام” از این ایدە است کە بە عنوان پاشنەی آشیل این موضوع تلقی می‌شود و شیشەی عمر توسعەی ایلام.

نگرش مدیریت کلان نفت و گاز، همانند هر مدیریت دیگری تا بدان اندازە مهم است کە رییس‌جمهور محترم و مردمی بە درستی در  بازدید استانی خود از بوشهر، راسا “فرمان تغییر مدیران نفت و گاز استان” را صادر کرد.

امید است استاندار ایلام با تدبیر خود، پیش از سفر رییس‌جمهور و دستور مستقیم بە عزل مدیران کم کار حوزه نفت و گاز استان، مستقیما بە این موضوع ورود کند و بدنەای کارآمدتر کە درک درست‌تری از ایدەای کە زادەی تفکر استراتژیک استاندار  محترم بودە و بە مطالبەای ماندگار در میان ایلامیان تبدیل شدە را در راس صنعت نوپای استان غنی از منابع خدادادی نفت و گاز، قرار دهد.

استاندار ایلام با درایت  چراغ اول را در  انتقال پرونده مالیات  نفت و گاز  به استان ایلام که سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است روشن‌ کردند و حالا تغییر مدیران  به نفع  توسعه استان را باید پیگیر شوند به ویژه در حوزه نفت و گاز غرب. یکی از مهمترین عوامل  شتاب گیری توسعه استان عزل مدیران کم کار است.