ایلام نو( غرب آنلاین/ رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام از ارتقا اين دانشگاه در رتبه بندي جهاني وبومتريک از ۳۰۶۳ به ۲۶۸۷خبر داد. محمدکريميان در گفتگو با خبرنگار ما  با اعلام اين خبر اظهارداشت: بر اساس آخرين رتبه بندي جهاني وبومتريک، دانشگاه علوم پزشکي ايلام با ۳۷۵ پله صعود نسبت به سال گذشته موفق به […]

ایلام نو( غرب آنلاین/

رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام از ارتقا اين دانشگاه در رتبه بندي جهاني وبومتريک از ۳۰۶۳ به ۲۶۸۷خبر داد.

محمدکريميان در گفتگو با خبرنگار ما  با اعلام اين خبر اظهارداشت: بر اساس آخرين رتبه بندي جهاني وبومتريک، دانشگاه علوم پزشکي ايلام با ۳۷۵ پله صعود نسبت به سال گذشته موفق به کسب رتبه ۲۶۸۷ در بين دانشگاههاي جهان شده است.

وي خاطرنشان کرد: اين موفقيت بزرگ و کم‌نظير را به مجموعه دانشگاه علوم پزشکي ايلام به ويژه دست اندرکاران آن تبريک عرض مي‌نمايم و ان‌شاءالله که همچنان شاهد ارتقاي روزافزون دانشگاه باشيم

رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: در طي هفته گذشته تقريباً سويه غالب کشور اميکرون بوده و اين سويه کرونا در کل کشور رويت شده و آمار مبتلايان به شدت در حال افزايش است.

کريميان افزود: در استان ايلام نيز آمار مبتلايان افزايشي است اما هنوز آمار بستري‌ها و فوتي‌ها افزايش پيدا نکرده است.

وي افزود: نکته مهمي که در کل کشور و استان ما وجود دارد، به نسبت به سويه‌هاي قبلي؛ ابتلاي کودکان به کرونا است و در حال حاضر در بخش‌هاي کودکان بيمارستان‌ها، ميزان بستري‌ها افزايش پيدا کرده است.

کريميان بيان داشت: با توجه به اينکه آمار ابتلاي کودکان افزايش پيدا کرده، توصيه و پيشنهاد ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکي اين است که کلاسها در تمام مدارس استان به مدت يک يا دو هفته به صورت مجازي برگزار شود.

وي با اشاره به اينکه در رابطه با راهپيمايي ۲۲ بهمن به صورت کشوري تصميم‌گيري مي‌شود افزود: در خصوص اجتماعات و همايش‌ها در هفته‌هاي آتي؛ تصميم گيري شود که به مدت ۲هفته اين اجتماعات و همايش‌ها يا برگزار نشوند يا اينکه به صورت محدود برگزار شوند.

وي افزود: در سطح کشور يک مورد شهرستان داراي وضعيت قرمز داشتيم اما در حال حاضر به هفت شهرستان داراي وضعيت قرمز افزايش يافته است. همچنين ۴۳ شهرستان در سطح کشور نيز داراي وضعيت نارنجي هستند.

کريميان افزود: کشورهايي که سويه اميکرون در آنها به شدت افزايش يافته، اين تجربه را نشان داده که پيک بستري اميکرون بسيار بيشتر از دلتا بوده و در مورد فوتي‌ها نيز اين قضيه صدق مي‌کند. پس نبايد اميکرون را دست کم بگيريم زيرا سرعت ابتلاي اين بيماري بسيار بيشتر است و در هفته‌هاي آينده قطعاً با اين بيماري بيشتر مواجه خواهيم بود لذا بايد از آمادگي کاملي برخوردار باشيم.

وي افزود: در خصوص واکسيناسيون مادران باردار، با توجه به اقداماتي که در راستاي ترغيب مادران به واکسيناسيون انجام شد، تقريباً واکسيناسيون اين قشر در سطح استان وضعيت بهتري پيدا کرده و تقريباً ۶۳ درصد نوبت اول و ۴۷ درصد نوبت دوم را تزريق کرده‌اند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: از تصميماتي که در ستاد ملي کرونا در راستاي مواجهه با پيک جديد گرفته شد، اين است که تجمعات با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفيت برگزار شوند. همچنين توصيه شد که حتي الامکان سفرهاي استاني و شهرستاني متوقف شوند و در اين راستا رياست محترم جمهوري هم اعلام کردند که تا ۱۰ روز آينده هيچ سفري استاني نخواهند داشت.

کريميان گفت: ۲۰ درصد مبتلايان که در هفته گذشته در کشور رويت شده‌اند، کودکان بوده‌اند که اين از نکات مهمي است که بايد بيش از پيش به آن توجه داشته باشيم.

وي افزود: در خصوص دانشگاه‌ها و مدارس هم قرار بر اين شده که استان‌ها در رابطه با وضعيت آنها تصميم‌گيري نمايند. در اين راستا نظر ما اين است که چون در استان به لحاظ شيوع بيماري مشکل خاصي نداريم، همچنان روند فعلي تداوم يابد.

اين مسئول گفت: در دنيا بيش از۳۹۱ميليون و ۵۶۰هزار و ۷۵۰نفر به اين بيماري مبتلا شده‌اند و بيش از ۵ميليون و ۷۴۴هزار و ۳۹۹نفر نيز در اقصي نقاط جهان جان خود را از دست داده‌اند و ۳۱۰ميليون و ۴۳۹هزار و ۶۲۸نفر نيز بهبود يافته‌اند.

وي خاطرنشان کرد:ايران در رده بيست و سوم به‌لحاظ شيوع بيماري کرونا و در رده بيست و نهم به لحاظ فوتي جديد در بين کشورهاي جهان قرار گرفته‌است.

کريميان تصريح کرد: در کشورمان ايران از ابتداي شيوع بيماري کرونا تعداد ۶ميليون و۵۲۰هزار و ۷۰۷نفر به اين بيماري مبتلا شده و تعداد ۱۳۲هزار و ۶۸۱نفر نيز متاسفانه بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده اند. همچنين تعداد ۶ميليون و ۱۳۰هزار و ۵۶۶نفر نيز بهبود يافته اند.

وي افزود:  همچنين در حال حاضر تعداد ۶۹بيمار مبتلا به کرونا در سطح بيمارستان هاي استان بستري هستند و مراحل درمان و مراقبت هاي مربوطه به آنان در حال طي شدن است.

کريميان گفت: به لحاظ روند کلي کوويد ۱۹ در استان، در ديماه تعداد ۱۰۲۸۲مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گيري شده که وي بيان داشت: از اين رقم تعداد ۵۰۲ مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۳۲۶ نفر نيز در بيمارستان‌ها بستري شده و متأسفانه تعداد ۳نفر از هم استاني‌هايمان به واسطه ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست دادند همچنين از ابتداي بهمن‌ماه تاکنون نيز تعداد ۲۶۷۰مورد نمونه گيري انجام شده و تعداد ۲۴۶مورد مثبت کرونا و تعداد ۶۰نفر در بيمارستانهاي استان بستري شده و ۱مورد فوتي در مدت ذکر شده داشته‌ايم.

به گفته کريميان در مقايسه مورخه ۱لغايت ۷بهمن‌ماه نسبت به مورخه ۸لغايت ۱۵بهمن‌ماه؛ تعداد نمونه گيري ۸۱/۵درصد افزايش، تعداد مبتلايان ۵۰۸درصد افزايش، تعداد بستري‌ها ۱۲۰درصد افزايش، تعداد بستري‌ موقت ۶۰۰درصد افزايش و تعداد فوتي‌ها نيز ۲۰۰درصد افزايش داشته است.

کريميان در رابطه با وضعيت دريافت، توزيع و واکسيناسيون کوويد۱۹ در سطح استان گفت: توزيع و واکسيناسيون کوويد۱۹ بالاي ۹سال در سطح استان؛ درصد پوشش واکسيناسيون نوبت اول ۸۴/۸درصد، درصد پوشش واکسيناسيون نوبت دوم ۷۵/۳ درصد و درصد پوشش واکسيناسيون نوبت سوم معادل ۲۴/۹درصد بوده است.

ايشان افزود: همچنين ميزان پوشش واکسيناسيون جمعيت ۹تا۱۸سال نوبت اول در استان ۷۷۶۳۰دوز و ۶۷/۳درصد و ميزان پوشش کل همين جمعيت ۵۵/۳درصد بوده است.

پيام تبريک رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام به مناسبت ايام الله دهه مبارک فجر

رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام در پيامي فرارسيدن ايام الله دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامي ايران را تبريک گفت.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايلام، متن پيام تبريک دکتر محمد کريميان بدين شرح است:

انقلاب اسلامي ايران مظهر تجلي نور در ظلمت و نماد دستيابي به معاني عميق قرآني در قلوب ملت هميشه در صحنه ايران است. طليعه رهايي انسانيت از خودکامگي و استبداد ستم شاهي به رهبري فرزانه اي است که انديشه اي جز عزت اسلام در سر نداشت.

ايام مبارک و غرور آفرين دهه فجر پيروزي انقلاب اسلامي يادآور راهبري هاي انقلابي و حياتبخش رهبر کبير و فقيد انقلاب اسلامي و فداکاري هاي عظيم ملت بزرگ ايران است.

دشمنان اين نظام نيز که همواره تلاش کرده‌اند تا با انواع توطئه‌ها، دسيسه‌ها و تحريم‌ها، تأثيرگذاري ايران اسلامي را در عرصه تحولات جهاني تضعيف کنند، اما اين ملت همواره در شرايط سخت و با درک و شناخت حقيقي از تحولات جهاني و تلاش‌هاي شيطاني جبهه باطل، محکم و استوار در دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و آرمان‌هاي انقلابي خود ايستاده است.

امروز که نهال انقلاب ۵۷ به درخت سرافراز و تنومند مبدل شده، اين ايام عزيز و فرخنده، فرصتي است بس غنيمت که بدانيم رسيدن به تکامل ۴۳ سالگي را مرهون شهداي گرانقدر و عزيزي هستيم که درخت اين انقلاب با خون آنان سيراب گرديده است.

اينجانب ايام الله دهه مبارک فجر را خدمت  تمامي مردم شريف و ولايتمدار استان ايلام تبريک و تهنيت گفته و از پيشگاه حضرت احديت سعادتمندي و توفيقات روزافزون را در خدمتگزاري به اين ملت شريف و غيور خواستارم.

دکتر محمد کريميان

رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام