نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام:  حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با بیان اینکه اربعین فصل وحدت و بیداری جوامع اسلامی است، گفت: نقش غرب در جهان رو به افول بوده و جهان در حال عبور از غرب به شرق است و محور این تحول جهانی می تواند جمهوری اسلامی باشد. نماینده ولی […]

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام: 

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با بیان اینکه اربعین فصل وحدت و بیداری جوامع اسلامی است، گفت: نقش غرب در جهان رو به افول بوده و جهان در حال عبور از غرب به شرق است و محور این تحول جهانی می تواند جمهوری اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، اظهار کرد: در روایتی از امام حسن عسکری (ع) زیارت اربعین حسینی یکی از نشانه های مومنان است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: اربعین فصل بیدار جامعه اسلامی است و حرکت شیعان جهان در ایام  اربعین یک حرکت هویت بخش، وحدت آفرین  و تحول آفرین، دشمن ستیز و فرهنگ ساز است و لذا جمع های  متفرق را در کنار هم قرار می دهد و یک کنگره عظیم را ایجاد می کند و زیارت امام حسین(ع) دارای اجر فراوانی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تقدیر از اقدام آیت الله سیدکاظم حائری در کناره گیری از مرجعیت در این شرایط کنونی، ابراز کرد: ایشان شخصیتی است که پدر مقتدا صدر توصیه می کند که مرجع شما  ایشان هستند و در شرایطی که پیش میاید و می داند که اگر به نفع ولی فقیه زمان، مقام معظم رهبری کناره گیری کند به نفع جهان اسلام است و شجاعانه در بیانیه ای رسمی کناره گیری  خود را از مرجعیت اعلام می کند و مقلدان خود را به تبیعت و تقلید از مقام معظم رهبری دعوت می کند و این نشان از وارستگی  این مرد خدا و اخلاص اوست.

وی گفت : مرجعیت در نظام تشیع  ریاست طلبی نیست بلکه انجام تکلیفی است که برای  پیشرفت جامعه اسلامی به عهده فردی گذاشته می شود،  این اقدام درسی است  برای کسانی که زمامداری را به دست دارند تا به راحتی از موقعیت ها کناره گیری کند و به شخص شایسته تر از خود واگذار کند و اقدام ایشان  در این شرایط موجب شد که  عرصه خودنمایی برهم زنندگان نظم و امنیت کشور عراق از بین بروند و فرصت از آنها گرفته شود و با این اقدام نقشه آمریکا و اسرائیل و شیوخ مرتجع عرب که برای بر هم زدن  زیارت اربعین نقشه کشیده بودند نقش برآب شد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در اربعین منافقین و عوامل نفوذی دشمن تلاش می کنند  در بین دو کشور مسلمان و شیعه ایران و عراق تفرقه افکنی چه ر فضای حقیقی و  چه در فضای مجازی داشته باشند،مسلمانان آگاه و ولایی هر و کشور توجه داشته باشند که حرف های شیطانی آنان، اثر نکند و ملت ایران و عراق دوست  دیرینه هم هستند و محور اصلی این دوستی محبت اهل بیت(ع) و زیارت امام حسین(ع) است و بزرگترین این تجلی در اربعین حسینی بروز پیدا می کند و صفا و یکدلی این مردم شیعه در اربعین از مصادیق آن است.
وی با تقدیر از پذیرایی و مهمانوازی مردم عراق از زوار اربعین حسینی، گفت: توصیه می شود که زائرین زودتر  در اربعین شرکت داشته باشند و در روزهای منتهی به اربعین ازدحام جمعیت  نباشد و اما باید مقدمات این حرکت  را فراهم کرد و باید تمام توان برای ایجاد  موکب ها و پذیرایی از زوار به کار گرفته شود و برپایی موکب ها را تنها در یک موقعیت زمانی خاص قرار نداد.

  حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد:  درخواست مکرون رئیس جمهور فرانسه از رئیس جمهور کشورمان برای پایان دادن به جنگ اوکراین و روسیه مایه مباهات ایرانی بودن ما است، این نقطه ارزشمندی است و این درخواست  نشان دهنده شکنندگی اروپا در خصوص تحریم یک کالا است و روسیه فقط انرژی را تحریم کرده است و  همین امر موجب شد که قیمت گاز به دو برابر افزایش یابد و برای زمستان سخت به عزا نشسته اند.

وی در پایان گفت : دیدید که در یک روز گروهی نظم و امنیت کشور همسایه ما را به هم ریختند، قدردان نعمت ولایت و امنیت و داشته های فراوانی که خداوند به ما داده است، باشیم، فرصت پذیرایی از زوار فرصت طلایی است و در این ایام به نیابت از امام حسین(ع) هر چه می توانیم  در خدمات رسانی و خادمی زوار اربعین حسینی  تلاش کنیم