به جهت بررسی نقاط قوت و ضعف در مدیریت حادثه آتش گرفتن تابلوهای برق ایستگاه پمپاژ شماره ۴ سد ایلام، کمیته بحران در شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تشکیل و ابعاد این حادثه از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ مدیرعامل شرکت […]

 به جهت بررسی نقاط قوت و ضعف در مدیریت حادثه آتش گرفتن تابلوهای برق ایستگاه پمپاژ شماره ۴ سد ایلام، کمیته بحران در شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تشکیل و ابعاد این حادثه از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ مدیرعامل شرکت در این جلسه با بیان خدا قوت و خسته نباشید و تبریک گرامیداشت هفته کار و کارگر از همکارانی که احساس تکلیف کرده و پای کار بودند. تقدیر و تشکر نمود.

 پرویز ناصری اظهار داشت : در این حادثه با توجه به ابعاد گسترده آن، پیش بینی می شد آب شهر ایلام بیش از چندین روز دچار افت فشار یا قطعی گردد که با لطف و عنایت پروردگار، با تلاش و کوشش جهادی تمامی مجموعه همکاران شرکت از نیروهای خدماتی گرفته تا مدیران و معاونین و همکاری سایر ادارات و ارگان ها این حادثه به خوبی مدیریت و آب شهر ایلام با کمترین قطعی، تامین شد.

 وی در ادامه ضمن تقدیر از دکتر بهرام نیا استاندار ایلام و مدیرعامل و نیروهای شرکت توزیع برق استان گفت: بازدید و حضور میدانی استاندار ایلام باعث قوت قلب مجموعه شد و همچنین حضور اکیپ حوادث و اتفاقات شرکت توزیع برق نشان دهنده هماهنگی و همکاری نزدیک شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو می باشد.

 مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه شرکت هم بحران سیل و هم این حادثه را به خوبی مدیریت نمود، تصریح کرد: باید کمیته ای مستقل، علت ابعاد این حادثه بررسی کند و لازم است بدنبال راهکارهایی جهت بهبود عملکرد شرکت باشیم. ناصری در پایان خواستار برآورد دقیق میزان خسارات و خرید تجهیزات جدید مورد نیاز شد.

 لازم بذکر است در ابتدای این جلسه مهندس مهرشاد سلیمان نژاد، مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت نیز ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندر کاران به جهت مدیریت این بحران به تحلیل و بررسی نقاط قوت و ضعف شرکت در این حادثه پرداخت و راهکارهای مورد نظر خود را جهت ارتقا کیفیت کار ارائه نمود.

 وی اظهار داشت: تسریع در اطلاع رسانی ، بحث کنترل ورود و خروج نیروها به محل حادثه، بحث تشکیل بانک اطلاعات در همه تجهیزات، لزوم توجه به اصول ایمنی در طراحی ، اجرا و بهره برداری از تاسیسات، بحث رعایت قوانین، ساماندهی نیروهای انسانی و تشکیلات از مهمترین راهکارهای ارتقا کیفیت عملکرد در شرایط بحران است لازم بذکر است در پایان این مراسم، مدیرعامل شرکت از نیروهای عملیاتی درگیر در این حادثه با اهدا لوح، تقدیر بعمل آورد.

بازدید

اطلاعیه / مشکل آب شهر ایلام حل شد

 همانطور که در اطلاعیه های قبلی صادر شده گفته شد، امروز به دلیل آتش گرفتن تابلو های ایستگاه شماره ۴ پمپاژ سد ایلام، که حدود ۷۰ درصد آب شهر ایلام را تامین می‌سازند، این دستگاه ها متاسفانه از کار افتادند و نگرانی هایی در این خصوص پیش آمد.

در همان ساعت اولیه امروز، یعنی ساعت ۷ صبح، به دستور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تمامی امکانات در محل حادثه استقرار یافت.

از طریق کارشناسان پیش‌بینی می‌شد که حدود پنج روز ایلام با قطعی آب مواجه باشد. اما تلاش جهادی کارکنان شرکت آب و فاضلاب و در رأس آن مدیریت این مجموعه و همچنین دلگرمی و نظارت مدیریت ارشد استان یعنی استاندار محترم و دستگاه‌های نظارتی، شورای تأمین استان، این کار الان، یعنی در ساعت حدود ۲۳ و ۳۰ دقیقه شنبه شب، با موفقیت به پایان رسید و چهار پمپی که از کار افتاده بودند، وارد مدار شدند.

با توجه به اینکه قدمت این دستگاه های پمپاژ، بیش از ۲۵ سال است، لذا می طلبد که به روز رسانی شوند و ان‌شاءالله با برنامه‌ ریزی که انجام گرفته، این کار به زودی محقق خواهد شد.

نکته حائز اهمیت این که در طی یک سال گذشته تمامی تأسیسات و ایستگاه های پمپاژ در سراسر استان، به روز رسانی و بازسازی شده اند و هم اکنون مشکلی در استان نداریم.

نمونه بارز این مورد، شهر دهلران است که تقریباً دو هفته پیش، ایستگاه پمپاژ این شهر نوسازی شد و با کمترین هزینه، بیش از صد لیتر به ظرفیت پمپاژ آب دهلران اضافه شد، به طوری که مجبور شدیم دو تا از چاه های این شهر را موقتا خاموش کنیم.

در خصوص این اتفاق که امروز افتاد، باید به استحضار برسانیم که این رخداد در طول ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده که یک ایستگاهی به طور کلی تمامی تابلوهای برق آن آتش بگیرد و از کار بیفتد و بتواند در کوتاهترین زمان با بهترین حالت ممکن مسئله حل شود.

نکته مهم اینکه در همان ساعت اولیه، ۲۰ تانکر آبرسانی، مشغول آب رسانی به مخازن آب بودند و مشکل زیاد حادی در سطح شهر نداشتیم، به طوری که اکثر مناطق از همان مقدار ذخیره استفاده کردند.

جادارد از سعه صدر و همکاری همه جانبه مردم عزیزمان تشکر نماییم و در پایان از استاندار محترم ایلام، مدیرعامل محترم شرکت توزیع برق، سایر دستگاه های اجرایی مرتبط، شورای تأمین استان، مخصوصاً آتش نشانی که در حل این قضیه کمک کار بودند تا قضیه به خوبی تمام شود، تشکر نمائيم.

ان‌شاءالله دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام