اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، رتبه یک ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی ادارات صمت استان های سراسر کشور را به خود اختصاص داد. رضا محمدرحیمی گفت: اداره کل صمت استان ایلام با اخذ ۸۸۰ امتیاز شاخص‌های اختصاصی و یک هزار و۸۸۰ امتیاز شاخص‌های عمومی موفق به کسب وضعیت عالی و صدرنشین […]

اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، رتبه یک ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی ادارات صمت استان های سراسر کشور را به خود اختصاص داد.

محمدرحیمی از سرمایه گذاری ۸۲ هزار میلیارد تومانی برای طرح های بزرگ صنعتی  ایلام خبر داد - تک صدا

رضا محمدرحیمی گفت: اداره کل صمت استان ایلام با اخذ ۸۸۰ امتیاز شاخص‌های اختصاصی و یک هزار و۸۸۰ امتیاز شاخص‌های عمومی موفق به کسب وضعیت عالی و صدرنشین ادارات صمت استان‌های کشور در هردو بخش عمومی و اختصاصی شد.

مدیر کل صمت استان ایلام ادامه داد: مقوله ارزیابی عملکرد و بررسی نحوه فعالیت سالیانه هر دستگاه و یا سیستم فعال، می تواند منجر به ایجاد رقابت، افزایش کارایی نیروی انسانی و همچنین پویایی مجموعه شود.

رضا محمدرحیمی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه راه، تدوین برنامه جامع و هدف گذاری نقاط دستیابی با توجه به اتکا به نیروی انسانی کارآمد و موثر در اجرای ماموریت های تعریف شده دستگاه، امکان ارزیابی ها را آسان و نتایج حاصله را قابل قبول می کند. 

وی گفت؛ اداره کل صمت استان ایلام در راستای دستیابی به اهداف ماموریت هایی محوله، اقدامات فنی و اساسی را به عمل آورده است.

محمدرحیمی افزود: قرارگرفتن در جمع سه استان برتر کشور و کسب عناوین اول در همه شاخص های مورد ارزیابی نشان دهنده انتخاب صحیح مسیر و پایبندی به فرایندهاست.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان ایلام بیان کرد؛ طی سال‌های اخیر مقوله ارزیابی عملکردها توانسته جایگاه خود را در میان بخش‌های دولتی و خصوصی پیدا کند.

وی تاکید کرد: اداره کل صمت استان ایلام توانسته طی چند سال متوالی همچنان در صدر دستگاه های برتر باقی بماند.

تشکیل ۲ هزار پرونده تخلفات صنفی در استان ایلام

رضا محمدرحیمی همچنین اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۳۱ هزار مورد بازدید از سطح بازار استان ایلام انجام و بیش از ۲ هزار پرونده تخلفات صنفی در استان نیز تشکیل شده است.

رییس سازمان صمت ایلام با اشاره به اینکه تشدید نظارت‌ها بر بازار استان ایلام افزایش می‌یابد، افزود: ارزش پرونده‌های تشکیل شده در استان بیش از ۳۰۷ میلیارد تومان بوده است.

محمدرحیمی بیان کرد: طرح نظارت ویژه بر بازار عید و ماه مبارک رمضان از شانزدهم اسفندماه آغاز و تا ۲۴ فروردین ماه ادامه دارد.

وی گفت: آخرین وضعیت آمار تورم در استان ایلام طبق آمار رسمی کشوری، رتبه استان ایلام چهاردهم است.

فعال شدن ۲۸ طرح صنعتی در استان ایلام

رضا محمدرحیمی اظهار کرد: کل واحدهای صنعتی استان ایلام ۴۷۸ واحد است که از این تعداد ۳۴۷ واحد فعال و ۱۴۰ واحد غیرفعال است.

رییس سازمان صمت استان ایلام اضافه کرد: با اجرای مصوبات شورها، کارگروه‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته ۲۸ طرح تولیدی صنعتی، ۵۲ طرح تولیدی کشاورزی و سه طرح گردشگری فعالسازی و ۲۴ واحد غیرفعال در حال احیا هستند.

وی گفت: مشکلات ۱۸۷ واحدی تولید در استان ایلام نیز رفع شده است.

رییس سازمان صمت ایلام ضافه کرد: رتبه استان ایلام در شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در کشور ۱۷ و آبان ماه نیز رتبه ۱۷ بوده است.

محمدرحیمی بیان کرد: ۸ جلسه ستاد تنظیم بازار در استان ایلام طی سال جاری برگزار شده که ۳۸ مصوبه داشته و ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

اجرای طرح نظارت بر بازار ویژه ایام رمضان و نوروز در ایلام

رضا محمدرحیمی از اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳ از تاریخ امروز، شانزدهم سال جاری تا بیست و چهارم فروردین ماه سال آینده در استان خبر داد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح همه دستگاه‌های نظارتی از جمله اداره کل صمت، تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، بهداشت، بسیج اصناف و اتاق اصناف و فرمانداری‌ها، جدا از وظیفه ذاتی و همیشگی خود، بصورت ویژه در زمینه کنترل بازار و مبارزه با تخلفات صنفی از جمله گرانفروشی، احتکار، کم فروشی و … در خدمت مردم خواهند بود.

وی افزود: کالاهایی ‎شامل نان، لبنیات، گوشت ‎قرمز، گوشت‌‎‌مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن‎ نباتی، حبوبات، میوه (سیب، پرتقال ‎و…)، پوشاک، کیف ‎و کفش، آجیل‎ و خشکبار، خواربار، شیرینی‌جات، مواد شوینده، روغن موتور، تایر خودرو، لوازم یدکی، لوازم خانگی در این طرح مورد نظارت قرار می‌گیرند.

رییس صمت استان در خصوص نظارت بر بخش خدمات نیزگفت: نظارت بر این بخش شامل شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش آن‌ها، حمل و نقل برون‌شهری، اماکن‎ تفریحی‎ و فرهنگی، سیاحتی‎ و زیارتی، واحدهای ‎اقامتی، غذاخوری‌ها، رستوران‌های بین شهری، میادین میوه و تره‌بار، خدمات خشکشویی، قالیشویی و … است.

وی بیان داشت: ما ضمن اینکه هرگونه حمایتی از واحدهای صنفی قانونمند را انجام خواهیم داد، به واحدهای متخلف نیز هشدار می‌دهیم با توجه به اینکه ۱۵ اکیب از اداره کل صمت، کار نظارت بر بازار را انجام می‌دهند و با کمک دیگر دستگاه‌های ناظر، در قالب گشت‌های مشترک، با هرگونه تخلفی برخورد قاطعانه خواهند نمود، نسبت به رعایت حقوق مصرف کنندگان اهتمام جدی به عمل آورند.

محمد رحیمی در پایان اظهار داشت: سامانه تلفنی ۱۲۴، همچون گذشته، پل ارتباطی ما و مردم عزیز، برای انعکاس شکایات و گزارشات صنفی است، تا همکاران ما در اولین فرصت، پیگیری‌های لازم را در راستای گزارش یا شکایت آنها انجام دهند.