معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیا واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت تولید در استان اختصاص یافته است.  شهریار عباسی امروز، یکشنبه ۲۳ مهر در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام، اظهار کرد: ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیا […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیا واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت تولید در استان اختصاص یافته است.

 شهریار عباسی امروز، یکشنبه ۲۳ مهر در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام، اظهار کرد: ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیا واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت تولید در این استان اختصاص یافته و سال گذشته در مجموع ۱۰۶ واحد تولیدی راکد در استان احیا شده و میزان اعتبار امسال برای احیای واحدهای راکد و افزایش تولید واحدهایی که پایین‌تر از ظرفیت تولید دارند، اختصاص یافته است.

 وی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی یکی از مطالبات جامعه و از اولویت‌های اجرایی دولت سیزدهم است، تصریح کرد: دستگاه‌ها در سامانه احیا اقدام به بارگذاری طرح‌های سرمایه‌گذاری کنند و در این راستا چنانچه مشمول دریافت تسهیلات باشند تا سقف ۵۰ میلیارد ریال می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

 معاون استاندار ایلام با بیان اینکه یکی دیگر از ردیف‌هایی که در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ وجود دارد بحث افزایش ظرفیت است که واحدها می‌توانند در صورت افزایش ظرفیت و ایجاد اشتغال‌زایی بیشتر از این تسهیلات استفاده کنند، تصریح کرد: در مجموع ۱۰۶ واحد تولیدی در استان احیا شده‌اند که از این میزان ۳۶ واحد مربوط به حوزه صنعت، ۵۸ واحد در حوزه کشاورزی و ۱۲ واحد در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی بوده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با انتقاد از برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، تأکید کرد: این بانک‌ها با تجهیز نیرو و امکانات در مدتی کوتاه نسبت به سقف پرداختی خود باید اقدام کنند.

  • منبع خبر : ایسنا