علی درویشی روز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ایلام، اظهار کرد: امسال در مجموع ۱۱هزار نفر برای کنکور در این استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد چهار هزار نفر برای ترمیم معدل در کنکور شرکت می کنند. وی با اشاره به تغییر ماهیت کنکور که بر […]

علی درویشی روز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ایلام، اظهار کرد: امسال در مجموع ۱۱هزار نفر برای کنکور در این استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد چهار هزار نفر برای ترمیم معدل در کنکور شرکت می کنند.

وی با اشاره به تغییر ماهیت کنکور که بر اساس آن ۴۰ درصد نمرات امتحانات پایان سال در کنکور تاثیرگذار است،یادآور شد: در این زمینه تلاش و اهتمام جدی وجود داشته که با استفاده از ظرفیت های مختلف اعم از سیستم و فضاها امتحانات در کمال سلامت کامل برگزار شده و حقی از دانش آموزان ضایع نشود.

ایلام صاحب دهکده ورزشی می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احداث زمین چمن چند هکتاری در خیابان بعثت شهر ایلام، افزود: با توجه به وجود سوله ورزشی، سالن ورزشی، خوابگاه با ظرفیت ۱۶۰ نفر و همچنین ساخت استخر با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اطراف این فضا، تلاش می شود این مجموعه ها در کنار هم به دهکده ورزشی تبدیل شوند.

به گفته وی، با ایجاد این دهکده که ظرفیت مطلوبی است، این استان می تواند میزبان برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی کشوری شود.

چهار هزار دواطلب ایلامی برای ترمیم معدل در کنکور  شرکت می کنند

وی همچنین اآزادسازی فضاهای ورزشی دانش آموزی و برگزاری جشنواره های ورزشی دانش آموزی پس از وقفه چند ساله بعد از همه گیری کرونا خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام، یادآور شد: طی دو سال گذشته ۳۷زمین چمن دانش آموزی در قالب ۲۳هزار متر مربع در طرح شهید سلیمانی احداث که بتازگی با رایزنی دو نماینده مردم ایلام در مجلس ۵۸میلیارد ریال اعتبار برای توسعه این فضاها اختصاص یافته است.

افزایش دوبرابری مراکز اختلالات یادگیری در استان

وی همچنین با اشاره به وجود ۶مرکز اختلال یادگیری رشد در استان، ابراز کرد: این مراکز طی دو سال گذشته به ۱۲ مرکز افزایش یافته و علاوه بر این دو مرکز دیگر در سال تحصیلی آینده راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی، در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون ۱۰هزار نوآموز سنجش شده و مابقی دو هزار نفر نیز تاپایان خردادماه سنجش می شوند.

صدور حکم رتبه بندی برای عمده معلمان ایلامی

درویشی در خصوص احکام رتبه بندی معلمان در این استان، تصریح کرد: تاکنون برای عمده معلمان استان این احکام صادر شده و شمار محدودی مانده که تا پایان اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

به گفته وی، خوشبختانه کمترین اعتراض این احکام مربوط به استان ایلام بوده است.

درویشی در خصوص وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس گفت: اگرچه این آسیب‌ها زیاد نبوده ولی برای مقابله با انها یکی از اقدامهای این مجموعه پاکسازی محیطی اطراف مدرسه بوده است.

وی همچنین از راه اندازی خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ (پیشگیری ار آسیب های اجتماعی) ویژه دانش آموزان خبر داد و افزود: عموم دانش آموزان می توانند با شماره گیری مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم دریافت کنند.

پوشش تحصیلی ۹۹درصدی در ایلام
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام پوشش تحصیلی در این استان را بیش از ۹۹ درصد عنوان کرد و گفت: این درصد مربوط به دوره ابتدایی و سایر مقاطع تحصیلی است.

به گفته وی، در سال تحصیلی جدید امسال ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل جذب شده و در مدارس تحصیل کرده اند.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۰۰هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان ایلام به تحصیل اشتغال دارند.

  • منبع خبر : ایرنا ایلام