“فرامرز الفتی” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هیأت ورزشی کم‌بینایان و نابینایان از سال ۱۳۸۳ کار خود را در این استان آغاز کرده و حدود ۲۰ سال در استان ایلام فعالیت دارد. وی با بیان اینکه جامعه هدف هیأت ورزشی کم بینایان و نابینایان در این استان ۲ هزار […]

فرامرز الفتی” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هیأت ورزشی کم‌بینایان و نابینایان از سال ۱۳۸۳ کار خود را در این استان آغاز کرده و حدود ۲۰ سال در استان ایلام فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف هیأت ورزشی کم بینایان و نابینایان در این استان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود، افزود: با تلاش‌های فراوان با وجود کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز و مختص این قشر از ورزشکاران، تا کنون ۸۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در ایلام ساماندهی شده‌اند.

رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان ایلام با بیان اینکه این تعداد شامل ۳۰ نفر خانم و ۵۰ نفر آقا است، افزود: در مجموع نابینایان و کم بینایان استان ایلام در ۱۲ رشته ورزشی شامل هشت رشته ورزشی مربوط به آقایان و چهار رشته ورزشی مربوط به خانم‌ها در این استان فعالیت دارند.

الفتی گفت: رشته‌های ورزشی گلبال، دو و میدانی، جودو، وزنه برداری، شطرنج، بولینگ، شنا و دوچرخه‌سواری برای نابینایان و کم بینایان مرد و رشته‌های گلبال، دو و میدانی، شطرنج و دوچرخه‌سواری برای ورزشکاران خانم در ایلام فعال است.

وی با گلایه از کمبود امکانات و تجهیزات مربوط به ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در این استان، یادآور شد: نبود سالن ورزشی، نداشتن تجهیزات مناسب برای ورزشکاران، نداشتن اتاق برای استقرار هیأت و کمبود اعتبارات باعث شده که این قشر کم‌برخوردار در جامعه نتوانند از امکانات لازم ورزشی مناسبی بهره‌مند باشند.

رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان ایلام با بیان این که سجاد مجیدی‌راد، عبادالله جعفری و فاطمه زینی‌وند از ورزشکاران قهرمان نابینا و کم‌بینای استان دارای عنوان‌های کشوری در مسابقات ورزشی هستند، گفت: کمبود امکانات باعث شده تا ورزشکاران کم‌بینا و نابینای ایلام در بسیاری از مسابقات حضور کم رنگی داشته باشند.

الفتی خاطرنشان کرد: هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان در شهرستان‌های ایوان، چرداول،دره‌شهر و ایلام فعالیت دارد که در صورت تزریق اعتبار و تجهیزات، برنامه‌ریزی برای فعال کردن این رشته در سایر شهرستان‌های در دستور کار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با بیش از ۶۱۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۲ شهرستان است.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام ۴۴ هیئت ورزشی استانی و ۳۲۴ هیأت ورزشی شهرستانی با ۳۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در ایلام فعالیت دارند.

  • منبع خبر : ایرنا